Kontextus Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Vilka reads brukar ni få mest användning av vid NL-spel? Före floppen är det ju inte så svårt att gissa vilken range det rör sig om när någon höjer 4 x bb eller mer (såvida det inte är fråga om en maniac) så frågan gäller främst floppen och hur Fi spelar på turn. Jag undrar inte bara över storleksnivå på bettar, höjningar och återhöjningar i olika situationer utan även om tecken på slowplay m.m. Försök hålla kritiknivån på ett minimum så att tänkvärda tips får större utrymme än irritation och jävelskap, d v s argument framför attityd. Man bör ju variera sitt spel för att bli svårläst vid borden så en fråga är vad folk brukar ha svårast för att variera? Alltså ett upprepat mönster som är bra att ta fasta på. Citera
cG_ Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 spela aggresivt, gör mycket CR och RR postflopp samt preflopp! blir lättare att läsa andra samtidigt som du blir svårläst! Citera
rk2005 Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Jag vet inte vilken nivå du spelar på men på low limit degar folk med nöten. Samt att om de har nöten så kan de steka hur länge som helst. sen precis innan tiden tar slut degar de in då har de alltid nöten! Citera
heltok Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 jag tycker man blir mer svårläst om man inte varierar sig. ha några få linjer man tar med breda ranger istället. helst ska man ha så bra range att man kan säga till motståndaren exakt vilka händer man har och han inte kan göra ett skit åt det. Citera
KingCosmoKramer Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 jag tycker man blir mer svårläst om man inte varierar sig. ha några få linjer man tar med breda ranger istället. helst ska man ha så bra range att man kan säga till motståndaren exakt vilka händer man har och han inte kan göra ett skit åt det. MÖRGA rangen istheshit Citera
strater Postad 23 Januari , 2008 Rapport Postad 23 Januari , 2008 Vilka reads brukar ni få mest användning av vid NL-spel? Före floppen är det ju inte så svårt att gissa vilken range det rör sig om när någon höjer 4 x bb eller mer (såvida det inte är fråga om en maniac) så frågan gäller främst floppen och hur Fi spelar på turn. va??? du anser det lätt att läsa vad folk höjer med 4x pre men inte flopp/turn? Citera
Kontextus Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 va??? du anser det lätt att läsa vad folk höjer med 4x pre men inte flopp/turn? Det är generellt sett vanligare att vem som helst höjer kraftigt före floppen om de sitter med något av de högsta pocketparen. Sällan sådana höjningar med t ex 22-66. På flopp och turn förekommer dock stora värdebettar av lösare spelare som har ett bra drag men ännu inte träff, det förekommer bluffar om du visar tecken på osäkerhet (med t ex AK utan träff) och det är svårt att gissa sig till om någon sitter med ett mellanpar som denne försöker försvara. Så mitt svar på din fråga är att det åtminstone är lättare. Citera
Kontextus Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 I framförallt fixed limit har jag noterat att väldigt många spelare kör på hårt och snabbt hela vägen om de sitter med KK eller AA. Det är förstås helt rätt med kungarna oavsett om man möter en eller flera spelare eftersom det alltid kan dyka upp ett A (utöver annat). Med AA på hand är det ju bara tvåpar, triss, stege och färg som hotar och därför förvånas jag över att så många nästan tycks vilja skrämma en enda motspelare till fold med väldigt aggressivt spel när det varken finns steg- eller färgdrag ute. Visst är det bara ett högt par men jag brukar iallafall representera lite osäkerhet genom långsam "eftertänksam" bettning. Spelar man ett tag mot mig så blir det iockförsig en tell för Fi men jag brukar spela ungefär så även utan träff p g a just osäkerhet . Iallafall så är folks mycket snabba bettar ett vanligt tecken på att man möter något av topp-paren. Flopp- och turnkorten hinner knappt komma innan de har bettat och de återhöjer blixtsnabbt om man återhöjer dem. Känns det igen? Citera
icecoldwind Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 I framförallt fixed limit har jag noterat att väldigt många spelare kör på hårt och snabbt hela vägen om de sitter med KK eller AA. Det är förstås helt rätt med kungarna oavsett om man möter en eller flera spelare eftersom det alltid kan dyka upp ett A (utöver annat). Med AA på hand är det ju bara tvåpar, triss, stege och färg som hotar och därför förvånas jag över att så många nästan tycks vilja skrämma en enda motspelare till fold med väldigt aggressivt spel när det varken finns steg- eller färgdrag ute. Jag hämtar tjäran, vem ordnar fjädrar? Citera
