Gå till innehåll

"Pokerligan slår till"


Fudge

Recommended Posts

Vaknar, går in på Bladets hemsida och får det här kastat i ansiktet..

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1769017.ab

 

Vad har hela mediasverige emot Poker?

Är det pokerspelarnas fel att folk gör bedrägerier och att vissa sidor är det enklaste ställena att tvätta pengar på!?

 

"Pokerliga", käften aftonbladet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Underbar läsning, synd att straffet antagligen kommer bli riktigt lågt!

Bra skrivet av Gubb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det går väl inte att veta om man inte försöker.

 

Min uppmaning var faktiskt genuin.

 

Och min kommentar var också geniun. Det spelar ingen roll hur många tips ni får när ni uppenbarligen bara är intresserade av att skapa rubriker (helst utan att stöta er med era annonsörer).

 

Vill ni ha en seriös pokerdel så måste ni anställa någon som kan något om poker och är geniunt intresserad, tex Johan "Indiscreet" Krantz och ge honom mer eller mindre fritt spelrum. Han skulle kunna skriva om skandaler som är ofantligt mycket intressantare än några snorungar som kapat någon gubbes kontokort.. Hans sammanfattning av absolute poker-skandalen var riktigt riktigt bra och han har skrivit några blogginlägg om hur de handplockar folk till tv-borden i WSOP för att få till "bättre tv". Det vore en intressant artikel att läsa..

 

Alternativt kan ni ge Ola mer utrymme och svängrum, hans krönikor på 100 ord eller vad det är räcker inte långt.

 

Sålänge ni kör med den vanliga sensationjournalistiken så kommer ni aldrig få någon "respekt" i pokerkretsar (om ni nu vill ha det?)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och min kommentar var också geniun. Det spelar ingen roll hur många tips ni får när ni uppenbarligen bara är intresserade av att skapa rubriker (helst utan att stöta er med era annonsörer).

 

Vill ni ha en seriös pokerdel så måste ni anställa någon som kan något om poker och är geniunt intresserad, tex Johan "Indiscreet" Krantz och ge honom mer eller mindre fritt spelrum. Han skulle kunna skriva om skandaler som är ofantligt mycket intressantare än några snorungar som kapat någon gubbes kontokort.. Hans sammanfattning av absolute poker-skandalen var riktigt riktigt bra och han har skrivit några blogginlägg om hur de handplockar folk till tv-borden i WSOP för att få till "bättre tv". Det vore en intressant artikel att läsa..

 

Alternativt kan ni ge Ola mer utrymme och svängrum, hans krönikor på 100 ord eller vad det är räcker inte långt.

 

Sålänge ni kör med den vanliga sensationjournalistiken så kommer ni aldrig få någon "respekt" i pokerkretsar (om ni nu vill ha det?)..

 

 

Kan inte annat än att hålla med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på "bra" artikelförslag om poker mottages!

 

kk thx

 

olle.rade@expressen.se

 

Jadu Olle, vad som är "bra" varierar ju utifrån vilket perspektiv man har på saker och ting. Jag misstänker att när man kallar saker "pokerliga" så vill man ge en viss bild av en händelse. Denna bild stämmer kanske inte överens med majoritetens, men är kanske "bra" utifrån tidningens intresse?!?

 

Själv skulle jag tycka att artiklar runt skattesituationen vore "bra" artiklar. Men då måste journalisten göra lite grundarbete. Vore t ex intressant att göra det i samband med skattemyndighetens informationsträff i Göteborg (om den nu inte redan varit).

 

Skulle kanske kunna bli en "bra" artikel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hold your horses!

 

Kvällstidningarna har massa intressant om poker!

Kolla bara på "dagens pokerfråga" i bladet, där lär man sig alltid ngt nytt och intressant av Mr Glimne, sen har vi ju alltid Hans Eskilssons blogg, där vi får läsa om hur synd det är om honom och vilken jädra otur han har HU. Fast det egentligen är så att han är en av de absolut sämsta 5/10$ HU spelarna jag skådat.

 

Så hur kan ni säga att de inte har koll på poker!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet & Expressen är bara löjiga. Skvaller och skräckpropaganda utan någon som helst bakgrund, det är dom bra på. Ordet kupp är väl ett exempel på hur inkompetenta "journalisterna" är på det stället. Om det inte är en "sexkupp" så är det något annat fjantigt dom svamlar ihop.

