Gå till innehåll

The Well: Rooney


Rooney

Recommended Posts

Finns till ert förfogande 48h framöver. Ska försöka svara på det mesta men tänker inte behandla frågor som rör min relation till CDS. Det kommer bara spåra ur.

 

Som de flesta av er förmodligen vet har jag haft 2 tidigare nicks (Jeppan och Jeppann), och passerade ganska nyligen gränsen 5k inlägg här på forumet.

 

Shoot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Samma som till Emilio15 & SDS:

 

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

 

En bonusfråga; Om du träffades CDS på krogen - vad skulle troligtvis hända? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljonär?

Säger du ofta "lol" irl?

Recept på något gott som innehåller bacon?

Hur mycket skulle du betala/få betalt för att ha sex med annette_15?

Favoritfotbollslag?

Vem är den rikaste pokerspelaren du träffat IRL?

Hur mår du?

Vet hela skolan om vilka summor du gjort på poker?

"Rooney", hur tänkte du här?

Har du fått nått konto avstängt och tappat alla pengar pga några på pf?

Om ja på ovanstående:

Hur mkt tappade du isf?

Vet du vilka det var som "skvallrade" om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stakes kör du?

 

Spelar för närvarande NL400-NL1k med fokus på de högre stakesen. Haft semibreak sen den 20e december dock då jag varit i Thailand och bara grindat ytterst sporadiskt, och försökt mig på lite skottning tillsammans med en polare med ok resultat. Tänkte ge mig på att uteslutande spela NL600+ nu så får vi se hur det går.

 

 

Grafer eller åtminstone lite resultat över senaste månaderna.

 

Senaste halvåret på spelet på den stationära datorn. Stämmer inte överens helt med exakt hur det gått. Lägg på $5k och det är närmare resultatet. Nästan uteslutande NL400 spel fram tills de sista 30-40k händerna då jag blandat in NL600 och någon hand NL1k.

 

OJzTXKCfJ.jpg

 

 

Hur många tjejer har du legat med? Hur många killar har du legat med? Om båda, vilket kön var overall bäst i sängen?

 

Legat med 3 (ingen av dem one night stand). Killar tyvärr inga och det är nog inget jag är värst sugen på heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vad i ditt spel skiljer dig från övriga midstakesgrinders?

 

* Vad är din största lucka?

 

* Vad var din senaste "aha"-upplevelse när det gäller poker?

 

* Spelar du någonsin turneringar? Om nej, varför inte? Skulle du vilja utveckla ditt turneringsspel?

 

* Vem är mest turdonk, jag eller fhaugen?

 

* Någon person (typ pokervän) som hjälpt dig mycket i utvecklingen?

 

* Vad är det bästa sättet att analysera sitt spel?

 

* Analyserar du själv till spel tillräckligt?

 

* Skulle du sluta spela poker om du kunde coacha istället för en fast inkomst på 20 SEK netto per månad. Låt säga att du skulle snitta 6h/dag fem dagar i veckan.

 

* Varför har du Linda som avatar? Lite för gammal för dig kanske ;)? Både Avril och Linday är väl ändå mkt bättre?

 

* Vilket parti skulle du rösta på om det var val i dagsläget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som till Emilio15 & SDS:

 

Jäklar - du har blivit strandsatt på en otroligt öde ö och vet dessutom att du aldrig kommer att komma härifrån. Till råga på allt är du oförmögen att ta livet av dig och kommer att leva på ön tills du är 80 år då du avlider smärtfritt i sömnen en natt, dessutom har du mist förmågan att onanera!

Du har obegränsad tillgång till färskvatten, frukt & gnagare på ön men inget annat i matväg.

En dag kommer det fram en god fé som låter dig välja ett av nedanstående alternativ, vilket väljer du? Motivera ditt svar.

 

~Varje fredag kl 12:00 flyter det iland en låda med 25 st Pripps starköl och en flaska Grants.

~Varje kväll kl 19:00 kommer Eurythmech fram och drar en ironisk oneliner för dig.

~Du får tillgång till en TV som du kan titta 30 minuter på varje dag - dock får du bara in The Voice & SVT24.

~Greta Johansson, 76 år, 1,64 lång & 86 kg, kommer en gång i månaden och erbjuder dig en avsugning. En gång om året ingår även samlag.

