Patruck Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 Spelar vid 3 bord 0,15/0,25$ fullbord (10 pers) Min snittprocent jag har över 200 händer (för lite men har inget program, men det är vad det brukar ligga på oftast när jag spelar cashgame.) är ungefär 75%. Ungefär vad borde det ligga på? För tajt spel? Citera
Rackad Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 spela minst 80% av händerna, man vet aldrig vad man floppar. Citera
Juggler Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 Kunde du inte låta det komma ett vettigt svar innan du drygade dig Rackad? Vad är det för stat du har egentligen Patruck? VPip på 25%? Det är absolut inte för tight för fullring. 200 händer räcker ingenstansatt analysera btw. Citera
DrRoland Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 Det beror lite på hur aggro bordet är också. Är det mycket raise och reraise preflop så får man ligga på hög foldprocent. Är bordet löspassivt så blir det naturligt att spela fler händer. Citera
Fetto Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 Det beror lite på hur aggro bordet är också.Är det mycket raise och reraise preflop så får man ligga på hög foldprocent. Är bordet löspassivt så blir det naturligt att spela fler händer. Som den nybörjare OP verkar vara tycker jag det är onödigt att analysera motståndet, utan istället bara spela ABC hela tiden. Citera
vetgirig Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 I de flesta fall brukar man ange hur många händer man spelar inte hur många händer man slänger. Dvs 75% fold innebär att man spelar 25% av händerna. Det finns de som spelar tightare. 70-85% fold (eller 15-30% spelade händer) är ungefär vad de flesta brukar ligga mellan. Men det finns inget kvar på att spela någon speciell procentsiffe - välj den spelstil som passar dig och de starthänder du känner dig bekväm med. Citera
Recommended Posts