 

Att sen ens tänka på att sätta "pokerligan" i den artikeln är enbart för att få dom som avskyr spel och poker att läsa artikeln. Och att sedan späda på deras fördomar.

 

Lite OT men att skvallra om kändisars knarkvanor det kan dom, hänga ut dom med namn och annat. Men när deras egna anställda blir dömda för narkotikabrott , tja då är det skyddat namn och pixlade bilder.

 

Nä, gör er en tjänst och gå inte in på skitsidorna utan få era nyheter från sidor som inte har 75% kändisskvaller i blaskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klanka inte ner på Olle, han är en bra kille som gillar poker lika mycket, om inte mer än de flesta av oss här (sen att han fuskade i Magic som använde bra kort, det är en annan sak).

 

Tidningarna skriver bra om poker om vi ger dem något bra att skriva om, men precis som med allt annat, så är det alltid lättare att skriva ner något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klanka inte ner på Olle, han är en bra kille som gillar poker lika mycket, om inte mer än de flesta av oss här (sen att han fuskade i Magic som använde bra kort, det är en annan sak).

 

Tidningarna skriver bra om poker om vi ger dem något bra att skriva om, men precis som med allt annat, så är det alltid lättare att skriva ner något.

 

Om man gillar poker, mer än dom flesta av oss, så sätter man inte en sån rubrik på ett vanligt bedrägeri. Mest pga att det sätter dålig klang på pokern. Det där har INGET med poker att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet att det är rätt meningslöst att argumentera för kvällstidningars sak. Speciellt i såna här kretsar.

 

Och jag kan hålla med om att det bara kallas "pokerliga" i kvällstidningsvärlden.

 

Men nog har det väl ändå med nätpoker att göra om ett gäng grabbar spelar bort pengar på nätpoker till den grad att man bestämmer sig för att kapa kontokort?

 

(Nu vet man ju inte exakt hur det är i den här storyn. Men visst kan det finnas kopplingar.)

 

Och nog faan är det ett problem att nätpoker är en sån enkel väg för allehanda bedragare att sätta in pengar med andras kreditkort och chipdumpa till andras konton?

 

Och är det verkligen så att morgontidningarnas pokerbevakning är mer seriös/bättre?

 

http://www.svd.se/sportspel/poker/nyheter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet att det är rätt meningslöst att argumentera för kvällstidningars sak. Speciellt i såna här kretsar.

 

Och jag kan hålla med om att det bara kallas "pokerliga" i kvällstidningsvärlden.

 

Men nog har det väl ändå med nätpoker att göra om ett gäng grabbar spelar bort pengar på nätpoker till den grad att man bestämmer sig för att kapa kontokort?

 

(Nu vet man ju inte exakt hur det är i den här storyn. Men visst kan det finnas kopplingar.)

 

Exakt, du har ingen aning om ynglingarna är spelberoende, du bara tar det för givet för att få till en schysst rubrik. Det är precis det jag reagerade på, du gör en höna av en fjäder. Dom genomför kapningar av kort, du vinklar det så att det handlar om poker istället för kortkapning vilket är det primära i det här fallet..

 

Och nog faan är det ett problem att nätpoker är en sån enkel väg för allehanda bedragare att sätta in pengar med andras kreditkort och chipdumpa till andras konton?

 

Ja, det är ett problem.. Sen om det är så jättelätt att dumpa och ta ut stulna pengar vet jag inte riktigt, många konton fastnar väl i säkerhetskontroller och blir låsta innan de kan göra uttag? Detsamma gäller väl brott över lag, det är enkelt att genomföra ett brott men det är svårare att göra det utan att åka fast..

 

Det största problemet som jag ser det är att siterna har obefintlig säkerhet när det gäller insättningar, det är först när man ska plocka ut pengarna som man kan bli ombedd att skicka in id-handlingar osv.

 

Vi pokerspelare själv hjälper inte direkt till i utvecklingen av säkerheten heller då vi kräver så snabba insättnings- och uttagsrutiner som det går.

 

Och är det verkligen så att morgontidningarnas pokerbevakning är mer seriös/bättre?

 

http://www.svd.se/sportspel/poker/nyheter/

 

Generellt sett så tycker jag pokerjournalistiken är dålig, även när det gäller branchtidningarna så ni är knappast ensamma om det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...