~På lördagkvällar kan du önska dig precis vilken trerättersmiddag du vill. Till maten kan du välja mellan vin eller cider. 1 snaps ingår också.

 

Övriga frågor;

* För eller emot dödsstraff?

* För eller emot aktiv dödshjälp?

* Om 20 år gör du förhoppningsvis vad?

* Blondiner eller brunetter?

* Stora starköl eller groggar?

* Favvofilm?

* Nånsin haft ett finger i rectum? Om ja - vems?

* Nånsin hånglat med en kille?

* Vad heter du på riktigt i förnamn?

* Största MTT-klonken?

* Bäst / sämst med pf.nu?

* Coca-cola eller Ramlösa?

* Big Mac eller Whopper?

* AKo eller 99 50 ggr på raken i ett cg?

* Vilken mobiltelefon har du nu?

* Har du någonsin provat att suga av dig själv? Om ja - lyckades du?

 

En bonusfråga; Om du träffades CDS på krogen - vad skulle troligtvis hända? ;-)

 

*Lätt middagen

*Jag är för dödsstraff. Det finns för mycket as i världen.

*Vill man dö ska man få det.

*Om 20 år är jag rik med ett par kids och en fin fru. Hurvida jag bor i Sverige eller någon annanstans har jag ingen aning om, men ju mer jag reser desto mer övertygad blir jag om att vi har det ganska bra här i Sverige.

 

*Brunetter. Brukar alltid säga att blondiner är snyggare överlag, men ingen kan mäta sig med en ruskigt het brunett. Brunetterna brukar uppskatta när man säger det också :)

*Groggar. Aldrig varit killen som dricker öl bara för sakens skull och att man "ska det". Skäms inte för att beställa in 45 Sex on the Beach

*Oj det finns det många. För att öka bögfaktorn lite får jag nog säga A walk to remember, men det har mycket med min historia och relation till cancer att göra.

*Inga fingrar i rectum.

*Hånglat vet jag inte men tungkysst en polare på fyllan iaf. Det var en underlig känsla och jag tror inte jag gör det igen, men samtidigt var det skönt att ha det gjort. Skulle inte kunna göra det med vem som helst av polarna dock. Han gjorde jag det enbart med för att han är så skönt avslappnad och gör sånt där hela tiden (men är långt ifrån gay).

 

*Jag heter Jesper.

*Jag kan räkna mina spelade MTTs på fingrarna, och min största klonk var en 17e plats i en 100k freeroll med jag vet inte hur många deltagare. Fick $330 och hoppade av glädje.

*Bäst med PF.nu är den gränslösa underhållningen i trådar som CDS dagbok. Det sämsta är att forumet tappat så enormt i kvalitet på sistonde och fått de kvalikativa postarna att emigrera. Jag har själv helt gett upp mitt seriösa postande här.

*Coca cola

*Whopper (Men inte double)

*AKo

*Jag hade en iPhone fram tills den blev stulen i Thailand 3h innan jag skulle åka hem. Direkt jag kom till hotellrummet beställde jag en ny som anländer på måndag. Bästa prylen någonsin och ni som inte har en bör skaffa er.

*Jag är stel överlag och har inte ens behövt prova för att inse att det aldrig någonsin i hela helvete kommer att gå. Att göra Sit ups räcker ju att få reda på det

 

 

Angående bonusfrågan tänkte jag ju inte svara på frågor om CDS som sagt, men låt gå. Eftersom jag inte träffat honom IRL och har hört att han ska vara trevlig där så vet jag inte riktigt vad som skulle hända. Jag hamnar själv också lättare i konflikter på internet än IRL. Förmodligen skulle vi väl helt enkelt undvika varandra men fraser som GOTT OM BRUDAR, MITT I POOLEN, Solen i zenit, Jag heter herrhag - lycka till! och inte minst cocosdrinkar har ju blivit en del av vardagspratet med pokerpolarna, så det är väl inte omöjligt att han skulle tilta på det. Men jag har ingen aning... Vet inget om honom förutom att han är enormt dålig på att uttrycka sig och att nästan allt han skriver blir fruktansvärt roligt, antagligen omedvetet.

