Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej

Jag spelar på SvS och har nu på ett ca 1,5 år byggt upp en blygsam rulle på ca 4500 kr. Detta har jag i stort sett gjort enbart via 5-bords Sit&Go. Har försökt spela lite cash sporadiskt men trivs bättre på S&G. Har valt att lägga mig på 55 kr-inköp på 5 bord och 33 kr-inköp på 10 bord men spelar som sagt mest 5-bord.

Jag har som motto att ligga på 100*inköp på S&G så jag fuskar ju lite nu eftersom jag bara har ca 80 inköp men känner inte att det är någon skillnad i kvaliten på 33 kr jämfört med 55 kr.

Problemet nu är att det har stått helt still dom senaste 3 månaderna, kanske sammanlagt gått -100 kr. Detta tror jag själv beror på att mitt spel också står still och helt enkelt är alltför stelt och linjärt. Spelar för många händer likadant, dålig turnerings-strategi, ev för tajt och inte tillräckligt aggressiv etc. Är nu också inne i en period med mycket utdragningar senaste månad kombinerat med sämre spel av mig. Jag tycker jag själv har bra disciplin och sätter aldrig sprätt på för stor del av min rulle, har grundläggande kunskaper ang potodds, positionsspel etc men behöver helt klart utveckla mitt spel, också för att det helt enkelt ska bli lite roligare att spela. Är fullt medveten om att jag inte är eller kommer att bli Sveriges bästa pokerspelare utan ser det som ett trevligt tidsfördriv. Mitt mål är att komma upp i 100*inköp på 100 kr-S&G vilket då innebär att jag måste upp i ca 11000 kr, för att därefter kanske kunna börja casha ut lite varje månad från mitt konto. Men det är ju som sagt ett väldigt långsiktigt mål och har inte bråttom. Spelar kanske i genomsnitt 1-2 S&G/dag

Så min fråga är om någon har något bra boktips som tar upp strategier för långsiktigt S&G-spel för en hobbyspelare som mig. Eller är det kanske idiotiskt att tro att man kan långsiktigt bygga upp sin bankrulle via S&G? Min rulle är ju relativt liten är jag ju medveten om men jag kan ju inte haft tur i 1,5 års tid??

Tacksam för svar :-)