Gå till innehåll

Romer/Zigenares uniform


Agent Cooper

Recommended Posts

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Klyka! Hur mår du? Läs första meningen i Durins medelande som postades 22:59 igår kväll.

 

Mm, jätteädelt av dig att bemöta en dum generalisering med en annan. Det är ju knappast nån som tror att nån folkgrupp helt saknar våldsamma element. Gulapa säger ju snarare att de inte slåss/våldtar mer än nån annan.

 

Du, å din sida, drar slutsatser utifrån en enskild observation. Grattis.

 

Däremot har jag, som du ser om du läser mitt inlägg igen, aldrig kallat dig för rasist. Jag varnade däremot för att sådana generaliseringar lätt kan ge upphov till sådana tankar, vare sig det är författarens avsikt eller ej.

 

Borde inte övriga moderatorer reagera på rena påhopp från era "kollegor"

 

Pfft, påhopp? Tål du inte att bli emotsagd? Din generalisering var dum och farlig. Sluta skriva om du inte kan ta motargumentation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det bli dagisvarning här med alla varningar och tillrättavisningar hit och dit bara för att nån tolkar allt som sägs negativt om olika folkslag som påhopp,rasism eller nazism,lite jävla fingertoppskänsla ska ni väl kunna ha,och se att det inte är hälften så allvarligt som ni själva vill få det till gång på gång.

Tittar man på efterlyst eller läser olika rapporter om brottslighet så kan väl ingen komma och säga att invandrare inte finns representerade i det klientelet eller???

Klart man ska stävja ren rasism eller regelrätta personliga påhopp,men nån jävla måtta får det väl ändå vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket inlägg som varnades för vad när och var? Länk, plz.

 

Du menar att någon har varnats för att påvisa det absurda i dylika generaliseringar?

 

hade visst fel. ingen varning utdelad. blev övertygad om att så var fallet mtp din post om:

http://pokerforum.nu/forum/914418-post34.html

 

Självklart finns de representerade. Liksom rödhåriga, homosexuella och dvärgar.

 

Sjuk generalisering. Förutom att vara IQ-befriad så är den även illamåendeframkallande.

 

IQ-befriad därför att den är inget bättre än "en gång såg jag AA förlora, alltså ska man lägga sig preflop med AA". Du har sett dvärgar begå brott, och? Det bevisar bara att de inte är världens enda folkgrupp som är helt fri från brottslingar. Men det var det väl ingen som trodde, eller?

 

Illamåendeframkallande därför att det är såna här dumma jävla generaliseringar som, vare sig de bottnar i främlingsfientlighet eller ej, skapar fördomar och leder till främlingsfientlighet. Risken finns att nån svag individ tar ditt idiotiska inlägg på allvar och utifrån det justerar sin bild av dvärgar. Isf är det katastrof.

 

bara för att visa likheterna

någon påstår att zigenare inte våldtar

1. han påstår att zigenare visst våldtar

2. du påstår att dvärgar och homsexuella visst begår brott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

For instance så har jag umgåtts med 20-25 perser igenom mitt liv, samtliga har varit manipulativa och ytterst våldsbenägna..

 

 

Varför umgås du med manipulativa och ytterst våldsbenägna människor?

Verkar snarare det är dig det är fel på än perserna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart finns de representerade. Liksom rödhåriga, homosexuella och dvärgar.

 

Klyka, banna dig själv för att du är så j---a OT i den här tråden. Den handlade om varför så många Romer bär lika kläder.

 

Vet inte exakt varför just Romer bär likadana kläder men som det konstaterades så är det samma sak på Stureplan och vilken högstadieskola/gymnasie eller föralldel första morgonplanet till Stockholm. Det handlar helt enkelt om psykosocial trygghet och flockbeteende i en vilja att visa tillhörighet till flocken.

 

Detta har i alla tider utnyttjats av tex militären, SS var riktigt duktiga på att använda insignier för att soldaterna skulle känna tillhörighet.

