Gå till innehåll

19/6-LIVE, posta ditt resultat här!


Trolldeg

Recommended Posts

Får AQo när jag sitter i mittenposition. Blindsen är 500-1000. Jag har runt 5,5k chips kvar. Alla fram till mig har foldat.

 

Höjjer till 2500 ( för lite? ) och efter lång bekänketid höjjer knappen tillbaka. Jag tänker ett tag, sen callar jag. Han visar 55 and the rest is history :)

 

 

Skulle vilja ha lite kommentarer om den här handen, tack på förhand och lycka till ni som fortfarande är kvar i turneringen!

 

* I'm back! :) Ändrar lite i rubriken och flyttar till Pokerresultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte när det var typ 70-80 pers kvar.

Blinds 150-300.

Sitter i SB och har 975 kvar.

Jag får 55 och känner att det här är kanske sista chansen att dubbla.

UTG ställer in ~1500, kommer inte ihåg hur mkt det var.

Synar med mina 975.

UTG säger" jag har inte kollat vad jag har" och vänder upp par i damer.

ingen hjälp på flop, turn eller river... :(:(

 

Men de här var det roligaste jag gjort i pokerväg!

Stor eloge till arangörerna!!!!

Nu ska jag häva öl istället.

Ses på nästa pokerforum-evenemang!!!

 

//Telle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får AQo när jag sitter i mittenposition. Blindsen är 500-1000. Jag har runt 5,5k chips kvar. Alla fram till mig har foldat.

 

Höjjer till 2500 ( för lite? ) och efter lång bekänketid höjjer knappen tillbaka. Jag tänker ett tag, sen callar jag. Han visar 55 and the rest is history :)

 

 

Skulle vilja ha lite kommentarer om den här handen, tack på förhand och lycka till ni som fortfarande är kvar i turneringen!

 

Som "pokerreglerna" säger, har du mindre än 10bb kvar så ska du ställa all in. Det hade jag gjort i det fallet du beskriver.

 

Ska bli kul att se lite bilder och sånt från turneringen. Nästa gång ska jag banne mig vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får AQo när jag sitter i mittenposition. Blindsen är 500-1000. Jag har runt 5,5k chips kvar. Alla fram till mig har foldat.

 

Höjjer till 2500 ( för lite? ) och efter lång bekänketid höjjer knappen tillbaka. Jag tänker ett tag, sen callar jag. Han visar 55 and the rest is history :)

 

Vid det här stadiet så är mörkarna mycket, mycket värda, egentligen så bör du bli överlycklig om typ alla händer foldar (undantaget är väl möjligen A2o). Vidare så kan du inte höja och sedan folda vare sig preflopp eller på flopp, potten kommer helt enkelt vara alldeles för stor. Att lägga sig eller syna är inget alternativ eftersom din hand är bra men sårbar. Så det enda alternativet här är att ställa in rätt av eftersom det maximerar sannolikheten att motståndaren lägger händer som, taget rätt ur luften, 55. ;-) Eftersom han var tvungen att fundera när du höjde lite, så hade han kanske lagt sig om du ställde in, det hade varit väldigt mycket mer lönande (aning mer handev PLUS ingen risk).

 

Korrekt taktik här är att utropa: "ÄNTLIGEN kort!" och ställa in så fort att bordet skallrar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11th plats åkte ut på en total bluff som jag inte kunde återkalla.. blindsen på 2000/4000 höjde 8000 on the button, eskilstuna-snubben-med-solbrillor-o-hela-kittet höjde tilll 12000 dvs hela min stack, jag synade med 64o och hoppades på det bästa... floppen typ 678 turn 9 vi båda drog in stege om jag minns rätt,,, men han drog topstege med T high...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag tacka cibol som slog ut mig med QQ mot mina fina Q7s! :)

 

Han fick en fin POKERFORUM.nu t-shirt sponsrad av baller!

 

cibol gick även till finalbordet, där han fick en till POKERFORUM.nu t-shirt! :)

 

GRATTIS cibol! :)

 

- QoS

 

* Ändrar till cibol, sorry - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då är man hemma igen efter en rolig dag/kväll. För min del blev ju givetvis turneringen inte allt för lång, åkte ut precis innan första breaket (ingen aning om hur många som var kvar).

 

Spelade ett par enbordsturneringar medans jag väntade på att min polare (Groo för övrigt vilket gjorde väntan låååång) skulle åka ut och fick det stora nöjet att i en av dem se QoS gå all in med 72o och bli synad :shock:

 

Mycket kul att få träffa och få ansikten på en hel del av forumfolket måste jag säga, ser fram emot fler event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelade jag i GKS turnering på andra sidan sverige. :)

 

Jag hade ungefär 800 marker när en ny spelare kommer till bordet. Han har en stack på 2000, mörkarna är på 50/100 (om jag inte minns helt fel). Denne spelare ställer in väldigt ofta, verkar det som, eller så får han bara otroligt bra händer. Hur som helst får jag en hand KK, han ställer in och jag synar. Vinner och dubblar upp. Han förlorar någon hand till och ungefär samtidigt så drar ett cashgame igång på bordet bredvid, som han verkar mer intresserad av. Han ser lite tiltig ut och går all in i mittposition när jag sitter i stora mörken. Killen precis till höger om mig går ckså all in och jag tittar på mina hålkort. AKo. Äsch, varför inte tänker jag som har större stack än båda dessa två och åtminstone inte kommer åka ut. Mainpotten är på ungefär 1500, sidopotten mellan mig och den andra killen kommer på ungefär 600.

