wp5165 Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Jag har ingen "read" på motspelarna då jag precis satt mig vid bordet. Vi tar denna hand steg för steg och börjar med satsningsrundan efter floppen. NLTH SH $25, 6 spelare vid bordet. UTG ($34.60) UTG+1 ($36.87) CO ($26.23) Dealer HERO ($25.42) SB ($21.41) - 12c BB ($20.13) - 25c Hålkorten kommer ut, HERO 3k 3h UTG - sakar UTG+1 - sakar CO - satsar 25c HERO - höjer till 50c - jag vill bygga en pott, samtidigt vill jag inte driva bort spelare genom en alltför stor höjning. Jag hoppas helt enkelt på att floppa en triss. SB - synar BB - synar CO - synar Potten är nu $1.90 ("rake" 10c). Floppen kommer 3s 4s Js SB - checkar BB - checkar CO - satsar $2.50 Vad sätter vi CO på? Vad gör vi? Citera
Tomtah Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Nä du får nog ta och fixa en ordentlig handhistory, vad fan är sakar? är det 20c small blind och 25c big blind eller? Citera
gazzaflush Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Jag har ingen "read" på motspelarna då jag precis satt mig vid bordet. Vi tar denna hand steg för steg och börjar med satsningsrundan efter floppen. NLTH SH $25, 6 spelare vid bordet. UTG ($34.60) UTG+1 ($36.87) CO ($26.23) Dealer HERO ($25.42) SB ($21.41) - 12c BB ($20.13) - 25c Hålkorten kommer ut, HERO 3k 3h UTG - sakar UTG+1 - sakar CO - satsar 25c HERO - höjer till 50c - jag vill bygga en pott, samtidigt vill jag inte driva bort spelare genom en alltför stor höjning. Jag hoppas helt enkelt på att floppa en triss. SB - synar BB - synar CO - synar Potten är nu $1.90 ("rake" 10c). Floppen kommer 3s 4s Js SB - checkar BB - checkar CO - satsar $2.50 Vad sätter vi CO på? Vad gör vi? Vi tar helt enkelt och tar bort din hh och lägger in en där man ser ordentligt. Om du vill att folk ska ta sig tid och hjälpa dig får du nog lägga in lite tid själv på att göra det ordentligt. Citera
fiezk Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 Vi ger inga gratiskort på den här brädan. Höj till ~8-9 så höjer du tillräckligt för att låta drag betala, och samtidigt ger nakna Ah/Kh utrymme att försöka semibluffa. Citera
wp5165 Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Nä du får nog ta och fixa en ordentlig handhistory, vad fan är sakar? är det 20c small blind och 25c big blind eller? Sakar är ett svenskt ord för att kasta korten. Jag skrev: SB ($21.41) - 12c BB ($20.13) - 25c vilket jag förmodade att ingen skulle kunna missuppfatta. Lilla mörken är 12c. Citera
wp5165 Postad 1 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2008 Vi ger inga gratiskort på den här brädan. Höj till ~8-9 så höjer du tillräckligt för att låta drag betala, och samtidigt ger nakna Ah/Kh utrymme att försöka semibluffa. Tack för ditt intressanta svar. Jag skulle dock vilja fråga dig hur du tolkar satsningen på $2.50 då potten endast är $1.90. Vad säger detta dig? Sedan, kan det vara så att du menar As/Ks istället för Ah/Kh som du skrev ovan? Detta då tre spader kom ut på floppen. Det är bara för mig att beklaga då jag spelar på en sajt som ej har handhistory. Jag skrev helt enkelt ned så gott jag kunde i mitt ordinarie inlägg. Jag väntar på eventuellt andra spelares synpunkter, och sedan kommer jag att berätta hur jag spelade vidare denna hand. Citera
jo_ocke Postad 1 Februari , 2008 Rapport Postad 1 Februari , 2008 bygg pott med att raisa x3 eller x4. Minbet är värdelöst. Citera
hackson Postad 2 Februari , 2008 Rapport Postad 2 Februari , 2008 Jag skulle dock vilja fråga dig hur du tolkar satsningen på $2.50 då potten endast är $1.90. Vad säger detta dig? Sätter han direkt på ett högt spader med ev. träff. - Min deg brukar åka in i dessa lägen, folk sitter på drag alldeles för ofta och råkar de ha färgen har du fortfarande ~35% Citera
Recommended Posts