Gå till innehåll

Macintosh


Mr Magoo

Recommended Posts

Hej

funderar på en mac air, och undrar om de flesta poker clienter idag klarar mac användare?

 

väldigt få som gör det men du kan installera windows xp via parallels lr bootcamp och därmed få alla klienter att fungera! mao kolla med resp klient du önskar köra alt kör windows på mac, det är busenkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två klienter till Mac; Full tilt poker och Stars. Sen finns förvisso Bugsy Club, men det är inget alternativ. Full tilts klient tycker jag är marknadens bästa, och fungerar väldigt bra på Mac

 

Som personen ovan sa så kan du installera Windows på dator med hjälp av Boot camp. Det funkar hur bra som helst, bortsett från vissa problem med druvrutiner för trådlösa tillbehör.

 

Nackdelen med Mac är fortfarande att antalet klienter är kraftigt begränsade samtidigt som det inte finns något statistikprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

funderar på en mac air, och undrar om de flesta poker clienter idag klarar mac användare?

 

Som sagts tidigare, kör du Windows på den ska det inte vara några problem.

Microsoft har dessutom gett ut ett virituellt Windows för Mac. Man kör det som en applikation i OSX. Funkar bra tycker jag.

 

Men du ska nog tänka till innan du tar och köper en Air. Den är grymt snygg och smidig, men kräver i princip att du har en stationär dator (den är ju strippad på typ allt). Har du en stationär PC kommer du stöta på lite trassel. Det mesta (utom program) från din PC klarar Macen utan problem, men andra vägen strular det mycket mer.

Men du kan ju såklart köpa dig en stationär Mac också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en bärbar, har en stationär PC, vill endast ha den till och se på filmer, surfa o så klart spela lite poker när jag är iväg.

 

Fungerar det att ta ett usb minne kopiera filmer från Pcn till macen? Borde väl fungerar då det är samma format.

 

Är det besvärligt att installera en win. version på macen? så jag kan spela poker ordentligt, de siter jag spelar på mest verkar inte ha mac, ser jag enl länken ovan. I värsta fall kan man väl spela på pokerstars när man reser.

 

Klarar mac air av en windows ver, tror ni? vet inte vad som krävs i minne o hastighet för att det ska funka smidigt, hårddisken är ju liten också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en bärbar, har en stationär PC, vill endast ha den till och se på filmer, surfa o så klart spela lite poker när jag är iväg.

 

Fungerar det att ta ett usb minne kopiera filmer från Pcn till macen? Borde väl fungerar då det är samma format.

 

Är det besvärligt att installera en win. version på macen? så jag kan spela poker ordentligt, de siter jag spelar på mest verkar inte ha mac, ser jag enl länken ovan. I värsta fall kan man väl spela på pokerstars när man reser.

 

Klarar mac air av en windows ver, tror ni? vet inte vad som krävs i minne o hastighet för att det ska funka smidigt, hårddisken är ju liten också

 

 

 

Fanns inte din klient med på listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en bärbar, har en stationär PC, vill endast ha den till och se på filmer, surfa o så klart spela lite poker när jag är iväg.

 

Fungerar det att ta ett usb minne kopiera filmer från Pcn till macen? Borde väl fungerar då det är samma format.

 

Är det besvärligt att installera en win. version på macen? så jag kan spela poker ordentligt, de siter jag spelar på mest verkar inte ha mac, ser jag enl länken ovan. I värsta fall kan man väl spela på pokerstars när man reser.

 

Klarar mac air av en windows ver, tror ni? vet inte vad som krävs i minne o hastighet för att det ska funka smidigt, hårddisken är ju liten också

 

Att installera XP på min Mac gick helt utan problem, vilket förvånade mig. Det är inget problem att installera Windows på en Air, däremot kräver Vista mycket minne. Jag blev rekommenderad att installera XP.

 

Som sagt ovan så håller man in en tangent för att starta i det sekundära operativtsystemet. Hårddisken delas upp mellan operativsystemet, vilket innebär att man inte använder minnet optimalt eftersom man i förhand måste bestämma hur mycket minne Windows ska disponera över, vilket i mitt fall innebar att jag tog i lite i överkant för att inte kunna bli begränsad i Windows.

 

För att sammanfatta: Det funkar väldigt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte poängen med att köpa en mac för att kunna installera windows på. Om man inte vill köra mac os x kan man väl lika gärna köpa en pc. Då slipper du byta operativsystem efter du har kollat färdigt på filmen och blir sugen på poker. Det blir ju billigare också. Macbook air verkar kosta från 16K på apples sida. Du kan nog hitta en nästan lika tunn och lätt pc för < 10K. Då får du också andra möjligheter, som att slippa installera program över trådlöst nätverk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte poängen med att köpa en mac för att kunna installera windows på. Om man inte vill köra mac os x kan man väl lika gärna köpa en pc. Då slipper du byta operativsystem efter du har kollat färdigt på filmen och blir sugen på poker. Det blir ju billigare också. Macbook air verkar kosta från 16K på apples sida. Du kan nog hitta en nästan lika tunn och lätt pc för < 10K. Då får du också andra möjligheter, som att slippa installera program över trådlöst nätverk :)

 

För jag vill ha en så lätt som möjligt och sen bryr jag mig om utseende. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Windows Fusion är betydligt bättre än att behöva boota om, fusion skapar en virtuell miljö vilket innebär att du kör MacOs samtidigt. I leopard har du möjligheten med skrivbord och du kan då köra fusion på ett utav skrivborden och skifta väldigt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Windows Fusion är betydligt bättre än att behöva boota om, fusion skapar en virtuell miljö vilket innebär att du kör MacOs samtidigt. I leopard har du möjligheten med skrivbord och du kan då köra fusion på ett utav skrivborden och skifta väldigt smidigt.

 

vmware fusion heter det visserligen, men det är skitsmidigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att Windows Fusion är betydligt bättre än att behöva boota om, fusion skapar en virtuell miljö vilket innebär att du kör MacOs samtidigt. I leopard har du möjligheten med skrivbord och du kan då köra fusion på ett utav skrivborden och skifta väldigt smidigt.

 

Är detta något som följer med eller måste man köpa det? Måste man ha en windows XP version själv och installera först? Eller hur funkar det..

Det funkar lika bra som en win xp maskin?

 

/ Ovan mac användare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...