Kontextus Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag hämtar tjäran, vem ordnar fjädrar? Jag ser inga argument för din kritik? Citera
strater Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag ser inga argument för din kritik? tror inte han orkade började med att argumentera faktiskt... fick mig själv en liten shock när jag läste dom två inläggen! Citera
Kontextus Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 tror inte han orkade började med att argumentera faktiskt... fick mig själv en liten shock när jag läste dom två inläggen! För att? Citera
Hakflem Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Umm kan man skrämma folk till fold i fixed? Citera
LuckyStar5.1 Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 Har alltid innan haft uppattningen om att man ska växla i spelet och ex. variera höjningar med samma kort mm mm. Detta kanske är en linje som låter mer spännande än hur effektivt det är ...antagligen så är det effektivt att variera spelet om man spelar på 1-2 bord. Jag har ändrat mitt spel och kör på en ganska enkel smal linje och hittat ett bra standardspel och tycker detta har funkat mycket bättre. Citera
Kontextus Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2008 Jag hämtar tjäran, vem ordnar fjädrar? Jag tycker inte att det är märkligt att man bettar mycket med KK och AA vare sig före eller efter floppen så tolka mig inte fel. Det är KK/AA-spelares ofta ovanligt snabba bettande och blixt-återhöjande jag syftar på. Har man höjt rejält före och spelar på det viset så visar man ju med all tydlighet vad man spelar för typ av hand. Åtminstone standardspelare. Maniacs och smarta bullys kan förstås representera högt PP med vilken hand som helst från början till slut. Citera
Kape Postad 24 Januari , 2008 Rapport Postad 24 Januari , 2008 jag tycker man blir mer svårläst om man inte varierar sig. ha några få linjer man tar med breda ranger istället. helst ska man ha så bra range att man kan säga till motståndaren exakt vilka händer man har och han inte kan göra ett skit åt det. Stämmer bra. Hur anpassar du din HD och betsize till den spelstil som du är mest bekväm med? Jag håller på att träna lite NL CG på låga nivåer och tycker mig ha hittat någorlunda rätt vad gäller betsize men har lite svårt att anpassa min HD till den stil som passar mig bäst. Citera
Kåkfararen Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Vad anser ni om horribla överbettar på 0:50-1 kr 10-manna nolimit ? Tex nån trycker 200 i en pott på 20 på floppen 2-5-9 utan färgdrag... Citera
cluelessrookie Postad 13 Februari , 2008 Rapport Postad 13 Februari , 2008 Skitkul när man har setminat, träffar, och inser att FI sitter med högt pocket. Jag har i alla fall två sådana "skåror i kolven" efter nyår. Clueless Vad anser ni om horribla överbettar på 0:50-1 kr 10-manna nolimit ? Tex nån trycker 200 i en pott på 20 på floppen 2-5-9 utan färgdrag... Citera
Kontextus Postad 20 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2008 Skitkul när man har setminat, träffar, och inser att FI sitter med högt pocket. Jag har i alla fall två sådana "skåror i kolven" efter nyår. Clueless Clueless the gunslinger Citera
Tottyville Postad 20 Februari , 2008 Rapport Postad 20 Februari , 2008 På flopp och turn förekommer dock stora värdebettar av lösare spelare som har ett bra drag men ännu inte träff/.../QUOTE] Med AA på hand är det ju bara tvåpar, triss, stege och färg som hotar och därför förvånas jag över att så många nästan tycks vilja skrämma en enda motspelare till fold med väldigt aggressivt spel /.../ Citera
Kontextus Postad 20 Februari , 2008 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2008 På flopp och turn förekommer dock stora värdebettar av lösare spelare som har ett bra drag men ännu inte träff/.../QUOTE] Med AA på hand är det ju bara tvåpar, triss, stege och färg som hotar och därför förvånas jag över att så många nästan tycks vilja skrämma en enda motspelare till fold med väldigt aggressivt spel /.../ Tottyville förstår inte . Jag antar att du stör dig på uttrycket värdebetta vilket ju är lite fel utan träff men continuationsbetta är väl inte heller riktigt rätt om han inte har bettat eller återhöjt förrän på turn? Omslag är nog bäst beskrivning för det jag menar. Det där om AA får du gärna kommentera och inte bara se ut som ett frågetecken. Citera
Recommended Posts