Gå till innehåll

Lås


gEeWhiZm8

Recommended Posts

01-Mar no game

02-Mar no game

03-Mar no game

04-Mar 950kr 1h

05-Mar 5650kr 2h

 

Spelade mest 5/10 HU och plussa jag väl 4-5k på det. Sen märkte jag när ja spela lite lite 5max så satt jag mig på ett bord där AndyQQ satt, vann en pot mot han dirr efter jag CR'a han på flop'n när han 3betat mig pre. Då efter de leftar han bordet. Ja söker upp nåt bord där han sitter på, joinar det. vinner en pot på ~600 kr mot han, han leftar det. Tror han undviker mig :roll:

 

Idag har jag för övrigt köpt ett par feta kängor för 1500 kr. Är lite cowboy stuk på dem samtidigt som dem är ganska feminima. Så dem är pretty gay, men det är typ ordentliga jävlar som man har när man är och plumsar i djupsnö så när jag har dem så kommer jag ha täckbyxor så ingen ser dem riktigt :roll:.

Köpte dem mest för att vi ska ut till en sjö imorn och jobba med vårat projekt arbete :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 772
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu vet jag inte hur gammal du är med ett sånt där gymnasie projektarbete? Vad är det ni ska göra isf?:-D

 

18 år, går 3dje året.=) Vi ska typ göra ett labb häfte för framtida elever så dem kan göra olika labbar och tester på t.e.x vattnet i en viss sjö. Så vi ska ta vattenprover, titta vad det finns för växter och träd, undersöka djurlivet. Ja typ allt möjligt. :roll:

 

Kul att det går bra för dig - inga intressanta HH:s att lägga upp?

 

 

Jo det kan jag göra, ska gå igenom PT efter lite händer från igår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Första handen jag spelar på det bordet, Andy spelar 38/10/0.55

 

***** Hand History for Game 624363230 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 5, 23:11:50 ET 2008

Table Eva 46 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: dozo ( $2387.86 )

Seat 2: Andy_QQ ( $4187.26 )

Seat 3: gruggel_ ( $716.56 )

Seat 4: SimonBuff ( $2383.89 )

Seat 5: gEeWhIZm8 ( $2000 )

gruggel_ posts small blind [$5].

SimonBuff posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ 9d 7d ]

gEeWhIZm8 raises [$40].

dozo folds.

Andy_QQ raises [$140].

gruggel_ folds.

SimonBuff folds.

gEeWhIZm8 calls [$100].

** Dealing Flop ** [ 9s, Ah, 3s ]

gEeWhIZm8 checks.

Andy_QQ bets [$220].

gEeWhIZm8 ??

 

 

Hand 2

 

SlowDog spelar ganska löst och kan syna 3bets ganska light preflop.

54/27/1.1 spelar han.

Vad är bästa altenativet här? Jag käner att jag ofta kan ha bäst hand men ändå kan bli played back at av t.e.x en 89.

 

***** Hand History for Game 623602282 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 5, 12:50:15 ET 2008

Table Dahlman 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: SlowDog ( $1873.06 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $2025 )

SlowDog posts small blind [$5].

gEeWhIZm8 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Td Ts ]

SlowDog raises [$15].

gEeWhIZm8 raises [$70].

SlowDog calls [$60].

** Dealing Flop ** [ Jc, 7h, 8s ]

gEeWhIZm8 bets [$124].

SlowDog calls [$124].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

gEeWhIZm8 ??

 

 

Hand 3.

Här är jag inte riktigt säker på var jag står. Han kan ofta ha 46 för 2par så det talar emot att beta, men pga timing tells osv kände jag att han inte skulle value beta en sämre hand eller bluffa på river. Check/Call eller Bet/?..?

 

***** Hand History for Game 623608473 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 5, 12:59:32 ET 2008

Table Dahlman 5 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: SlowDog ( $2186.09 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $2957.78 )

SlowDog posts small blind [$5].

gEeWhIZm8 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ As Ad ]

SlowDog calls [$5].

gEeWhIZm8 raises [$40].