 

Skulle kunna tänka mig att det är samma sak här, Romerna är ett folkslag som "ofta" stått utanför samhället och sådana grupperingar brukar ta till klädsel för att visa sin tillhörighet. Se tex Amish, religiösa grupperingar över hela världen etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Romerna är ett folkslag som "ofta" stått utanför samhället och sådana grupperingar brukar ta till klädsel för att visa sin tillhörighet. Se tex Amish, religiösa grupperingar över hela världen etc.

 

Givetvis är det så! Tror inte deras enhetliga klädsel har någon speciell betydelse annat än att just visa grupptillhörighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka, banna dig själv för att du är så j---a OT i den här tråden. Den handlade om varför så många Romer bär lika kläder.

 

Ja, det är klart att då måste ju tveksamma generaliseringar om specifika folkgruppers benägenhet att stjäla, slåss och våldta få stå oemotsagda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka, banna dig själv för att du är så j---a OT i den här tråden. Den handlade om varför så många Romer bär lika kläder.

 

Vet inte exakt varför just Romer bär likadana kläder men som det konstaterades så är det samma sak på Stureplan och vilken högstadieskola/gymnasie eller föralldel första morgonplanet till Stockholm. Det handlar helt enkelt om psykosocial trygghet och flockbeteende i en vilja att visa tillhörighet till flocken.

 

Detta har i alla tider utnyttjats av tex militären, SS var riktigt duktiga på att använda insignier för att soldaterna skulle känna tillhörighet.

 

Skulle kunna tänka mig att det är samma sak här, Romerna är ett folkslag som "ofta" stått utanför samhället och sådana grupperingar brukar ta till klädsel för att visa sin tillhörighet. Se tex Amish, religiösa grupperingar över hela världen etc.

 

Ligger mycket i det du skriver. Men just romerna/zigenarna har ju EXAKT likadana kläder, (På samma sätt som militärens och polisens uniformer. Därav trådens rubrik.) medan övriga grupperingar i samhället bär kläder som bara liknar övriga gruppmedlemmars kläder utan att för den skull vara precis likadana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller för närvarande på att rätta det just nu.

 

Men nu ska jag gå o skriva en tenta, så det får fortsätta senare. De som vill undvika infraction kan ju ta sig lite tid och se över sina inlägg i denna tråd.

 

Det är detta jag menar,du säger själv att du inte läst igenom tråden,liktförbannat så ska du komma med hot om åtgärder och snäll som du är ger du även en tidsfrist.

Snälla för fan,läs först och skapa en uppfattning sen,inte tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt va fan är det med folk?

 

Tack Klyka för att du förstörde min tråd. Lika bra att du låser den.

 

Barn.

 

Den var ju jättebra innan.

 

Det är detta jag menar,du säger själv att du inte läst igenom tråden,liktförbannat så ska du komma med hot om åtgärder och snäll som du är ger du även en tidsfrist.

Snälla för fan,läs först och skapa en uppfattning sen,inte tvärt om.

 

På de första två sidorna var det direkt 4-5 inlägg som renderade solklara infractions. Sen hann jag inte längre för stunden. Har du nåt problem med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt va fan är det med folk?

 

 

 

Barn.

 

Den var ju jättebra innan.

 

 

 

På de första två sidorna var det direkt 4-5 inlägg som renderade solklara infractions. Sen hann jag inte längre för stunden. Har du nåt problem med det?

 

Det enda problemet här är väl att du så förbannat smalsynt ser alvarliga påhopp här så fort det snackas om enskilda folkgrupper och inte kan inse att dessa skrönor inte är nåt annat än skrönor.

Törs väl fan dra den om råttan och pizzan för då blir det väl varning för hets mot pizzabagare,så låg verkar ju din toleransnivå vara just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du som missade intentionen med hans inlägg. Han menade att det är allmänt känt att zigenare stjäl.

 

Att bogus själv låtsas inte förstå är bara skrattretande.

 

Jag förstår inte heller och tar gärna en infraction eller ban, vågar ändå knappt skriva något på detta forum.

 

-Chaos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...