marcusl Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Jag har försökt styra bordet ett tag och jag får känslan att chipspåsen fått nog. Han är väl rätt bra och brukar inte bråka alltför ofta. Blev rätt mycket snack i chatten efter handen. Jag har knappen, han bb. ***** Hand 585317562 ***** 5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 januari 2008 00:55:46 Eva 2 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Frukost (5961.11) Plats 2: draggen22 (516.52) Plats 3: chipspåsen (2866.65) Plats 4: AnteSvante (2015.00) Plats 5: vgon (3186.54) draggen22 lägg LM 5.00 chipspåsen lägg SM 10.00 ** Giv ** Frukost [Ks, Es] draggen22 [N/A, N/A] chipspåsen [N/A, N/A] AnteSvante [N/A, N/A] vgon [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** AnteSvante Lägg vgon Lägg Frukost Höj till 44.00 draggen22 Lägg chipspåsen Höj till 148.00 Frukost Höj till 388.00 chipspåsen Höj till 1298.00 Frukost All-in 5961.11 chipspåsen All-in 2866.65 Citera
gEeWhiZm8 Postad 31 Januari , 2008 Rapport Postad 31 Januari , 2008 Känns att som sämst har han samma hand som dig..? Fast jag sätter dig typ alltid på skräp för jag har aldrig någon aning om vad du har..Din 388 raise kan vara vad som hellst typ =) $1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 22, 23:33:32 ET 2008 Table Eva 32 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 1: qwerty18 ( $2305.43 ) Seat 3: Frukost ( $4006.31 ) Seat 4: gEeWhIZm8 ( $1930 ) Seat 5: Fluffy80 ( $921.09 ) Fluffy80 posts small blind [$5]. qwerty18 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to gEeWhIZm8 [ 7c 5s ] Frukost raises [$40]. gEeWhIZm8 folds. Fluffy80 folds. qwerty18 raises [$140]. Frukost raises [$382]. qwerty18 calls [$272]. ** Dealing Flop ** [ 7d, 2s, 9s ] qwerty18 checks. Frukost checks. ** Dealing Turn ** [ Ts ] qwerty18 bets [$680]. Frukost is all-In. qwerty18 is all-In. ** Dealing River ** [ 9c ] qwerty18 shows [ Ks, Kc ] two pairs, kings and nines. Frukost shows [ 8h, Jh ] a straight, seven to jack. Frukost wins $1700.88 from side pot#1 with a straight, seven to jack. Frukost wins $4600.86 from the main pot with a straight, seven to jack. såna där saker gör du å det gör mig rädd Citera
Arnoldinho Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Känns att som sämst har han samma hand som dig..? Kan du förklara hur du kommer fram till det? Citera
sturedenstore Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Jag vet inte riktigt vad det är jag ska kommentera.. Det enda jag kan säga är att jag inte är så förtjust i att få in 300bb pre med AK. Citera
grandyz Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Jag vet inte riktigt vad det är jag ska kommentera.. Det enda jag kan säga är att jag inte är så förtjust i att få in 300bb pre med AK. word (eller +1 som folk verkar köra på pf, antar att det har samma innebörd, eller? ) Citera
Lisa87 Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 word (eller +1 som folk verkar köra på pf, antar att det har samma innebörd, eller? ) Ja det betyder samma sak :> onT: Tycker det är lite väl "galet" spelat. hade nog ALDRIG gått vidare efter detta, chipspåsen Höj till 1298.00. Menmen Citera
grandyz Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Ja det betyder samma sak :> ty! Citera
Arnoldinho Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Kan väl fylla i att det är jag som är chipspåsen. Jag synade ner med AQ, vilket kanske inte är det smartaste draget jag har gjort. Men Frukost spewiga spel ger jag inte mycket för heller. Fattar inte riktigt hur han tänker här då jag har en ganska så tight image (ännu en anledning för mig att inte syna när han pushar, Men vi gör väl alla misstag ibland.) Men om du inte kan se att du spelar handen onödigt spewigt här Frukost och sätter dig i den situationen med AK så är du väääldigt enögd. Citera
Big Less Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Kan väl fylla i att det är jag som är chipspåsen. Jag synade ner med AQ, vilket kanske inte är det smartaste draget jag har gjort. Men Frukost spewiga spel ger jag inte mycket för heller. Fattar inte riktigt hur han tänker här då jag har en ganska så tight image (ännu en anledning för mig att inte syna när han pushar, Men vi gör väl alla misstag ibland.) Men om du inte kan se att du spelar handen onödigt spewigt här Frukost och sätter dig i den situationen med AK så är du väääldigt enögd. Klart det är spew, men jag fattar ändå inte hur du får in smeten med AQ där. Citera
sturedenstore Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Den här handen är ju sjuk.. Citera
strater Postad 4 Februari , 2008 Rapport Postad 4 Februari , 2008 Kan väl fylla i att det är jag som är chipspåsen. Jag synade ner med AQ, vilket kanske inte är det smartaste draget jag har gjort. Men Frukost spewiga spel ger jag inte mycket för heller. Fattar inte riktigt hur han tänker här då jag har en ganska så tight image (ännu en anledning för mig att inte syna när han pushar, Men vi gör väl alla misstag ibland.) Men om du inte kan se att du spelar handen onödigt spewigt här Frukost och sätter dig i den situationen med AK så är du väääldigt enögd. Har han fått in degen för 300bb med AK vs AQ så har han väl spelat perfekt och du fiskat dig rejält? Citera
marcusl Postad 5 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2008 Kan väl fylla i att det är jag som är chipspåsen. Jag synade ner med AQ, vilket kanske inte är det smartaste draget jag har gjort. Men Frukost spewiga spel ger jag inte mycket för heller. Fattar inte riktigt hur han tänker här då jag har en ganska så tight image (ännu en anledning för mig att inte syna när han pushar, Men vi gör väl alla misstag ibland.) Men om du inte kan se att du spelar handen onödigt spewigt här Frukost och sätter dig i den situationen med AK så är du väääldigt enögd. beredd att hålla med dig där.. bara för att jag hade rätt den här gången betyder det inte att det var ett bra spel.. räknade lite fel också och trodde det fanns FE hos dig när jag stoppa in.. Citera
Dead-Inside Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Klart det är spew, men jag fattar ändå inte hur du får in smeten med AQ där. Efter han 4bettat finns det ju bara syn. Citera
Arnoldinho Postad 5 Februari , 2008 Rapport Postad 5 Februari , 2008 Har han fått in degen för 300bb med AK vs AQ så har han väl spelat perfekt och du fiskat dig rejält? Bara för att jag hade sämre hand vid just det här tillfället så behöver väl inte han ha spelat handen rätt? Jag erkänner att min syn är riktigt dålig (borde väl iof ha 25-30% mot de flesta händer men det motiverar ändå inte en syn) Och som jag tidigare skrev så HAR jag en tight image vilket gör att han spelar handen dåligt, vilket även jag gör. Tycker egentligen inte att det är så mycket att snacka om. Citera
Recommended Posts