Gå till innehåll

NL50 - Floppat top set mot möjlig stege?


Recommended Posts

Ni får ursäkta att HHn är lite konstig, kopierade direkt ur chatfönstret, vet ej hur man importerarar handhänder från ipoker. Den här handen dök upp när jag multitablade och koncentrationen var dålig, killen har inte spelat särskilt utmärkande men verkar vara ganska solid och har inte gjort så mycket galet som jag märkt, men som sagt koncentrationen var inte på topp. Här är den iaf.

 

Stacks:

Fi har ca 60 dollar

Jag har ca 54 dollar

 

Dealer: cclaudius posts Small Blind $0.25

Dealer: urinal posts Big Blind $0.50

Dealer: Dealing cards

Dealer: Your cards 9s 9h

Dealer: GilderPuss2 folds

Dealer: TTR69641442 raises $1.50

Dealer: SzNuR folds

Dealer: cclaudius raises $2.25 ( - Jag lade knappt märke till denna minireraisen , jag instacallade, har den någon betydelse? Har ju hört om folk som miniraisar med höga pockets osv.)

Dealer: urinal folds

Dealer: TTR69641442 calls $1

Dealer: Dealing Flop

5s 4h 9c ( - JACKPOTT!)

Dealer: cclaudius checks

Dealer: TTR69641442 bets $3

Dealer: cclaudius raises $6

Dealer: TTR69641442 calls $3

Dealer: Dealing Turn

5s 4h 9c 7s

Dealer: cclaudius bets $12

Dealer: TTR69641442 calls $12 (MYCKET dålig syn såhär i efterhand skulle höjt ganska kraftigt tycker jag, vad tycker ni?)

Dealer: Dealing River

5s 4h 9c 7s 6h

Dealer: cclaudius goes All-in $38.94

Jag ?

 

Såhär spontant i efterhand tycker jag att jag spelade handen väldigt kasst, speciellt på turn men hans all in är sjukt märklig och stinker högt pocket eller galen bluff med typ ak(folk gör sånt på ipoker på dessa nivåerna, jag svär). Kan han ha spelat en suited connector och höjt preflop för värde eller något liknande för att sedan träffat tvåpar ?(Märkligt preflop spel isåfall) Varför all in på river isåfall? Lägre set är i så fall mer troligt. Att han spelar såhär med en åtta eller trea är väl i stort sett omöjligt?

 

Förhållandevis lätt syn som gäller här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag hade allt synat i alla fall.

Som sagt, att han spelar så hårt preflopp tyder ju på att han sitter med två kort över 8, enligt min mening. Möjligtvis att han har ett set-oxå, men mer troligt med överpar eller, som du sa.. bluff med AK AQ eller dylikt.

 

Tycker själv att det är jobbigt med så förhållandevis höga raises men man häpnas över hur mycket folk bluffar faktiskt.

 

Hur gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Horribelt att bara syna minhöjningen på flop

 

Betta minst 4 på flop, som spelad nu slå om till 16.

 

Pusha turn när han bettar ut, det är alltid lika tråkigt när brädan fyrstegar på rivern vilket den ju har en tendens att göra när man har toppset ;)

 

På NL50 kan han lika gärna ha minreraisat där med en 67s eller någon annan suited connector och då vill du inte ge han gratiskort.

 

Som spelad nu så kan du nästan inte vika på river, men jag tror du är slagen många gånger där av en 88 eller någon annan 8.

 

Han kan mycket väl minhöja flop där för o se om du bara gör ett contbet med AK/AQ t.ex.

 

Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag, du vill ju bygga pot där med toppsettet, innan det kommer något scarecard för fi, och har dessutom fi QQ-AA så kommer han ändå inte släppa den.

 

Mig veterligen har jag inte kommenterat preflopspelet, det var Flop jag tyckte du spelade dåligt.

 

Sen höjer jag till $2 pre, tycker 1,5 är för lite. Men jag varierar mig ibland 1,5 om jag är på knappen och bara har blindsen kvar etc. Och så självklart en BB extra/limpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag, du vill ju bygga pot där med toppsettet, innan det kommer något scarecard för fi, och har dessutom fi QQ-AA så kommer han ändå inte släppa den.

 

Mig veterligen har jag inte kommenterat preflopspelet, det var Flop jag tyckte du spelade dåligt.

 

Sen höjer jag till $2 pre, tycker 1,5 är för lite. Men jag varierar mig ibland 1,5 om jag är på knappen och bara har blindsen kvar etc. Och så självklart en BB extra/limpare.

 

 

Hehe missförstod sorry, trodde du kommenterade preflopspelet, inte flopspelet ;). Att höja 3bb eller 4bb spelar ingen större roll imo, vill inte att folk ska kunna läsa mig så enkelt så jag höjer helt enkelt alltid 1.5bb i stort sett såvida jag inte har en massa limpers framför mig. För övrigt kan jag inte komma på någon hand jag spelat sämre en denna, spelade fel på varenda gata, allt blev bara fel.

 

Har iaf lärt mig att inte slarva med betsize och att ta det lite lugnare med multitablingen genom denna hand. Tack för alla svar, i efterhand så känner jag som dom flesta som svarat i tråden gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn! Är du slagen så får vi bara ladda om igen. Felet i handen är att du spela den för passivt, du höjer dels för att skydda din hand och dels för att få information. Som handen spelades nu är det sjukt svårt at veta omm vi leder eller ej. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte 1,5bb, 3bb och jag förordade 4bb raise istället som standard pre :)

 

Hur slutade handen då, synade du all'inen och han vek upp 88 som jag chansade på?

 

Suck jag är trött idag :oops: menade förstås 3bb (som råkar vara exakt 1.5 dollar på min nivå) och 4bb (som råkar vara 2 dollar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...