Gå till innehåll

Roliga saker under onlinepoker


chepplin

Recommended Posts

Hej!

Vet ej om det är under rätt ämne men jag tänkte att det skulle vara kul att få höra lte roliga historier som folk har varit med om under onlinepoker, t ex folk som har slängt ut sig korkade saker, varit jävligt otrevliga eller fällt dråpande kommentarer!

 

Som exempel..jag spelade en S&G på SvS och blev all in preflopp mot en annan spelare och jag vann. Han/hon blev så klart skitförbannad och prata om jävla tur hit och dit. Detta var innan SvS hade börjat med sin %-odds vid all in-situationer så vem som ledde procentuellt kommer jag inte ihåg, men det roliga var att spelaren som loosa handen skrev efter stund:

"jag ledde ju typ med 45 %..."

Vilket då borde innebära att jag låg under med 55 %...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

Vet ej om det är under rätt ämne men jag tänkte att det skulle vara kul att få höra lte roliga historier som folk har varit med om under onlinepoker, t ex folk som har slängt ut sig korkade saker, varit jävligt otrevliga eller fällt dråpande kommentarer!

 

Som exempel..jag spelade en S&G på SvS och blev all in preflopp mot en annan spelare och jag vann. Han/hon blev så klart skitförbannad och prata om jävla tur hit och dit. Detta var innan SvS hade börjat med sin %-odds vid all in-situationer så vem som ledde procentuellt kommer jag inte ihåg, men det roliga var att spelaren som loosa handen skrev efter stund:

"jag ledde ju typ med 45 %..."

Vilket då borde innebära att jag låg under med 55 %...

:-D

 

Igår vann jag en all in från floppen i cg då jag hade träff med floppens högsta kort (en kung) samt färgdrag som blev färg. Förloraren blev vansinnig och kallade mig åsna och allt möjligt för att jag hade synat mot hans AK. Konstigt med tanke på att han inte höjde mycket före floppen. Man får väl tolka det som tanklös frustration ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet ej om det är under rätt ämne men jag tänkte att det skulle vara kul att få höra lte roliga historier som folk har varit med om under onlinepoker, t ex folk som har slängt ut sig korkade saker, varit jävligt otrevliga eller fällt dråpande kommentarer!

 

Som exempel..jag spelade en S&G på SvS och blev all in preflopp mot en annan spelare och jag vann. Han/hon blev så klart skitförbannad och prata om jävla tur hit och dit. Detta var innan SvS hade börjat med sin %-odds vid all in-situationer så vem som ledde procentuellt kommer jag inte ihåg, men det roliga var att spelaren som loosa handen skrev efter stund:

"jag ledde ju typ med 45 %..."

Vilket då borde innebära att jag låg under med 55 %...

 

Ja visst är det roligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kommentar som jag skrattat absolut mest åt i nätpoker var på svenska spel när jag bluffade i en pott (kommer ej ihåg hur stor den va) och visade upp mina skräpkort efter att 2 motståndare lagt sig. Då yttrade en av dem "Penis, jag skulle ha synat". :-D

 

sa han verkligen penis??!:D:D:D:D önskar jag var med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för en massa roliga erbjudanden och situationer när jag en gång i tiden spelade på Ladbrokes under namnet "Monica33". Alla såg nog en blond fotomodell framför sig och jag spelade med i det längsta. Till slut blev det för mycket. Jag bad Ladbrokes att få byta namn på grund av sexuella trakasserier, men dom tvärvägrade så jag har inte spelat där sen dess.

 

Och jag fnissar fortfarande åt när jag stackade en skitdryg tysk härom dan med JJ mot TT på floppen JT9 och han kallade mig för "lucky homosexual". Tyskar är ett rakt igenom roligt folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en $0.25 MTT igar pa pokerstars och gjorde en normal shortstacked all in med K9, en spelare synar och en annan tanker lange innan han lagger sig. Sjalvklart sa drar jag ut och traffar en 9 ta rivern som ger mig potten. Personen som lade sig borjar skriva i chatten om att han hade vunnit potten om han hade synat.

Inget speciellt dar.

Men sedan far han helt plotsligt for sig att jag ar en idiot och borjar skriva massor med forolampningar till mig i chatten, som jag besvarar med

"that was not verry nicely written of you"

Kort darefter sa gar han all in och jag synar med KK och slar ut honom ur turneringen.

Killen valjer nu att stanna kvar i nastan 20 minuter for att hana mig och resten av bordet for hur kasst vi spelar. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-DocKonga är du Neger ?

-Nej

-Mkt bra!

 

Det där frågar folk 2-3 ggr i månaden på SS Micro, wtf är det svårare att stacka en Neger eller..

 

Annars hade jag en kille på 1/2 svenskaspel som skulle slå ut tänderna på mig efter jag stackat han.

Denne skulle även misshandla min fru och när jag påpekade att det inte finns en sådan så kontrade han bara med hur duktig han var på att använda hitta.se :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-DocKonga är du Neger ?

-Nej

-Mkt bra!

 

Vet inte hur många ggr jag har sett den frågan på SS. Har själv fått frågan om jag är "blatte" iaf 2-3 ggr. "Jude" är också ett vanligt skällsord. Det är nästan så att man skäms själv faktiskt.

 

Har också ett roligt minne från SS. Spelade HU mot nån tomte som förmodligen aldrig hade sett en kortlek förut. Han bombade säkert 20BB pre varenda hand och la sig kanske max 3 ggr under hela matchen. När han bustat sitt inköp för 74:e gången skriver han ungefär såhär:

 

ey du suger jag bluffa varenda hand

 

Vad svarar man på det? "Gick det bra då?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många ggr jag har sett den frågan på SS. Har själv fått frågan om jag är "blatte" iaf 2-3 ggr. "Jude" är också ett vanligt skällsord. Det är nästan så att man skäms själv faktiskt.

 

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

 

Är du en jude?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

 

Låter inte särskilt smart imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "jude" är en person som tillhör det judiska folket. De härstammar från trakterna i och kring Palestina. Det är alltså inte ett skällsord utan innebär att personen i fråga finner dig judisk.

 

Om du upplever "jude" som ett skällsord är du per definition antisemit eftersom du då förknippar judar med negativa saker. Jag uppmanar därför mods att banna dig eftersom rasism enligt stadgarna är förbjudet.

 

Jude är ett vanligt skällsord på SS. I övrigt är du bara fjantig. Finns ingen anledning att piska på den debatten. "Jude" är lika lite ett skällsord som "kristen" eller "ryss".

 

Kom över på en fika och kalla mig sen antisemit igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...