ahcp Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Hej! Är det någon som vet om man som svensk tvingas betala skatt på de vinster man tar ut från Everest Poker? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KolliMong Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Hej! Om du tittar under ekonomi, skatt och juridik så kommer du garanterat få svar på din fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Hej! Om du tittar under ekonomi, skatt och juridik så kommer du garanterat få svar på din fråga ...och svaret på den frågan kommer att vara: Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 ...och svaret på den frågan kommer att vara: Ja. Nej, inte "tvingas". Svaret är "ja" på frågan om Everest är en skattepliktig sajt eller ej, däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Nej, inte "tvingas". Svaret är "ja" på frågan om Everest är en skattepliktig sajt eller ej, däremot. Ja, det har du rätt i. Känner ingen som i praktiken betalat skatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duracell Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 hur många som väljer att betala skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 En till intressant fråga är hur mycket man kan ta ut utan att bli granskad? Själv är jag ingen highroller direkt, utan har plockat ut en ca 2000$ i omgångar från EP utan något trassel. Ni som spelar högre, hur mycket har ni tagit ut som mest utan att någon krävt skatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 En till intressant fråga är hur mycket man kan ta ut utan att bli granskad? Själv är jag ingen highroller direkt, utan har plockat ut en ca 2000$ i omgångar från EP utan något trassel. Ni som spelar högre, hur mycket har ni tagit ut som mest utan att någon krävt skatt? Det kan komma smällar efteråt i guess. Men jag har plockat ut runt 40k sedan september. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Det kan komma smällar efteråt i guess.Men jag har plockat ut runt 40k sedan september. Då känns det som om mina uttag från nl-100grindandet är rätt safe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Det kan komma smällar efteråt i guess.Men jag har plockat ut runt 40k sedan september. Då känns det som om mina uttag från nl-100grindandet är rätt safe. Det är inte så att skatteverket kommer springande samma dag som ni tar ut. Ni måste ju först få chansen att deklarera som vanligt. Det lär ta ett år eller så innan de hör av sig, om de nu skulle göra det alltså. Risken är väl minimal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mendieta19 Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 om inte jag minns helt tokigt så ska skatteverket gå ut med information om skatt vid pokervinster i samband med deklarationen, vad som verkligen stämmer... är detta rätt uppfattat någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 14 Januari , 2008 Rapport Share Postad 14 Januari , 2008 Ja, de har sagt ungefär det, men oavsett vad de säger så kommer det inte att vara svaret på allt. Vissa saker kommer vi inte att få svar på förrän Skatteverket insisterar på att någon ska betala skatt, och den personen ser till att få fallet prövat i domstol. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zet Postad 18 Januari , 2008 Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Jag mailade till supporten i september och frågade om man planerade att flytta servern till Europa, och det gjorde man, inom ett par månader. Hur blir det nu med detta? Är det på gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aaalltid Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Jag mailade till supporten i september och frågade om man planerade att flytta servern till Europa, och det gjorde man, inom ett par månader. Hur blir det nu med detta? Är det på gång? Det skulle ju vara högintressant... Update? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pepperpum Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Jag mailade till supporten i september och frågade om man planerade att flytta servern till Europa, och det gjorde man, inom ett par månader. Hur blir det nu med detta? Är det på gång? ps- förlåt för drygheten, men kolla övriga trådar där evp ska komma med förändringar som inte är en försämringar för spelarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
madbroiler Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Jag mailade till supporten i september och frågade om man planerade att flytta servern till Europa, och det gjorde man, inom ett par månader. Hur blir det nu med detta? Är det på gång? Det är väl inte servern som är det avgörande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zet Postad 20 Januari , 2008 Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Verkar dra ut på det tyvärr. Skickade ett nytt mail idag: Tack för ditt mejl. Svar paa dansk. Vi forsoeger at vaere saa taet paa vores kunder som muligt og hvis det bliver muligt for os vil vi gerne aabne et konto i Europa. Paa nuvaerende tidspunkt kan vi ikke sige noget om hvornaar dette eventuelt kan ske. Med vänliga hälsningar,Spelarsupporten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 21 Januari , 2008 Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 När Everest Poker genomför ändringar i vår spellicens så kommer vi att meddela detta här på Pokerforum.nu. Jag mailade till supporten i september och frågade om man planerade att flytta servern till Europa, och det gjorde man, inom ett par månader. Hur blir det nu med detta? Är det på gång? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aaalltid Postad 22 Januari , 2008 Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 När Everest Poker genomför ändringar i vår spellicens så kommer vi att meddela detta här på Pokerforum.nu. Så det är ett "när" och inte ett "om" ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EverestPoker Postad 22 Januari , 2008 Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Tror det är bäst att jag kör på ett "inga kommentarer" här. Tills vidare. Så det är ett "när" och inte ett "om" ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 13 Februari , 2008 Rapport Share Postad 13 Februari , 2008 Alltså om everest säger att det kommer ta några månader så tar det troligtvis 1-2 år OM det överhuvudtaget händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MOffegrev Postad 13 Februari , 2008 Rapport Share Postad 13 Februari , 2008 Tror det är bäst att jag kör på ett "inga kommentarer" här. Tills vidare. Offtopic: Är det inte jävligt otacksamt att vara sajtrepresentant för everest här på Pokerforum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Octocrab Postad 13 Februari , 2008 Rapport Share Postad 13 Februari , 2008 Det måste vara grymt otacksamt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts