Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hello

När man läser t ex Stoxtraders bok om tuffa limit-partier förespråkas stealförsök med lite mer marginella händer. Det skrivs också ingående om HU -spelet postflopp.

Ni som gått igenom limitarna på SVS, har ni nån generell uppfattning om vid vilken limit detta börjar gälla? Själv spelar jag micro och då lägger ingen blindsen mot raise och det är ofta minst 3 spelare postflop. Har inte rulle för jättehöga limits så boken var ju fel julklapp i det avseendet, men den är klart läsvärd ändå.

Ha det

Postad

Jag har spelat limit på SvS upp till 10/20 någelunda seriöst och även där läggs det ogärna många händer före floppen. Är det träff eller något sånär drag ute så läggs det inte heller. Fantastiskt fint värde.

Postad

Jag har spelat 15-30 upp till 50-100 och spelet är överlag mycket tomtigare än på någon annan sida, stars 5-10 är mycket hårdare än 50-100 tex.

Det är ju inte på något sett en dålig situtation att någon överförsvarar sina blinds, allt du behöver göra är att tighta till din stealrange lite och sen krossa honom i position.

Säg att BB försvarar 70% av sina händer så har K3s 49% equity och lägg då till övervärdet av att sb har foldat samt att du har position samt att motståndaren antagligen är kass så inser du själv värdet i det hela.

Postad
Tackar för svaren.

Har nu på c:a 5000 händer på 5/10 shorhanded c:a 5 big bets/100händer i vinst. Har jag haft flyt eller är det vad man kan vänta sig av dessa nivåer?

Du kan förvänta dig den WR du har efter ett par 100K händer.

Postad
OK

Insåg när jag skickade att det är helt meningslöst att få nån som helst uppfattning efter 5k händer. Tack ändå.

Generellt så brukar allt över 1BB/100 vara en bra WR i SH-limit. På SEK 5/10 är det dock möjligt att hålla en högre WR. Skulle tippa att någonstans mellan 2-3 BB/100 är möjligt.

• 2 weeks later...
Postad

Har själv spelat en hel del på SvS från 20/40 - 200/400 kr

För att besvara din fråga om limitarna på SvS så är det enligt mitt tycke så här.

20/40 - En salig blandning av tomtar, troll och ibland en del duktiga spelare, men majoriteten av spelarna tycker jag är ganska dåliga.

30/60 & 50/100 - Större delen av tomtarna är borta men några finns kvar och ibland stöter man på skottar(e). 30/60 har rätt mycket sämre spelkvalitet gentemot 50/100. Ibland kan det vara crazy på 50/100 och då tycker jag inte det är fel att tighta till sig och slå om först på senare gator. Jag tycker man får anpassa sig efter hur melodin vid bordet går. Personligen slår jag med ganska många händer från knappen om jag har fått fold fram till mig. För att få ett hum om HD från knappen kan du kika in på www.beat6max.com. Men å andra sidan sa du ju att du läst stoxtraders så du kanske redan har koll på det (har själv inte läst honom).

Spelar du på lägre nivåer så vet jag inte om det finns något värde i att stjäla på knappen eftersom du i princip har 0% fold equity från fi. Var nere och spelade lite 10/20 och och 5/10 men där är det ju smått historiskt ifall det är mindre än 4 spelare postflop. Du höjer i så fall pga övertag i position.

Postad

Stoxtrader boken är utan tvivel den bästa boken som skrivits inom poker. Känns som man hittat the holy grail medans man läser igenom den. Nog läst den 5ggr. Inte pärm till pärm utan läser om avsnitt hela tiden. Har strukit under, gjort små sammanfattningar och studerat datan för att få egna steal/försvar ranges osv i olika positioner.

Slår Sklanskys lowlimit bok tom då det spelet känns väldigt passé på de flesta siter.