SlowDog calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 6h, Ks, 4c ]

gEeWhIZm8 bets [$70].

SlowDog raises [$140].

gEeWhIZm8 calls [$70].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

gEeWhIZm8 checks.

SlowDog bets [$150].

gEeWhIZm8 raises [$575].

SlowDog calls [$425].

** Dealing River ** [ 9s ]

gEeWhIZm8 ??

 

 

Hand 4

 

Borde jag checka turn eller? Han har ju obv nånting men det känns ofta som att han kan ha ett lägre/högre färgdrag, samtidigt som ett pp som 88 kanske. Detta är den mest kluriga handen imo

 

***** Hand History for Game 623603910 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 5, 12:52:38 ET 2008

Table Dahlman 5 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: SlowDog ( $1433.79 )

Seat 2: gEeWhIZm8 ( $3739.06 )

gEeWhIZm8 posts small blind [$5].

SlowDog posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Jd Td ]

gEeWhIZm8 raises [$35].

SlowDog raises [$110].

gEeWhIZm8 calls [$80].

** Dealing Flop ** [ 6d, Qd, 3c ]

SlowDog bets [$150].

gEeWhIZm8 raises [$588].

SlowDog calls [$438].

** Dealing Turn ** [ Th ]

SlowDog checks.

gEeWhIZm8 ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Tycker det är läge att folda den. Alternativet är väl att höja om du tror att han släpper TT-KK där, men det blir ju jobbigt om han synar och du måste skjuta igen på turn. Tycker iofs inte att 97s är en bra hand att höja med UTG och foldar hellre pre.

 

Hand 2: Jag hade checkat och hoppas att han checkar bakom, du vill inte ha en raise mot dig här.

 

Hand 3: Jag gillar inte c/r turn. Du har en för svag hand för att vilja få in pengarna här imo efter att han raisat den floppen. Bättre att låta honom fortsätta betta svagare händer och inte visa allt för mycket styrka. c/c turn och river.

 

Hand 4: Tycker gott du kan checka bakom. Du vill inte ha en check-raise mot dig här.

 

Kan tillägga att jag är ganska oerfaren på HU så har lite svårt att bedömma händernas värde, men jag gjorde ett försök iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Var väl ganska boarder line men det var väl timing tellen på hans preflop reraise som sa att han inte var så jätte stark.

 

** Dealing Flop ** [ 9s, Ah, 3s ]

gEeWhIZm8 checks.

Andy_QQ bets [$220].

gEeWhIZm8 raises [$658].

Andy_QQ folds.

gEeWhIZm8 does not show cards.

gEeWhIZm8 wins $1158

 

Hand 2

Vette fan vad han hade, möjligtvis att jag hade tur men han kan mycket väl ha haft en 89 och rivra ett lägre 2par. Var ett sjukt tunnt value bet på turn iaf :-D

 

Hand 3

Var väl ett semi tunnt value bet, var sjukt vilse i handen och hade inte så stor aning om vad han hade men förmodligen hade han väl en KJ-KT. Han kunde ju också ha haft en 57(open ended), och om jag checkat skulle han ha bluffat men samtidigt kunde han ha haft 46 t.e.x för 2par som han spela passivt. Så jag vet inte om check eller bet är de bästa i the long run på river. Turn kanske jag hade kunnat spela annorlunda också men den här gången hade jag rätt

 

** Dealing Turn ** [ 6c ]

gEeWhIZm8 bets [$278].

SlowDog calls [$278].

** Dealing River ** [ 9h ]

gEeWhIZm8 is all-In.

SlowDog is all-In.

gEeWhIZm8 shows [ Td, Ts ] a straight, seven to jack.

gEeWhIZm8 wins $151.94 from side pot#1 with a straight, seven to jack.

gEeWhIZm8 wins $3741.12 from the main pot with a straight, seven to jack.