 

Kommentera inte detta jag skrev ovan. Och nu blir det som sagt inget mer CDS snack. Känner redan att det är på väg utför här :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Varför har du bytt nick?
  • (standard) Hur många måste du döda för att själv slippa bli dödad? (ingen straffpåföljd eller hard feelings)
  • Hur ska jag spela för att spöa dig i en SnG SH NL?

 

Första gången kommer jag faktiskt inte ihåg. Andra gången har det att göra med en historia om låsta konton på pokersiter, och jag agerade i panik. Jag är minderårig.

 

Skulle aldrig kunna leva med att ha dödat någon, så skulle förmodligen ta smällen själv.

 

30/10/2

 

 

hur mycket pengar har du vunnit i hela din pokerkarriär?

 

Mer än 100k USD, men mindre än 200k.

 

 

Miljonär?

Nej

Säger du ofta "lol" irl?

Just lol säger jag nästan aldrig, men jag hänger i gäng av "datanördar" och smittas således av deras språk, och använder således väldigt många andra förkortningar och uttryck.

Recept på något gott som innehåller bacon?

Carbonara! Stor favorit

Hur mycket skulle du betala/få betalt för att ha sex med annette_15?

Skulle nog nöja mig med $1k kanske. Så äcklig är hon inte men ändå skabb.

Favoritfotbollslag?

IFK

Vem är den rikaste pokerspelaren du träffat IRL?

Hmmm.. Svår fråga. Dawwe innan downswingen? ;)

Hur mår du?

Just nu mår jag sådär. Allmänt deprimerad på livet i Sverige efter att ha kommit hem från Thailand igår. Vädret suger, mycket i skolan, saknad efter en flicka o.s.v Men jag har mycket att se fram emot så det ordnar snart upp sig. Bra att ha en well att sysselsätta sig i!

Vet hela skolan om vilka summor du gjort på poker?

Inte hela skolan, men de flesta börjar få koll på det nu. Såna där rykten går fort när de väl startar, och de flesta reagerar inte mkt på det längre. Blir ju dock ett par som höjer på ögonbrynen när man ena dagen bestämmer sig för att dra till Thailand och andra redan har åkt, för att sedan stanna borta flera veckor.

"Rooney", hur tänkte du här?

Behövde nytt nick, och jag har blivit kallad det i fotbollen då det liknar mitt efternamn.

Har du fått nått konto avstängt och tappat alla pengar pga några på pf?

Inte tappat några pengar. Konton låsta men upplåste däremot.

Om ja på ovanstående:

Hur mkt tappade du isf?

Tappade som sagt inget mer än att jag hade ett stressigt dygn.

Vet du vilka det var som "skvallrade" om detta?

Japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hund eller katt?

 

Största cg pott?

 

Högsta skott?

 

Långa eller korta brudar?

 

Blondin eller brunett?

 

Har du rökt gräs?

 

Fritidsintresse/sport?

 

Hembränt eller folköl?

 

Vad skulle du göra om du torskade hela din rulle ikväll?

 

*Hund

*Runt 3k någonting. KK vs Q5 ai på 252 bräda där han drar en femma (NL600)

*Då jag själv är 192cm lång går alla brudar under 170cm fetbort.

*Redan svarat ovan, men brunett som sagt, överlägset.

*Ja många ggr

*Spelade hockey i Färjestad tills jag insåg att hockeysläktet inte är något för mig. Passade aldrig in och var inte beredd att viga hela mitt liv åt en sport. Varit samma sak inom fotbollen och jag gav ganska tidigt upp alla elitsatsningar till både tränares och min faders förtret, som alltid hävdat att jag kunnat gå hur långt som helst. Alltid haft en fallenhet för det mesta jag gett mig på, men att jag aldrig elitsatsat ordentligt är inget jag ångrar idag ändå. Hade jag fortsatt i något av dem hade jag aldrig varit där jag är med min poker, och jag känner inte för att slänga bort hela min ungdom på något där det ändå krävs så mycket tur för att lyckas bli något. Se på Markus Berg. Han hade aldrig varit där han är idag utan rätt kontakter och träning. Hur som, spelar idag fotboll på div 4 nivå, samt gymmar så ofta jag kan och trivs bra med det.

