benemerson Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 gjorde ett tokfynd på erikshjälpen i veckan: amiga500+ med nätdel och extraminne(512kb?) 20MB hårddisk med nätdel extern floppy-drive 2st A520 modulatorer mus tac2 allt i jättefint skick. jag gav 115kr för rubbet! tveksamt om jag vill sälja, men vad skulle man få för paketet på tradera/blocket? Citera
Hjort Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Kör en nätaction, på typ ebay, med högt minimipris, så får du en rätt bra värdering. Citera
TotalFarsa Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Sälja? Jag hade dragit igång lite Supercars II, Oil Imperium, Gravity m.fl och blivit hög på nostalgitrippen Citera
Hasselby Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Med lite tur 350 till 500 kronor, det verkar avslutade aktioner på tradera ha hamnat på. Samma sökning på avslutade auktioner Ebay ger ca $50. Citera
Ralph247 Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 hur många bord kan man köra på en amiga? är det bra upplösning? Citera
Cyntax Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Finns inte en chans jag skulle sälja ett sånt kap. Förresten... spelen till Amiga är så gamla nu att copyrightskyddet är upphävt. (Vi kan därför snacka piratspel till Amiga utan att bryta mot forumets regler!) Vilken är den bästa Amigaemulatorn, var hittar man den och var hittar man alla schysta Amigaspel? /C Citera
Joeduck Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/UAE_(emulator) Stella har jag använt med blandat resultat, resten tror jag e skit spelen kom med, fick av en polare men det är möjligt att de ligger ute på hemsidan. Man får varningar om att man måste äga de fysiska spelen innan man startar dem så.. Citera
The Grand Bark Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Dags att plocka min Amiga 1000 ur garderoben då. Citera
stackbrat Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Men herregud, sälj den ALDRIG. ....Oil Imperium....*drooooool*.....Pinball fantasies o Pinball Dreams... Nostalgin är total. Citera
UncleRico Postad 26 Januari , 2008 Rapport Postad 26 Januari , 2008 Värdera?! Det faktiska värdet motsvarar väl ungefär Olof Skötkonungs vänstra testikel i mint condition. Säljer du den så försvinner din själ på köpet!! Citera
Dinn3r42 Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 "Säljer du den så försvinner din själ på köpet!!" Kunde inte sagt det bättre själv. Citera
Staahla Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Men herregud, sälj den ALDRIG. ....Oil Imperium....*drooooool*.....Pinball fantasies o Pinball Dreams... Nostalgin är total. Fixade de spelen till pc via amigaemulator nu, precis nött lite Ignition och ska ge mig på Steel Wheel nu. Citera
Pepperpum Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Wow! Amiga 500 är guld! Undrar hur mycket tid jag lade ner på den? Tror jag måste spela poker i några år till för att ens komma i närheten av det Ett riktigt skönt lir är ju Cannon Fodder också...och Sensible Soccer...och Eye of the Beholder...och Elite...och...och...och...och...WOW Citera
eurythmech Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Lirade lite Amigaemulator nyligen, men lyckades inte skapa en savedisk till Cannonfodder Citera
Durin Postad 29 Januari , 2008 Rapport Postad 29 Januari , 2008 Wow! Ett riktigt skönt lir är ju ..WOW Näe, WOW kom väl liiite senare Project X gillade jag grymt mycket. Fast det var apsvårt, klarade aldrig andra banan ens (av 4) Citera
Recommended Posts