 

Alla vänder upp sina kort, han som ställde in hade två raggs, suited för visso men ändå. Killen till höger om mig hade JJ och jag som sagt AKo.

 

Floppen kommer QQx, jag är helspänd. Turn. Ett ess. Jag pustar ut för en sekund... tills rivern kommer... knekt. Han får en kåk och tar en bra bit av min stack.

 

Sen börjar blindsen äta upp mig. Jag och spelaren som tog mig med knektarna flyttar båda till ett nytt bord, nu sitter han dock till vänster om mig. Första handen på bordet ATs, all in, ingen synar, jag får mörkarna, vilka ökade min stack markant (den var _liten_) och sen innan jag vet ordet av är det chipraise och mörkhöjning. Helt plötsligt har jag bara 1.5 ggr stora mörken och sitter UTG. Foldar UTG, får QTs som BB, killen som snodde min stack synar när han är UTG. Alla lägger sig, jag går all in, han synar, och visar sig sitta på QQ. Var ett kort ifrån en flush, men mina sista outs ville inte riktigt komma, så där åkte jag ut, på en 23:e plats.

 

Jag ångrar den där all in-synen lite, faktiskt. :)

 

Fråga:

 

Är det korrekt att syna en all in med två spelare där man sätter den ena på raggs och den andra på pocketpair mellan TT och QQ (vilket jag hade uppskattat det som)? Misstänker att det inte är det, men what the heck. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni såg inte så värst glada ut när den där 7an kom :(

 

Så förlåt för mitt lottospel men, inte värre än 9,2 off iaf? :)

 

Var det du som satte kåken med 77 i 300 kronors grytan?

 

Ja satan, det var nog bland det sämsta jag har sett faktiskt :) 4 pers ser floppen som är 445 du och de andra två checkar, jag bettar 300 på knappen, du check/raisar till 600 :roll: , tiger ställer in drygt 1100, tredje killen synar, jag foldar och du synar... Tror du på fullt allvar att 77 står på en 445 flopp med en snubbe all-in och en snubbe synar hans all-in (med typ 300 kvar att betta på turn, vilket i princip är all-in) ?

 

Jag tyckte det var rätt kul, men tiger som satt med fyran blev lite mindre glad när en av dina två outs dök upp på turn...

 

Jag skulle nog säga att det var ganska mycket värre än 92o-handen :)

 

 

Med reservation för att du menar nån helt annan hand i en helt annan gryta. Det var ju så sabla mycket folk att hålla koll på i kväll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en mycket trevlig turnering.

 

Var rätt jäkla slut i huvudet när jag gick därifrån. Hade gärna sett att det funnits lite mer i matväg. Typ frukt eller något i den stilen.

 

När jag klev upp från sista rasten innan finalbordet så trodde jag nästan jag skulle svimma. Fasiken så yr jag var... :) Suttit å koncentrerat sig i 5 timmar. Var ju ingen jättebra luft i finalrummet direkt. Var som en chock första gången man kom in där.

 

Jag ska nog försöka spela turneringen som är nu på onsdag om jag inte jobbar då. Ser verkligen fram emot mer turneringar.

 

Å QoS var väl ungefär som man tänkt sig... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte någonstans runt plats 60-70? Blindsen var på 300/600 i alla fall

 

Samma här.

Satt som SB och fick 77 på handen. Första handen på hundra år som jag

fick något som kan liknas bra kort ;)

 

En kille (som precis kom till bordet) går all-in (2900), jag har 2500 kvar efter de 300 i small blind. Jag funderar länge och väl på om jag skall syna, jag kommer, felaktigt skulle det visa sig, fram till att han försöker säkert "skrämma" oss med ett aggressivt spel. Jag synar och han vänder upp 88.

 

Bortsett från att jag åkte ut där så var det fantastiskt kul att spela live. Hyffsat nervös var jag och spelade inte alltid speciellt bra (om någonsin hahaha).

Satt utg en gång med AA och limpade bara med, hoppades givetvis på att någon skulle höja ordentligt. Detta hände inte tyvärr, men floppen visade ett A så jag var inte helt missnöjd ;-)

Däremot spelade jag för hårt och höjde 2000 (blindsen var 50/100 tror jag). Givetvis foldade alla. Det var klantigt av mig, jag skulle nog bara höjt en 500 eller så för att få någon att följa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mte, vill bara säga att jag fick rådet att gå all-in av en hungrig Nusseman som väntade på att vi skulle gå och käka! :)

 

- QoS

 

Tipset var bra, men du var kanske inte helt tellsfri när du ställde in ;)

 

"Ska jag? med de korten? men om nån synar då? ok, ok!" :)

 

3-4 grabbar sitter efter dig och hoppas att ingen annan tänker syna, för det vill de göra själva...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...