Gå till innehåll

Liverpool-tråden


Late

Recommended Posts

Hakis, jag gillar dig och det vet du.

Jag kände på förhand att Arsenal var 55-60% favorit, eftersom man konsekvent presterat bättre i ligan och well..har världens bästa tränare. (Dock ska det ju sägas att Wenger är svår att känna sympati för ur ett sportsmannamässigt perspektiv). Sett över två matcher känns lagen väldigt jämna. Jag tycker Pool skapade mer och var mer förtjänta av en seger - men givetvis är jag partisk - dock känns det som att efter insats var Pool högst 55-45 bättre.

 

Se där, ett trevligt svar :)

 

Jag tyckte personligen det var exakt 50-50, men då är jag såklart partisk också. Var och såg seriematchen (den andra i trilogin) på plats på Emirates och där tyckte jag att Liverpool var klart bättre trots B-igare lag.

 

Därför trodde jag att vi skulle åka ut så det stänkte om det, så det känns i alla fall bra att vi kunde falla med flaggan i topp och dessutom kunna skylla ifrån oss på domaren som vanligt, muahaha.

 

EDIT: För övrigt anser jag att det är ok med dåliga förlorare eftersom jag är en sådan själv. Men dåliga vinnare är extremt osexigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 566
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det jobbigaste med denna kvartsfinal såhär i efterhand är att ALLA liverpool-supportrar tycker att sitt lag är klasser bättre än Arsenal bara för att man vann med minsta möjliga marginal. Dessutom är alla rejält kaxiga dessutom, inte bara här utan precis överallt. En stor orsak till att man vann var ju som sagt två tveksamma domslut, men det orkar jag inte älta nu.

 

Visst, Liverpool var snäppet bättre hemma (utan att för den delen skapa speciellt mycket), men i samma veva var ju Arsenal bättre hemma.

 

Klart vi är dåliga förlorare efter att ha åkt ut på ett sånt sätt, precis som varenda Liverpool-supporter grät i flera veckor efter Chelsea fick en billig straff mot er i höstas.

 

Prova att vara goda och ödmjuka vinnare vettja, tom United-fans klarar av det.

 

Vet inte om du hade mitt inlägg i åtanke när du skrev detta men det kändes så med tanke på att det kom efter mitt.

Mitt inlägg syftade inte på den senaste tiden utan Wengers uttalande i allmänhet. Har en kompis som håller på Arsenal och för några år sen så kunde man prata fotboll med han på en bra nivå. Nu har han också drabbats av Wengersjukan och skyller oftast på dommarna efter tappad poäng.

Du skall vara glad att inte så många Liverpool-fans drabbades av Houllier-sjukan.

"Planen var dålig", "Grabbarna var trött efter EM" osv.

Snälla Arsenal-fanns kan ni inte inse att Wenger är patetisk?

Visst skall ju tränaren "skydda" sitt lag men det borde ju finnas någon gräns?

Vakna!

 

Och vad jag anser om rättvist eller inte att Liverpool gick vidare i CL har jag inte eller kommer inte att berätta heller. Är bara jävligt glad att vi gick vidare! Lite extra bonus är också att patetiska Wenger sitter och grinar i pressen över en utebliven straff.

 

Sen att jämföra den straff som Chelsea fick mot oss med senaste situationen är inte på samma nivå. Man kan jämföra det med att domaren inte ser att bollen är inne och inte dömmer mål med att dömma in ett stolpskott. (Har iof sett en innebandydomare dömt in en straff som gick klockrent i ribban.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du hade mitt inlägg i åtanke när du skrev detta men det kändes så med tanke på att det kom efter mitt.

Mitt inlägg syftade inte på den senaste tiden utan Wengers uttalande i allmänhet. Har en kompis som håller på Arsenal och för några år sen så kunde man prata fotboll med han på en bra nivå. Nu har han också drabbats av Wengersjukan och skyller oftast på dommarna efter tappad poäng.

Du skall vara glad att inte så många Liverpool-fans drabbades av Houllier-sjukan.

"Planen var dålig", "Grabbarna var trött efter EM" osv.

Snälla Arsenal-fanns kan ni inte inse att Wenger är patetisk?

Visst skall ju tränaren "skydda" sitt lag men det borde ju finnas någon gräns?

Vakna!

 

Och vad jag anser om rättvist eller inte att Liverpool gick vidare i CL har jag inte eller kommer inte att berätta heller. Är bara jävligt glad att vi gick vidare! Lite extra bonus är också att patetiska Wenger sitter och grinar i pressen över en utebliven straff.

 

Sen att jämföra den straff som Chelsea fick mot oss med senaste situationen är inte på samma nivå. Man kan jämföra det med att domaren inte ser att bollen är inne och inte dömmer mål med att dömma in ett stolpskott. (Har iof sett en innebandydomare dömt in en straff som gick klockrent i ribban.)