 

*Hembränt

*Det skulle aldrig kunna inträffa. Aldrig någonsin. Jag spelar alltid enormt överrullad och är ibland vad jag kan anse som lite väl feg vad gäller att stega upp i nivåer. Kan inte tänka mig vad jag skulle göra om alla mina pengar bara försvann. Helt overklig tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs det för att vara hyffsat stabilt vinnande på NL400? Om man jämför med NL100 t.ex? Kör du med ett speciellt antal inköp/nivå eller du du går upp när du tror du slår nivån och har rulle för det?

 

Nice graf btw och gl med pokern.

 

Inte särskilt mkt. Förmåga att spela aggressivt pre och ge fan i att betala av nitsen. ABC är överlägset oftast. Att inte tilta och spewa kommer man också långt med. Självklart bör man anpassa sig men det går att spela otroligt många olika stilar för att vinna på NL400. Finns mycket gott om fisk. Jämföra med NL100 är svårt då jag inte spelat där på jag vet inte hur länge. NL400 är ju iaf första nivån (iaf så som det sett ut genom min karriär) där det verkligen börjar trebettas light och verkligen bli lite spel. Antar att NL200 blir mer och mer så idag också.

 

Jag har aldrig varit bra på att gå upp i nivå. Har lätt att bli bekväm med pengarna jag gör och rädd för swingsen. Blir bättre och bättre på det dock och har verkligen insett att det skadat min pokerkarriär. Visst, jag har aldrig varit nära på att gula och mer eller mindre hela tiden mått bra psykiskt, men som pokerspelare funkar inte tänket om man ska bli något. Sbrugby snackade i sin senaste film om att spelet man börjar utveckla på NL400 räcker upp till NL2k (självklart måste man ju bli bättre men ni förstår poängen), och jag tror inte jag har några som helst problem att slå NL1k atm. Allt är det psykiska, och swingsen i poker kan vara sjuka. Senast jag skulle upp på NL1k hann jag aldrig dit innan jag backade 25 inköp NL400/NL600. Då är man helt plötsligt glad att vara överrullad.

 

 

* Vad i ditt spel skiljer dig från övriga midstakesgrinders?

 

Jag är mer aggro. Skulle gärna vara lite lösare också och jobbar på det.

 

* Vad är din största lucka?

 

Svår fråga. Förmodligen spel i trebettade potter eller småpotter ur poss

 

* Vad var din senaste "aha"-upplevelse när det gäller poker?

 

Hela grejen med att checka en semistark hand på en dragig bräda istället för att skydda den, för att man när man inte är slagen ofta har dålig eq. Zumsar hade någon hand i sin dagbok som var ett typexempel på ett sånt läge för ett tag sen, där jag inte alls gillade hans spel.

 

* Spelar du någonsin turneringar? Om nej, varför inte? Skulle du vilja utveckla ditt turneringsspel?

 

Jag spelar som sagt i princip aldrig turneringar. De gånger jag gjort det har jag intalat mig att aldrig göra det igen. Klarar inte av att lägga flera timmar på något för att sedan åka på skit. Har dessutom inte tiden till det med träningar, skola och fritidsaktiviteter. Skulle gärna utveckla mitt spel och börja köra dem likt du gör, men tvivlar på att jag skulle ha orken till det. För mycket varians inblandat också. Trivs bra med mitt CG spel.

 

 

* Vem är mest turdonk, jag eller fhaugen?

 

Får nog säga du här ;)

 

 

* Någon person (typ pokervän) som hjälpt dig mycket i utvecklingen?

 

Hmm.. Pratat en hel del med Theelch. Lite av en doldis här på forumet, men mycket trevlig och vi ligger på samma nivå ungefär spelmässigt men kan ändå lära av varandra såklart. Annars är det mycket blandat. Har ingen speciell jag pratar jättemycket med utan läser mer forum och vad folk skriver där isåfall.

 

* Vad är det bästa sättet att analysera sitt spel?

 

PT är ju ovärderligt här tkr jag. Gå igenom händer och analysera stats för att hitta grejer att förbättra och exprimentera lite

 

 

* Analyserar du själv till spel tillräckligt?

 

Jag försöker så gott det går. Tillräckligt blir det nog aldrig dock, och eftersom jag har såpass limiterad tid till poker blir det nog lite för lite ändå.

 

* Skulle du sluta spela poker om du kunde coacha istället för en fast inkomst på 20 SEK netto per månad. Låt säga att du skulle snitta 6h/dag fem dagar i veckan.

