Gå till innehåll

"slowroller"?


leathur

Recommended Posts

Hej

 

Satt nyss och spelade NL100 på everestpoker.

 

Sitter vid samma bord som en kille jag spelat endel med det senaste. ReneLuske heter han. Jag har irriterat mig mkt på honom det senaste för han lägger sig i mitt spel hela tiden.

 

Han är "högljudd" vid bordet och svär åt mig hela tiden. Kallar mig idiot i versaler och mkt "******" hela tiden. Han ber mig bokstavligen talat att dra åt helvete lite då och då.

 

jag brukar inte bry mig så mkt egentligen, skriver inget elakt tillbaka eller så.

 

igår slowspelade jag AA mot honom och han blev vansinnig och skällde.

 

NU TILL SAKEN:

 

Idag drog jag AA mot honom igen och denna gången 4bettade jag preflop, han ställde mig all in. samtidigt som jag callade skrev jag (lite onödigt kanske men vafan) "dont teach the fish"

 

jag synade och vann handen. han blev vansinnig igen. han svor och skrek och ANMÄLDE MIG för "slowrolling" och säger att jag kommer bli avstängd.

 

Kan jag verkligen bli det för det här????

 

 

sorry att detta blev så långt hoppas nån orkar läsa

 

 

obs. det var ingen mer i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen stoppar jag folk som slowrollar i perkulatorn. Väldigt dumt att ta sig tid till att skriva något istället för att syna med nöten. Men du kan inte bli avstängd från någonting för att göra det. Tyvärr.

 

Edit; Själv skriver jag mina nedlåtande kommentarer efter att jag vunnit potterna. Då tar de som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowrolla honom ordentligt nästa gång du får chansen, de kan aldrig stänga av dig för det. Förfina det lite genom att fråga lite frågor om handen innan du synar med, tex "Got the king?" eller liknande.

 

Tycker det är roligt med slowrolling när det drabbar rätt personer. Go for it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför blir ni arga om någon slowrollar?

Det är ju det dom vill ffs. Att ni är så dumma......

Man blir arg för att man trodde att man hade bästa handen med sin fina KK och att han kanske till och med skulle syna på rivern med sitt toppar men då väntar han till sista sekund sen synar han och visar runner runner färg och då blir man jätteledsen för man var helt säker på att man hade bästa handen med cowbojsen eftersom han verkade tänka så länge. :-( :-( :-( :-( :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det finns det två problem med slowroling:

1. Under tiden man gör det så kan det hända att man har otur o disconnectar. Därför synar jag fort som fan.

 

2. Kan ge bad karma så man skriver typ: U like nuts baby? o så förlorar man mot hans 67o.

 

Så det är bättre o blixtsyna o efteråt skriva TY :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Satt nyss och spelade NL100 på everestpoker.

 

Sitter vid samma bord som en kille jag spelat endel med det senaste. ReneLuske heter han. Jag har irriterat mig mkt på honom det senaste för han lägger sig i mitt spel hela tiden.

 

Han är "högljudd" vid bordet och svär åt mig hela tiden. Kallar mig idiot i versaler och mkt "******" hela tiden. Han ber mig bokstavligen talat att dra åt helvete lite då och då.

 

jag brukar inte bry mig så mkt egentligen, skriver inget elakt tillbaka eller så.

 

igår slowspelade jag AA mot honom och han blev vansinnig och skällde.

 

NU TILL SAKEN:

 

Idag drog jag AA mot honom igen och denna gången 4bettade jag preflop, han ställde mig all in. samtidigt som jag callade skrev jag (lite onödigt kanske men vafan) "dont teach the fish"

 

jag synade och vann handen. han blev vansinnig igen. han svor och skrek och ANMÄLDE MIG för "slowrolling" och säger att jag kommer bli avstängd.

 

Kan jag verkligen bli det för det här????

 

 

sorry att detta blev så långt hoppas nån orkar läsa

 

 

obs. det var ingen mer i potten.

 

Det är ingen slowroll, eftersom handen inte var avgjord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att detta var något anmärkningsvärt. Som Supertequila skrev så brukar jag också undvika kommentarer innan handen är avgjord. Det är alldeles för ofta jag förlorat med överpar för att ta ut segern i förskott.

 

Nu är det ju bara för dig att jaga snubben då han uppenbarligen verkar göra dåliga spel mot dig då han anser sig vara "trakasserad" av dig. Där finns ju pengar att hämta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen slowroll, eftersom handen inte var avgjord.

 

bland de dummaste jag hört

 

kul skämt!

 

Tyst i klassen.

 

En "klassisk" slowroll är när man är garanterad att vinna handen.

 

AA är bara 80% favorit mot en fi innan floppen i Hold'em.

 

Dessutom (på nätet) ska man väl använda alla fördelar man kan få som att tilta motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...