deom_on Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Hej alla på pokerforumet... är en pojkspoling som studerar å försöker tjäna in en extra slant på pokern ochtänkte börja med en pokerdagbok här på forumet för att främst kunna utveckla mitt spel i skrivandet och förhoppsningsvis kunna få råd av bättre spelare än mig. Tar pokerspelandet på allvar och hopas på att gå upp i stakes med tiden. Har slängt in trehundra för ett tag sen på SvS å dragit upp de till runt 2500 nu, så det är det ruller ligger på i nuläget, men förhoppnigsvis ska den upp! Kommer slänga in lite HH och hoppas på kommentarer från er så ja kan förbättra mitt spel, vilket är huvudsaken med denna dagbok. Spelar på 0.5/1 i nuläget, va upp på 1/2 efter ja drog upp rullen till 4000, men gick inte bra där å vände neråt, å nu till 2500 som ja har nu. Hoppas detta är av intresse och att nån kommentera mina spel! Blir lite 0.5/1 grind nu! Gl alla! Citera
adampolis Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 trevligt trevligt, har likastor BR som dig på 2.5k som jag spelat upp sen jag satte in 250kr på juldagen. lirar du SH eller FR? sng eller cash? Hoppas allt går bra, önskar dig lycka till Citera
deom_on Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 trevligt trevligt, har likastor BR som dig på 2.5k som jag spelat upp sen jag satte in 250kr på juldagen. lirar du SH eller FR? sng eller cash? Hoppas allt går bra, önskar dig lycka till Häärligt, en jämnbördig då =) Hoppas kunna få lite kommentarer fårn dig. Jag lirar SH cashgame först å främst, drar även nån SnG då ja har varit ganska framgångsrik i de, men tror dom stora pengar rullar in på cash så lirar de mest =) Va lirar du då? Fin start på rullen då Tackar och önskar dig lycka till Citera
deom_on Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Passar på å slänga in en hand direkt som uppstod... Har bara spelat ett par rundor, där ja fungar upp nötfärgdraget på turn å betar de... ***** Hand 571147283 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 16, 2008 5:13:51 PM Anna 44 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: gorby1 (240.09) Plats 2: VIDER (22.52) Plats 3: joni 75 (68.48) Plats 4: Fluffkorv (227.00) Plats 5: deom_on (168.73) joni 75 lägg LM 0.50 Fluffkorv lägg SM 1.00 ** Giv ** gorby1 [N/A, N/A] VIDER [N/A, N/A] joni 75 [N/A, N/A] Fluffkorv [N/A, N/A] deom_on [Eh, 9h] *** Bet Runda 1 *** deom_on Höj till 4.00 gorby1 Syna 4.00 VIDER Lägg joni 75 Lägg Fluffkorv Lägg *** Flop(Board): *** : [3k, 5s, 8h] *** Bet Runda 2 *** deom_on Satsa 7.00 (Standard fortsättningssatsning) gorby1 Syna 7.00 *** Turn(Board): *** : [3k, 5s, 8h, 2h] *** Bet Runda 3 *** deom_on Satsa 16.00 (betar nötfärgdraget gorby1 Syna 16.00 *** River(Board): *** : [3k, 5s, 8h, 2h, 9s] *** Bet Runda 4 *** Göra här ? många stegdrag som han kan ha suttit på har lagt sig, så ska man beta där.. ? Citera
adampolis Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Häärligt, en jämnbördig då =) Hoppas kunna få lite kommentarer fårn dig. Jag lirar SH cashgame först å främst, drar även nån SnG då ja har varit ganska framgångsrik i de, men tror dom stora pengar rullar in på cash så lirar de mest =) Va lirar du då? Fin start på rullen då Tackar och önskar dig lycka till Från början lirade jag bara SnG, Lirade 20+2 SH enda upp till 1k faktiskt sen gick jag över till 30+3 SH. Sen tappade jag suget på SnG och lirade CG bara. oftast går de uppåt men ibland står de still:lol: Citera
deom_on Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Från början lirade jag bara SnG, Lirade 20+2 SH enda upp till 1k faktiskt sen gick jag över till 30+3 SH. Sen tappade jag suget på SnG och lirade CG bara. oftast går de uppåt men ibland står de still:lol: Aha, lirat en hel del SnG's då kan ja tänka mig? inga större turrar för dig annars? För mig har de svingat ganska rejält, spelar nog kanske lite aggresivt... när ja satt in 300, svingade de upp å ner på 1K å 300, sen en dag lira ja upp till 1,8k... sen nån dag efter va ja upp i 4k! på mindre än en vecka =) med rigg.. hehe men se gav ja mig på 1/2 å möte endel utdragningar så gått ner igen Citera
deom_on Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 Blev en kort session idag, bara 56 händer spelade tror jag... med en bankrulle på 2 308 kr innan och nu 2 447 blev det ett pluss på 139 kr iaf =) Käk nu... Citera
adampolis Postad 16 Januari , 2008 Rapport Postad 16 Januari , 2008 Aha, lirat en hel del SnG's då kan ja tänka mig? inga större turrar för dig annars? För mig har de svingat ganska rejält, spelar nog kanske lite aggresivt... när ja satt in 300, svingade de upp å ner på 1K å 300, sen en dag lira ja upp till 1,8k... sen nån dag efter va ja upp i 4k! på mindre än en vecka =) med rigg.. hehe men se gav ja mig på 1/2 å möte endel utdragningar så gått ner igen aha för mig har de inte svingat så kopiöst men jag blir skit lack då jag backar 400kr nån kväll sådär, jag blir så jäkla förbenad, så för dig med? Citera
deom_on Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2008 aha för mig har de inte svingat så kopiöst men jag blir skit lack då jag backar 400kr nån kväll sådär, jag blir så jäkla förbenad, så för dig med? bra att de inte svingat så mycke... Jooo, blir lite nere när man backar några hundra... sjukt segt i lördags då ja backade runt 1000 menmen, de är poker =) bara fortsätta å ligga i! så ska de gå till slut... Lirade live nu me några polare... Backade mitt första inköp på 200 spänn, la in en hundring till å kunde kamma hem så ja låg 50+ ganska skönt å gå hem me pengar i fickan iaf! Men sova nu! natti Citera
deom_on Postad 17 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2008 Blev lite poker idag... lirade bara ett 6manna bord... Började med att ja gick ner ett inköp, jobbade sen tillbaka de med lite fina händer =) Har även lirat en 50kr SnG och en 20kr turre, inget resultat i några av dom... Det slutade iaf på 2 417 vilket är -30, lite tråkigt resultat, menmen... ca 250 händer spelade också Citera
deom_on Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2008 Faaaan va ja lackar... Första rigget.... Jag plockar upp K-K UTG höjer 5 spelare efter mig synar, lilla mörken reisar 10 å han har ganska liten stack, runt 60 och han har spelat ganska löst, stora synar också, jag höjjer upp till 32 och spelare efter lägger sig, lilla mörken går allin för resten och stora lägger sig jag synar och spelare efter mig lägger sig. Han har 8-8 och träffar såklart 8an på floppen =/' Nästa hand har jag E-J UTG å höjjer 4, spelare efter mig synar, resten lägger sig.... flop x-x-j, ja höjjer han rereisar ja synar... nästa kort en K, å de blir allin, självklart sitter han på K-J, möjligen inte bästa spelet av mig, men lackar lite =/ å sen SvS spelgräns har nu slagit in på veckolimiten så går inte sätta in mer.... tråk tråk Citera
Recommended Posts