Rackad Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Är ni religiösa lr vidskepliga kanske andra kallar det? Jag skulle inte kalla mig religiös på något sätt och skulle det finnas något så är jag faktiskt väldigt skeptisk till om det är något gott. Min erfarenhet när jag frågar efter något på pokerborden är iaf väldigt negativa. Så någon god gud finns knappast, kanske en djävul...en speldjävul? Eller så är det så att "the lord works in mysterious ways" och helt enkelt inte vill ge något till en som kanske inte förtjänar det och istället motverkar ens lycka? Vad tror ni? Citera
QuantumSatis Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Har du bytt namn nu igen Softish? Citera
Rackad Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 Har du bytt namn nu igen Softish?hahaha u got me...not Citera
Durin Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Min morfar som var präst brukade säga: "Kort och tärning - satans gärning". Fast Yatzy och Uno var OK att spela. Citera
Rackad Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 Min morfar som var präst brukade säga: "Kort och tärning - satans gärning".Fast Yatzy och Uno var OK att spela. ah det förklarar mkt. All makes sense now. Pokern har gjort mig religiös. Citera
Saxofon Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Eller så är det så att "the lord works in mysterious ways" och helt enkelt inte vill ge något till en som kanske inte förtjänar det och istället motverkar ens lycka? Vad tror ni? Jag förtjänar lyckan i både spel och kärlek men ingenting vill sig kan man inte få 1 av 2 iaf??? Pokergudarna är inte med mig, blir utdragen konstant och kärringen har jag precis flyttat från.... Citera
Weedobooty Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Det finns ett bra talesätt som kanske kan kasta lite ljus över situationen: "Circumstance don't make a man - they reveal him" Jag har en kompis spelar lite poker emellanåt. Han klagar jämt över att han har en sån jävla otur. Han har fått låna pokerböcker av mig, men aldrig orkat läsa dom och lära sig ens grunderna. Han går in i varenda situation med en förväntan om att det ska gå åt helvete och går det bra, så hittar han ett sätt att sabotera för sig själv. Kanske är du som han? Att skylla på gudar och djävulen är i och för sig bekvämare, men kanske lösningen finns på närmare håll än så. Citera
Saxofon Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Det finns ett bra talesätt som kanske kan kasta lite ljus över situationen: "Circumstance don't make a man - they reveal him" Jag har en kompis spelar lite poker emellanåt. Han klagar jämt över att han har en sån jävla otur. Han har fått låna pokerböcker av mig, men aldrig orkat läsa dom och lära sig ens grunderna. Han går in i varenda situation med en förväntan om att det ska gå åt helvete och går det bra, så hittar han ett sätt att sabotera för sig själv. Kanske är du som han? Att skylla på gudar och djävulen är i och för sig bekvämare, men kanske lösningen finns på närmare håll än så. Jag är inte din kompis men visst är det så att man sabbar för sig själv, ligger väldigt mycket i det... Ville bara vara lite ironiskt skämtsam på mitt tidigare inlägg. Citera
Dead-Inside Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag är inte din kompis men visst är det så att man sabbar för sig själv, ligger väldigt mycket i det... Ville bara vara lite ironiskt skämtsam på mitt tidigare inlägg. Tror inte han sa att du var hans kompis heller. Men du kanske kan bli? Citera
honest99 Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag förtjänar lyckan i både spel och kärlek men ingenting vill sig kan man inte få 1 av 2 iaf??? Pokergudarna är inte med mig, blir utdragen konstant och kärringen har jag precis flyttat från.... Det är väl en av två? Citera
LuckyStar5.1 Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Min morfar som var präst brukade säga: "Kort och tärning - satans gärning".Fast Yatzy och Uno var OK att spela. Min Farsa är pastor ...men han tycker mitt pokerspelande är spännande nuförtiden. I början så var han på mej hela tiden men efter att jag tog fram papper och penna och förklarat moneymanagement med inköpskrav mm mm så blev han lugn. ...annars hadde han någon fras han brukade använda med, kommer fan inte ihåg bara. Har dock lärt mej att jag inte ska ska tänka på vilka kort jag INTE vill ha utan dom jag vill ha. Citera
Weedobooty Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Tror inte han sa att du var hans kompis heller. Men du kanske kan bli? Ja ja, alla som vill får bli min kompis. Inga problem. Citera
Recommended Posts