 

Närå, det var inte dig jag var ute efter och jag försvarar inte heller Wengers uttalanden även om jag håller med till viss del av vi haft "oflyt" med domarna under de senaste 7-8 matcherna, men förhoppningsvis är det bara varians.

 

Benitez uttalanden är ju inte helt smidiga heller om man ska vara ärlig. Typ "Straffen spelade ingen roll, vi gjorde ju ett mål till!"

 

Hoppas för övrigt att ni spöar Chelsea även om jag tror det blir svårt då de verkar vara i ruggig form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbigaste med denna kvartsfinal såhär i efterhand är att ALLA liverpool-supportrar tycker att sitt lag är klasser bättre än Arsenal bara för att man vann med minsta möjliga marginal.

 

Statistik säger väl att liverpool är ett bättre lag än vad arsenal är ända sen benitez kom? Jag vet inte om du gärna vill titta på inbördes möten det får du gärna göra men de 2 senaste säsongerna har liverpool slutat över arsenal i ligan, är man inte då ett bättre lag ? Är det inte vad det egentligen handlar om, kontinuitet?

 

Rafas första säsong vann vi champions league (vet att vi slutade femma) men jag anser ändå att det räknas som en bra prestation i slutändan att med den truppen vinna CL, och i hans andra säsong vann vi FA-cupen.

 

Jag vet att ni också vann FA-cupen nångån gång där, tror det var 04/05? Men sen den har ni ingenting att skryta med, faktum är att Wenger tog över ett relativt namnkunnigt lag med flera etablerade spelare redan i startelvan.

 

Om man ser till hans "lysande värvningar" av unga spelare, så har de egentligen inte varit med och vunnit ett skvatt, förutom clichy då, rätta mig om jag har fel.

 

Jag tror det är jävligt lätt som arsenal supporter att drömma sig bort med sin fantasy-one-touch-out-of-this-world - football och glömma bort att man inte har vunnit något på 3år nu, och vi blir anklagade för att leva på gamla meriter, hah.

 

se över vad benitez fick göra sig av med när han kom till liverpool 04. jag kan namedroppa ungefär 10st squadplayers, lägg därtill att houllier knullade sönder hela liverpools moral och var en jävla skittränare.

 

Så taget på det hela så är liverpool ett bättre lag än vad arsenal är sedan benitez kom, och det går inte att bortse ifrån, hur mycket ni än vill det.

 

 

 

 

mmm det bästa med att ni gick vidare är ju att Nu stannar Benitez en säsong till

 

 

Jag vet inte när du började hålla på Manchester United

men du är medveten om att ferguson inte vann en trofé förräns efter 4år, och han vann inte ligan förräns 7år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(i`am West Ham till i die)

 

Tycker på sätt och vis att det är kul att arbetarlaget Liverpool presterar, det gör jag verkligen, trots att deras matcher brukar vara rena sömnpillrena med tanke på dera trupp. Men stundtals övergår deras övertro på dem själva i något vansinnigt rappakaljande om hur dom är bäst när det gäller samtidigt som dom skiter i resten.

 

 

Rafas fotbollsfilosofi är inte riktigt som o'neills, fergusons eller wengers. Det kanske är det du menar med rolig underhållande fotboll, men det är faktiskt okej att få spela en annan typ av fotboll, jag lovar man får göra det också.

Rafa spelar en mer direkt kontringsfotboll och låter gärna motståndarna styra spelet och istället ligga väl i sina egna positioner, (speciellt i europa, uppenbarligen.)

 

Sen så, nej liverpool är inget skitlag de är fortfarande i uppbyggnadsfas. Sen benitez kom så har han köpt in :

 

Lucas (21) Mascherano (23) Babel (21) Torres (24) Arbeloa (25) Reina(24) Skrtel (23) Agger (21)

Som har gått direkt in i första elvan, detta är starka namn för framtiden som alla har stor potential utom kanske arbeloa som känns som utfyllnad.

 

 

Jag var på Upton park i höstas och såg west ham - tottenham vet inte om jag kan påstå att ni spelar någon sambafotboll ni heller :cry:

Men jag antar att det blir så när man får rejects och oldskool lirare till klubben, se ljungberg och bellamy ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa saker i arg fet stil

 

 

Alltså lugn nu. Nu snackar jag enbart om kvartsfinal-matchen och inte någon sorts historisk jämförelse där du plockar ur små godbitar från de 3-4 senaste säsongerna. Om man själv får välja vilken tidsperiod man vill är det ganska enkelt att få sitt lag att framstå som genier.

 

Samma år som ni vann CL gick tex Arsenal obesegrade igenom PL, vilket ju inte lär ske på ett bra tag, men i ligan räknar vi tydligen bara de tre senaste säsongerna eftersom det matchar bättre? Och i år ligger vi för övrigt 8p före i PL på tal om kontinuitet.

