Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Följande hände mig i Torsdags 24 jan-08:

Jag spelade veckans största turnering 20k – garanti, på Redbet som är anslutna till B2B:s nätverk som ägs av 24h. (Entraction) Det kostade €200 att köpa in sig i turren och första priset var på cirka €8500.

Jag är chipleader med 50 000 chips då det är 27 stycken kvar. (18 prisplatser) 2:an i turneringen hade ca 40,000 chips. Då jag vann denna turnering för 3 veckor sedan och vunnit deras dagliga största turnering ett antal ggr så räknade jag med bra chans även denna kväll.

Då blir det fel på B2B:s dator och vi spelare blir utkastade från bordet gång på gång. Vi är en 4-5 spelare vid bordet som i chatten försöker att kalla på en pokermanager så att de får veta om problemet och kan stoppa turneringen tills felet blivit fixat. Men ingen pokermanager uppmärksammar vårt problem. Jag mailar och ringer till Redbets support men ingen svarar i telefon och inget mail kommer tillbaka. Jag blir till slut utslängd från bordet i 30 minuter och B2B låter turneringen fortsätta. Då jag kommer tillbaka in i spelet så ligger jag sist och kastar in mina sista chips i potten och förlorar även dessa och hamnade på sista prisplats och fick €424 i pris för detta. Förbannad skriver jag ett mail till Redbet och begär ersättning för förlorad inkomst, och får följande svar:

Vi har varit i kontakt med B2B angående ditt ärende. Dom medger att de hade lite tillfälliga problem men eftersom du slutade på prisplats i denna turnering kan dom inte betala ut någon ersättning. Vi beklagar detta.

Jag har nu tagit ut mina pengar från Redbet och kommer inte att spela mera poker i B2B.s nätverk men vill ha svar på följande frågor:

1. När ett fel i nätverkets dator uppstår, borde man då inte stoppa turneringen, rätta till felet och sedan starta igen? Då man bara fortsätter så blir det ju lotto vem som kan spela och vem som är dissad. Jag tycker att B2B borde ha en plan på hur man ska agera då fel uppstår.

2. Borde inte det finnas en pokermanager vid bordet vid veckans största turnering?

3. Borde inte Redbets support vara bemannad när det är som flest kunder som spelar.

4. Finns det några regler för att bara man kommer på prisplats så kan man inte få ersättning för förlorad inkomst då nätverket ej skött sina åtaganden.

5. Man kan ju tänka sig samma situation där Chipleadern har 90 % av chipsen och en anställd vid nätverket helt enkelt kopplar bort spelaren. Spelsäkerhet?

Jag spelar inte mera på B2B eftersom spelsäkerheten verkar vara noll och när vi spelare lägger in så mycket som €200 i startavgift tycker jag att de skulle behandla oss på ett värdigare sätt.

 

Chiccolina ( Som ej spelar på Redbet eller i B2B:s nätverk mera )

Postad

Tråkigt, aldrig kul när sånt händer, verkar ju som att det bara var du som blev utslängd så och då är det fullt förståeligt att du inte kan få förstaplatsens pris.

Är oxå troligt att bara du (utav de med mycket marker)haft prob med inloggningen efteråt.

Förstår inte varför du inte kommer spela där igen när du vunnit flera stycken dock. Ett inköp är en piss i havet, samt du fick ju dubbla inköpet i kompensation

Postad
Tråkigt, aldrig kul när sånt händer, verkar ju som att det bara var du som blev utslängd så och då är det fullt förståeligt att du inte kan få förstaplatsens pris.

Är oxå troligt att bara du (utav de med mycket marker)haft prob med inloggningen efteråt.

Förstår inte varför du inte kommer spela där igen när du vunnit flera stycken dock. Ett inköp är en piss i havet, samt du fick ju dubbla inköpet i kompensation

Jag skulle inte vilja spela på en site där man aldrig vet när det strular och är kända för sina problem!

 

SOm vanligt med B2B, spela inte där helt enkelt!

Postad

Jag fick ingenting i kompensation, råkade bara hamna på sista prisplats eftersom jag var så stor chipleader och vi var 4-5 stycken som åkte in och ut ur turren, bara vid mitt bord. Jag begärde inte heller första priset utan bara en kompensation där man från B2B:s sida visade lite samarbetsvilja med en bra kund då deras system krånglar / Chiccolina

Postad

Har själv spelat många turneringar på b2b då klienten börjatr krångla, dock vanligare förr i tiden. Jag har ofta försökt få vettiga svar på hur de tycker att problemen bör tacklas och ibland har jag velat ha kompensation, då det varit långa strulperioder. Tyvärr får jag oftast inte ens svar från supporten och när till exempel Redbet svarar, så skyller de bara på b2b. Någon strategi för hur de ska hantera problem finns inte. Jag har föreslagit att de ska åtminstone ge löpande besked om när till exempel stoppade turneringar ska återupptas, så vi spelare slipper sitta tjudrade vid skärmen och glo. Vidare skulle de ju behöva vara snabbare att stoppa turneringar när det krånglar för en stor andel av spelarna. Jag har spelat turneringar på b2b då jag har varit den enda vid bordet som inte är disconnected....

 

Nä, b2b har mycket att lära och Redbet borde ta sitt ansvar för sina kunder, istället för att skylla på sin leverantör, d.v.s. b2b. Det är ju som att Volvo skulle nonchalera kunderna om deras bromsar fungerade dåligt på en modell, med hänvisningen till att de inte tillverkar bromsbeläggen själva....

 

Synd på den roligaste sajten för en som gillar turneringar.

Postad
Då jag vann denna turnering för 3 veckor sedan och vunnit deras dagliga största turnering ett antal ggr så räknade jag med bra chans även denna kväll.

 

Varför det? Bara för att du haft tur i turneringar tidigare betyder väl inte att du behöver ha det just i denna turnering också.

Postad

Klart man tror på bra chans i turren då man är chipleader med 10k chips mer än tvåan samt att det bara är 27 kvar och 18 priser. Missförstå inte "bra chans" till att jag trodde på vinst utan en bra prisplats trodde jag iaf på.

Postad

Det var ett korkat inlägg !! Jag vill bara att pokerklienterna ska ha ett fungerande säkerhetssystem då sånt här inträffar, och det har de ju uppenbarligen inte eftersom de inte stoppar en turnering då strulet börjar. Det är en fråga om spelsäkerhet.

Postad

Och då de inte har ett fungerande säkerhetssystem vid olika krascher tycker jag att vi spelare ska få kompensation då vi blir drabbade. Får man det så skärper sig säkert B2B och tar fram en plan på hur stoppen ska försvinna.

Postad

Det är riktigt dåligt att en sån sak händer. Jag tycker att de borde pausat turren tills problemet var åtgärdat, men iom att de inte pausade den så är det svårt att ge ut en ersättning. Du har dubblat inköpet så hur mkt pengar borde de ge dig i ersättning? Turneringen är avslutad och priserna utdelade. Då är det svårt att ge ersättning.

Eller de kanske kunde ge dig en gratis biljett till nästa gång de har 20k garanti...

Postad

Svårt att förklara varför jag gillar deras turneringar bäst. Kanske för att man är van vid deras turneringsstrukturer, kanske för att det har gått väldigt bra på b2b-turneringar. En känsla bara.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...