Gå till innehåll

Marzze glider runt på 2.5-5 och SvS


Marzze

Recommended Posts

Tjena!

Kul med lite kommentarer i dagboken! Jag tycker det är imponerande att du har så stark karaktär/motivation att gå den långa vägen, stort lycka till med satsningen..

 

Jag spelade 30 min igår kväll när lillan hade somnat. Det blev ett bord 2.5-5 och ett bord 5-10. Lyckades hitta en härlig fisk på 5-10 som dubblade upp mig direkt när han bluffar med 10-3 off för 200 bb. Jag hamnade 2500 plus sammanlagt på de båda borden.

Jag tog ut ytterligare pengar efter denna vinst. Ska bjuda mina fantastiska sambo på Spa i Sunne så jag plockade ut 6000.

Detta var mitt sista uttag på ett bra tag.

Har plockat ut 13 000 nu på min hundring så nu blir det skottning tills jag är pokermiljonär eller gul.. :)

 

Jag kommer spela 2,5-5 som vanligt och hoppas jag har lika tur med fiskarna.

Känner ingen större press nu efter att tagit ut de sista 6000 så kommer säkert plocka in 1 bord 5-10 med eftersom det jag sett hittils har hållit väldigt låg nivå.

Klarar såklart ingen motrigg men jag kör på med mitt lös-passiv-aggresiva spel som funkar väldigt bra när det är så dåligt spel. Kommer givetvis ändra tillbaka till mitt ordinarie spel när jag stiger i nivå, hoppas man inte glömt hur man gör tills dess bara.

 

Rullen ligger på 5800 kr efter uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 114
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en kort session igår med på 20 min. Lyckas plussa drygt 700 på 2 bord 2.5-5.

Borde varit mer då jag ena gången får in pengarna med nötstege mot tvåpar på turn och han rivrar kåken och andra när jag floppar trissen och han drar ut för stege.

Rullen ligger på 6500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 2h igår och förlorade alla stora potter. Backade 2000 ganska exakt men är ändå nöjd med mitt spel första 90 minuterna. Sen förlorar jag en 80/20 situiation där potten är ~450bb där jag inte kan förstå att han kan ta en syn med tanke på att jag anser att han spelar väldigt stabilt annars.

 

Efter detta spelar jag otroligt löst och bluffar på allt men vinner de mesta potterna på flop som tur är och stänger ner 30 minuter efter utdragningen då jag inser hur jävla dåligt jag spelar.

Positivt var att jag stängde ner när jag kände att jag var helt ur balans, negativt är att jag blev ur balans för en enda pott.

 

Rullen sjönk till 4500 och jag tog ut ytterligare 2000 så nu har jag 2500 att leka med. Alla dessa uttag gör jag för att jag själv är ganska säker på att gula rullen ganska snart så det gäller att plocka ut så mycket som möjligt samtidigt som jag spelar 2.5-5 och hoppas på medrigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det 30 min spel där jag spelade sjukt dåligt och i princip bluffade bort 1500 i 2 potter. Så ramlade ner till 1000 kr på kontot

 

Idag satte jag mig på 2 st 2.5-5 bord med halva inköp. Har spelat 3.5h nu och har spelat jäkligt stabilt. Jag slutar 3500+ och rullen ligger nu på 4500 kr.

 

Kör troligtvis med halva inköp ett par sessioner till och hoppas få upp rullen lite till.

Var mest värde i shortstackarna idag då alla som köpte in för 300-400 verkade vara helt desperata att få in pengarna med allt möjligt skit.

Bara att tacka och ta emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det 30 min spel där jag spelade sjukt dåligt och i princip bluffade bort 1500 i 2 potter. Så ramlade ner till 1000 kr på kontot

 

Idag satte jag mig på 2 st 2.5-5 bord med halva inköp. Har spelat 3.5h nu och har spelat jäkligt stabilt. Jag slutar 3500+ och rullen ligger nu på 4500 kr.

 

Kör troligtvis med halva inköp ett par sessioner till och hoppas få upp rullen lite till.

Var mest värde i shortstackarna idag då alla som köpte in för 300-400 verkade vara helt desperata att få in pengarna med allt möjligt skit.

Bara att tacka och ta emot.

 

GÖTT, bra mosa på ihelgen då........;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe tack JGG..

Spelade en session på 1.5 h i morse med halva inköp på 2 bord. Gick otroligt segt och träffade inget i princip men lyckades vinna en del småpotter och hamnade plus 700 innan jag stängde ner. Blir mer spel om ett tag och kommer lägga lite pengar på stryktipset med så efter det ligger rullen runt 5000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska lång session igårkväll och lyckades få up rullen till 6100. Var segt och fick inga kort så spelade ovanligt tight och väntade och väntade på händer som aldrig kom..

Är väldigt nöjd att jag ändrade mitt spel när korten inte kom min väg, annars hade det blivit saftigt minus med alla synstationer.

Gårdagen slutade 1700+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte mycket spel under veckorna men har spelat en kort session i början av veckan där jag plussade lite så jag kom upp till 8100 i rulle. Sen spelade min sambo ett par sit´n go och plussade 500 så hade 8600 igår.

Igår blev det en lite längre session på 1.5h där jag hade gött flyt och fick betalt av sämre händer hela tiden så jag slutade till slut plus 4300 kr.

Rullen ligger nu på 12900 kr. Får snart ändra min rubrik då jag tycker det är så bra värde på 2.5-5 så känner inte att jag behöver skotta på högre nivåer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett par bord igår och köpte in mig till en 500kr turnering. Låg top 20 nästan hela tiden men gör 2 kalla spel när vi är 60 kvar och åker innan pengarna.