 

Orka babbla om massa gamla grejer liksom, jag snackar om matchen i sig och att Liverpools fans (där du antagligen var en av dom) visar upp en imponerande brist på ödmjukhet och självinsikt efter en matchserie där man vunnit med minsta möjliga marginal och som kunde ha gått precis tvärtom om tex Fröjdfjanten dömt match 1 istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså lugn nu. Nu snackar jag enbart om kvartsfinal-matchen och inte någon sorts historisk jämförelse där du plockar ur små godbitar från de 3-4 senaste säsongerna. Om man själv får välja vilken tidsperiod man vill är det ganska enkelt att få sitt lag att framstå som genier.

 

Samma år som ni vann CL gick tex Arsenal obesegrade igenom PL, vilket ju inte lär ske på ett bra tag, men i ligan räknar vi tydligen bara de tre senaste säsongerna eftersom det matchar bättre? Och i år ligger vi för övrigt 8p före i PL på tal om kontinuitet.

 

Jag är medveten om att ni ligger 8poäng före men det blir fortfarande 3år utan silver?

 

Om du går tillbaka till förra sidan och läser mitt inlägg igen så ser du att jag tog upp eran när benitez kom till liverpool som jag ser som ett kapitel i våran historia, kontra wenger och hur liverpool ställer sig mot arsenal och vice versa.

 

sen så tog jag den närmsta eran för att det är väl ändå i nuet vi lever, vill du gå längre tillbaka så vet du själv att du inte har något att hämta jag var bara snäll mot dig egentligen så att du kunde få ha något att svara med. Vill du jämföra ur ett historiskt perspektiv kan jag vara lite taskig och säga något i stil med:

 

 

 

Flest Liga titlar - Liverpool

Flest Europa Cupen(CL) - Liverpool

Flest Uefa Cups - Liverpool

Flest Liga cups - Liverpool

Flest Uefa super cups - Liverpool

 

 

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej egentligen var inte inlägget direkt riktat till dig utan också en känga till alla arsenal supportrar här i tråden som drömmer sig iväg att arsenal med sin fantasy-football skulle vara en mycket bättre klubb än vad liverpool är, jag kände att någonstans fick det ta stopp och jag ville bara statuera ett exempel

 

ursäkta att det blev just ditt inlägg men det låg närma till hands du verkar vara en trevlig prick annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte vara särskilt medveten om hur du låter kära late. Ta gärna och läs om dina senaste inläggen och försök få en uppfattning om intrycket du ger.

 

En klassiker e när du drar upp massa gamla titlar efter att någon ber dej bara inrikta dej på kvartsfinalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag känner att jag gång på gång måste försvara liverpool för att vi inte spelar efter manchester uniteds eller arsenals fotbolls filosofi, jag är trött på att folk bara pissar på oss och vårat spel

 

 

sen skiter jag rätt så blankt i hur jag uppfattas, jag skriver något som jag står för hur folk uppfattar det sen bekommer mig verkligen inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fånig du är om du blir förbannad över det där Fudge. Vilken offensiv spelare är det du gillar som inte filmar every now and then? :)

 

Tycker nästan man ska låta folk filma om de vill, och låta det vara upp till domarna att varna dem om de kommer på det. Det är ju så fruktansvärt utbrett idag oavsett. På ett vis har det ju blivit ett sätt för offensiva spelare att försvara sig mot backar som gång på gång spelar lite över gränsen.

 

Sticker inte under stol med att Gerrard är en av världens största filmare. Han har ju ägnat år åt att bygga upp en image som en fair player, något han hade god nytta av i Champions League-finalen i Istanbul till exempel. Det är ju en ganska klar filmning som jag ser det.

 

Lite som poker tbh.

 

Tror inte vi kan hitta ngt topplag utan spelare med tendenser att filma ibland. Garanterat omöjligt. Och om någon droppar något av ultra-hypokritlagen(spellcheck?) går jag nog igång på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är så jävla laddad! KOM IGEN NU GUBBAR DET HÄR TAR NI!!

 

Tycker om viasats nya "uppladdning" innan matcherna de skapar bra stäming om något:)

 

 

Hoppas bara att vi inte släpper till för mkt på drogba, måste ligga hårt på han, antar att carragher får honom och det kan bli lite segt för jamie ibland, men har ändå tron på honom

 

mascherano måste plocka bort cole han är viktig för deras linkup play, hoppas också att makelele är lite för långsam för gerrard nuförtiden

 

tycker de har fel i studion, hyppiä i all ära men jag tror han blir för långsam i den här matchen hoppas inte jag får äta upp det sen

 

COME ON YOU REDS!!!

 

 

:h: WALK OOOOON WALK OOOOOOOOON :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...