Gå till innehåll

NL 100 SH - Stege + nötflushdraget möter all-in


Recommended Posts

Seat 2: kojupe ($71.30 in chips)

Seat 4: jko3140 ($95.50 in chips)

Seat 7: ImSoFoolish ($145 in chips)

Seat 8: Hero ($124.25 in chips)

Seat 9: papichulo127 ($133.10 in chips)

ANTES/BLINDS

ImSoFoolish posts blind ($0.50), Hero posts blind ($1), kojupe posts blind ($1), kojupe posts small blind ($0.50).

 

Dealt to Hero [ Ace of Hearts,:Ts: ]

 

PRE-FLOP

papichulo127 folds, kojupe checks, jko3140 folds, ImSoFoolish calls $0.50, Hero checks.

 

FLOP [board cards: 10 of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Hearts ]

ImSoFoolish checks, Hero bets $2, kojupe calls $2, ImSoFoolish folds.

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Hearts,King of Diamonds ]

Hero checks, kojupe bets $67.80 and is all-in.

 

Med stegen och nötflushdraget hade jag planerat en check-raise på turn, men istället dundrar kojupe alltså all-in. Är det en självklar syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en självklar syn för mej.. på nl100 kan han lika gärna sitta med top två som floppad färg.. jag skulle synat alla ggr mot en random fi.
Jo, just att man har sett väldigt korkade moves i liknande lägen gör väl att synen känns klart rimlig. Man skulle ju också kunna tänka sig att fi har en hand som A9 med hjärternian eller möjligtvis AK med hjärterkungen (men då hade han ju troligen höjt pre-flop).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig kunna lägga mig men eftersom du verkar vara tveksam så undrar jag om du kände på dig att motståndaren hade en jättebra hand? Annars har du ju om han nu skulle ha ett royaldrag som sämst en splitt om nu inte han skulle klonka royaldraget. Dessutom så har du ju ditt eget nötflushdrag så helt klart en syn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig kunna lägga mig men eftersom du verkar vara tveksam så undrar jag om du kände på dig att motståndaren hade en jättebra hand? Annars har du ju om han nu skulle ha ett royaldrag som sämst en splitt om nu inte han skulle klonka royaldraget. Dessutom så har du ju ditt eget nötflushdrag så helt klart en syn!
Jag blev framför allt förvånad att han så tveklöst gick all-in i en liten pott. Det är svårtolkat, tycker jag.

 

Han kan ju ha floppat färgen men då kan du klonka in honom om han nu skulle ha gjort det!
Hehe, det var precis vad som hände:

 

 

TURN [board cards: 10 of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Hearts,King of Diamonds ]

Hero checks, kojupe bets $67.80 and is all-in, Hero calls $67.80.

 

RIVER [board cards: 10 of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Hearts,King of Diamonds,:6h: ]

 

 

SHOWDOWN

kojupe shows [ :7h:,:4h: ]

Hero shows [ :Ah:,:Ts: ]

Hero wins $140.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint!

 

Bra spelat av fi för övrigt imo - ganska svårt att lägga any A på turn i den situationen. Inte minst Ah där synen naturligtvis är självklar.

 

tycker väl snarare tvärtom... ganska lätt att lägga en A som ej är Ah och att fi spelar som en tomte där han garanterat kan få betalt 2x mot rdm A. men beror ju på reads på heroe etc :P varför checka turn??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker väl snarare tvärtom... ganska lätt att lägga en A som ej är Ah och att fi spelar som en tomte där han garanterat kan få betalt 2x mot rdm A. men beror ju på reads på heroe etc :P varför checka turn??

 

Är inte så säker på att det är det för random NL100 fi. Särskilt med tanke på att det checkas till fi samt att det är en kraftig överbet/tomtebet.

 

Men för all del, jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint!

 

Bra spelat av fi för övrigt imo - ganska svårt att lägga any A på turn i den situationen. Inte minst Ah där synen naturligtvis är självklar.

Mmm, jag tycker också det är bra spelat av fi. Känns som att han vet precis vad jag har och spelar perfekt utifrån det, för det är ju som sagt väldigt svårt för mig att lägga i det läget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med stegen och nötflushdraget hade jag planerat en check-raise på turn, men istället dundrar kojupe alltså all-in. Är det en självklar syn?

Känns som en självklar syn när du dels redan har en färdig hand som står sig bra i en showdown och dels har ganska stor chans på nötflushen (+ chans på royal).

 

Är ju inte mycket som talar för att fi redan har en färdig färg, det i kombination med den kraftiga överbeten (skrämskott som går i baklås?) gör att det känns självklart att syna.

 

Fast med facit på fis hand så hade det förstås blivit ett annat läge men det är en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Klockrent att riskera 68 för chansen att vinna 3.

Antar att du är en smula ironisk - men han får faktiskt syn här av sämre händer förvånansvärt ofta, tom i detta fallet. Så han betar inte 68 för att vinna 3 utan han betar 68 för att få syn av en sämre hand.

 

Troligtvis mer EV+ än en pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du är en smula ironisk - men han får faktiskt syn här av sämre händer förvånansvärt ofta, tom i detta fallet. Så han betar inte 68 för att vinna 3 utan han betar 68 för att få syn av en sämre hand.

 

Troligtvis mer EV+ än en pottbet.

 

 

Klart FI betar 68 för att få syn av en sämre hand. Det du skrev var att det blir svårt för HERO att lägga ett A här och det blir det INTE, eftersom det ÄR att riskera 68 för att vinna 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart FI betar 68 för att få syn av en sämre hand. Det du skrev var att det blir svårt för HERO att lägga ett A här och det blir det INTE, eftersom det ÄR att riskera 68 för att vinna 3.

 

Jaja, såklart du menade så:oops:, förstår dej.

 

Tycker du Hero spelar tokfel eftersom han bara har drygt 15% chans att dra ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är väl kanske det. Men det är nog som du säger att readsen är A å O.

 

Men vad är mest EV+ spel av fi här? Skall han inte skjuta jävligt hårt på turn här?

 

inte en chans, överpotta lite lätt turn och betta all-in river i så fall, får garanterat med sig mycket fler ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...