Jag slutAR PÅ exakt samma siffra i rullen som innan sessionen då jag plussade runt 500 på cashgame.

Nu rök det 1000 kr då jag floppade två par på E 10 9 brädan och alla pengarna åkte in och han satt med trissen. Jaja får jobba lite för plusset nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

har funderat på att lägga upp händer då jag tycker det är värdelöst att försöka beskriva hur en hand gick till och hur jag tänkte utan en ordentlig hh,

men har ingen aning om hur man gör då jag är totalt värdelös på datorer.

 

Ska spela en kort session nu tänkte jag innan jag drar till byn för en pokerkväll med grabbarna.

Tror jag börjar med 2 st 2.5-5 bord men har börjat snegla på 5-10 med då jag tycker det verkar vara ganska soft spel där med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena

har funderat på att lägga upp händer då jag tycker det är värdelöst att försöka beskriva hur en hand gick till och hur jag tänkte utan en ordentlig hh,

men har ingen aning om hur man gör då jag är totalt värdelös på datorer.

 

Ska spela en kort session nu tänkte jag innan jag drar till byn för en pokerkväll med grabbarna.

Tror jag börjar med 2 st 2.5-5 bord men har börjat snegla på 5-10 med då jag tycker det verkar vara ganska soft spel där med.

 

 

Det är inga problem!

 

Kolla då du sitter vid ett bord på SvS, finns en flik som heter tjänster, där väljer du handhistorik. Där kan du välja 2 alternativ. antingen se korten som de ligger på bräden, eller i text! De är den texten folk postar här!

 

Markera den genom att hålla in vänsterknappen, högerklicka o välj kopiera/eller klipp ut. När du sedan går till ditt inlägg här så sätter du markören där du vill att texten skall vara. Högerklicka o välj klistra in o du kommer se ett mirakel! :-D

 

Lycka till, ska bli kul att se lite av ditt spel! ;-)

 

PS; Alla andra, kritisera inte min förklaring, jag är faktiskt en superhacker!:roll:

 

Marzze! Gjorde en grundlig förklaring redan med en gång, så det är ingen idiotförklaring riktad mot dig, hehehe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plockade ut 3000 till nu idag att shoppa lite för.

Har nu 10300 i rulle och ska satsa 4000 av dom till 5-10 och 10-20 och de återstående 6000 används enbart på 2.5-5 om jag förlorar de 4000.

Bara att hoppas att jag får gött flyt i början. :)

 

Ännu en lycklig pokersjäl som väntar på att uppleva sin första negativa varians!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Mr Marzze verkar ha en riktig uppswing just nu, tycker han bör hålla sig på 2.50/5:-, men han verkar ju ha flytet o vill skotta så det är bara att önska honom GL.....;-)

 

LOL

Jag har spelat poker seriöst på skapligt hög nivå, dock inte SS, och upplevt både uppsving och nersving så ni behöver inte oroa er att jag tror att jag är världsmästare för de resultat jag haft sen jag startade.

 

Dock är jag skapligt mycket bättre än de flesta andra på nivån jag spelar nu och har redan tagit ut 18k svenska kronor av den hundring jag satte in så jag ser inte poängen med att inte försöka ta sig upp så snabbt som möjligt till de nivåer man slagit tidigare.

 

Gular jag så gråter jag mig inte till söms för det. Har som sagt påpekat det flera gånger tidigare att jag med största sannolikhet kommer gula denna rullen men jag satsar den snabba vägen för att ta mig upp till mina gamla nivåer.

Hadegött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade planer igen..

Vi var ute på stan och hittade en sulky till dottern för 5000.

 

Tar ut 5000 till nu då så rullen ligger på 5200 kr.

Dessa kommer det fortfarande gamblas friskt med på 2.5-5 5-10 och 10-20

Ser fram emot att skotta rejält nu när jag kommer hem utvilad.

Ska iväg på massagen nu vid 5, ska bli jäkligt skönt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var man hemma igen då, otroligt utvilad och nöjd

Spelade en minisession nyss på 20 min innan prinsessan skulle ha mat.

Det blev 2st 2.5-5 bord och jag lyckades plussa 1200 på den tiden så är nöjd hittils. Mer spel senare. Ska se om jag hittar nån hand men vi får se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar att klistra in en hh.

 

Väldigt standard hand.

Stod mellan värdebet eller överbet all in på river men är ganska säker på att jag inte hade fått mer betalt än det alternativet jag valde.

 

 

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 februari 2008 18:52:23

Diana 25 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: PinkTaco (535.55)

Plats 2: riiikardo (868.04)

Plats 3: Sn0bb (2212.16)

Plats 4: Hero (1405.29)

Plats 5: zissle (216.82)

Hero lägg LM 2.50

zissle lägg SM 5.00

** Giv **

PinkTaco [N/A, N/A]

riiikardo [N/A, N/A]

Sn0bb [N/A, N/A]

Hero [4s, 4h]

zissle [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PinkTaco Lägg

riiikardo Lägg

Sn0bb Höj till 20.00

Hero Syna 20.00

zissle Lägg

*** Flop(Board): *** : [4r, 2r, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

Sn0bb Satsa 35.00

Hero Höj till 90.00

Sn0bb Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 2r, Dk, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

hero Satsa 175.00

Sn0bb Syna 175.00

*** River(Board): *** : [4r, 2r, Dk, 8s, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

Hero Satsa 450.00

Sn0bb Syna 450.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1460.00

PinkTaco Lägger mig Vinst: 0.00

riiikardo Lägger mig Vinst: 0.00

Sn0bb Lägger mig Vinst: 0.00

Hero [4s, 4h] Triss i fyror Vinst: 1460.00

zissle Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...