 

Aldrig någonsin.

 

* Varför har du Linda som avatar? Lite för gammal för dig kanske ;)? Både Avril och Linday är väl ändå mkt bättre?

 

Lindsay är mkt avdankad atm. Avril gillar jag dock. Men Bengtzing har alltid varit en stor favorit här och drömma går ju :)

 

 

* Vilket parti skulle du rösta på om det var val i dagsläget?

 

Moderaterna antar jag, även om jag långt ifrån håller med om allt de tycker. Men så långt bort från vänster som möjligt tack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer checkraisar du på en okordinerad flopp,typ 28Q?

 

Svår fråga. Ingen aning faktiskt. Beror ju alldeles för mkt på motståndaren, men generellt ganska få.

 

 

Brukar tjejer tycka att du är snygg?

 

Ja det vill jag tro. Inte den som drar alla flickors blickar till sig men samtidigt har jag aldrig haft problem att få de tjejer jag varit intresserad av så det måste ju betyda något

 

 

Vad tycker du om Wayne Rooney?

Överskattad/underskattad?

Hur lika är ni utseendemässigt?

Tycker han är en grym fotbollsspelare med lite mindre innanför pannbenet. Varken underksattad eller överskattad tycker jag inte.

 

Vääääldigt olika varandra utseendemässigt som tur är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för ca 1månad sedan skrev du detta om mig

 

Vet att du ska ha sista ordet i diskussionen så lämnar över det till dig nu, så kan du passa på att banna mig samtidigt så slipper vi ha med varandra att göra över huvud taget. Vissa gör helt enkelt bäst i att bara skita i varandra.

 

när du läser det ovan, vad tänker du om vårt förhållande? har det förändrats något sedan dess och isåfall åt vilket håll? :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för ca 1månad sedan skrev du detta om mig

 

när du läser det ovan, vad tänker du om vårt förhållande? har det förändrats något sedan dess och isåfall åt vilket håll? :h:

 

Tycker att hela diskussionen blev lite löjlig och jag ursäktar mig för det. Jag tycker du handlade situationen bra och jag har inga större problem med dig idag, men då har jag ju inte varit inblandad i så mycket där du skrivit heller. Jag har mycket att lära mig av dig på pokerplanet, och det vore dumt att säga upp den chansen bara för att det finns småsaker i det du skriver som jag stör mig på. Till exempel hur du väljer att uttrycka dig ibland.

 

Men som sagt, no hard feelings! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låste dom alltså upp dina konton trots dom visste du var minderårig? Lät dom dig spela kvar också?

 

Tänker inte gå in på exakt hur historien var, men vem som helst kan räkna ut att det inte är särskilt svårt för en minderårig att spela. Man kan ju spela i vilken annan persons namn som helst. De kan ju omöjligt kolla upp om det är du eller just den här personen som spelar, och i slutändan vill de ju bara tjäna pengar. Konton låstes för verifiering men låstes upp. Var ju knappast så att jag reggat i fejknamn eller så. Det ska man ju vara dum i huvudet för att göra.

 

Minderåriga som spelar är extremt vanligt, och jag känner till många i och runt min ålder i samma sits som mig själv, men lyckligtvis behöver jag inte spela minderårig särskilt länge till. Redan börjat ta ut pengar för att göra dem redo för flytt till egna konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vem är mest överskattad på pf?

* Vem är mest underskattad på pf?

* Hur många på pf känner du irl?

* Vem tror du har tjänat mest $ på poker på pf?

* Vem ljuger mest på pf?

* Om du blev tvungen att tillbringa en längre tid med en av dessa - vem skulle du välja?

CDS, Eury, Hjort, Ola (gdaily), Cassano, nebbis, juggler, klyka eller Ängeln17

* Vem/vilka av ovanstående tror du att du vinner över i HU for rollz (texas nl)?

* Finns det någon på pf som du skulle vilja banna omgående om du fick chansen att välja?

* Anser du att du är bättre än 75% av pf`s medlemmar?

* Tillhör du de 90% av befolkningen som tror sig vara smartare än 90% av befokningen?

* Om du var tvungen (do it or die) att ge en medlem på pf en riktig örfil - vem skulle du välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...