 

Hand 4

Asså är det bara jag eller spelade han den handen dåligt? När han bara syna på flop och sen checka turn. Han lura mig iaf. Om han nu hade haft ett pp i 88stilen eller ett lägre/högre färgdrag som jag satt han på så vette fan hur jag borde ha spelat den eftersom om han har AQ i ruter vill jag ha in pengarna, men ett pp lägre än T ger jag gärna free card åt, även lägre färg drag. Behövs en expert här :-D

 

** Dealing Turn ** [ Th ]

SlowDog checks.

gEeWhIZm8 bets [$730].

SlowDog is all-In.

** Dealing River ** [ 9c ]

SlowDog shows [ As, Ad ] a pair of aces.

gEeWhIZm8 shows [ Jd, Td ] a pair of tens.

gEeWhIZm8 wins $4.21 from side pot#1 with a pair of tens.

SlowDog wins $2862.58 from the main pot with a pair of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha först valde jag att inte spela mot kfo för det gick kasst sist jag mötte han, då börja han dryga i chatten.

 

kfo:sopa

kfo:haha

geewhizm8:ja e sämst ja vet :)

kfo:feg som vanligt

kfo:du är bara så kass :)

geewhizm8:vad fan är 871.75kr för en summa att köpa in sig för egentligen

kfo:du kan ju ta den då

kfo:enkelt för dig

geewhizm8:varför köper du inte bara in dig för 2k dirr

geewhizm8:gör du ju alltid annars

kfo:mot dig räcker 500

geewhizm8:vad är du för dryg internetk1d egentligen

kfo:vad är du för sopa som inte spelar när du sitter vid ett bord

kfo:logga ut och gå och lägg dig

kfo:du är slagen innan man ens börjat

kfo:underbart

kfo:du har skapat dig en looser image med automatik:)

kfo:byt nick om du vill klara nåt spela överhuvudtaget

 

:lol:

 

 

Sen började en annan dryga när jag inte ville spela för han köpte bara in sig för 500 kr :D

 

fullt?

eyestofear:nej

why not

eyestofear:för att ja inte vill

eyestofear:byt bord då

köp in för mer nu

eyestofear:mr2 SM guld jag är så cool och bra att jag inte ens bemödar mig att spela för en femhundring

500 spänn är mycket poengar men shortstack spel är inte lika kul =)

eyestofear:storhetsvansinne eller?

eyestofear:du kan starta siten

eyestofear:se det som rakeback

eyestofear:fegovich

eyestofear:tiga är guld, storhetsvansinne är WP

eyestofear:18 år och ballast i världen

 

:lol: :lol: :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korten har verkligen inte gått min väg idag, spelade mot en 50/10/2.5 , grinda ner å grinda ner, sen AI på flop med överpar mot färgdrag boom jag e back, sen gick de bice mot en annan snubbe som jag tyvärr inte han spela mot då jag var tvungen att sticka. Är inte hemma nu men ska försöka spela en mini session

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

01-Mar no game

02-Mar no game

03-Mar no game

04-Mar 950kr 1h

05-Mar 5650kr 2h

06-Mar 6150kr 2h

 

Aj aj aj aj aj aj aj aj aj! Korten flöt inte alls min väg. Första 3k for hemma och de var knasigt. Sen när jag spela hos tjejen i 10 min så hade vi 4betat pre och degen åkte in med QQ på den t-höga flopen men den stod inte mot hans TT, efter det så drog snubben jag spela mot typ.. Där blev jag hit'n'runnad på 3k. nya tag idag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat undra, missar jag värde när jag inte spelar mot short stacks?

Som ni kanske vet spelar jag ju mycket 5/10NL HU med 200bb som max inköp, fast jag varierar mellan att själv köpa in för 1k eller 2k, men oftast blir det 2x efter ett visst antal händer även om jag börja med 1k.

Men det är så sjukt många på Svenska Spel som köper in sig för 200-600kr, missar jag värde då jag nekar att spela mot dem? Dem är ju förmodligen inte lika bra som en spelare som köper in sig för 2k men dem är ofta hit'n'runners, så om man råkas dubbla dem drar dem ju. Vad tycker ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag samma som dig. Spelade en hel del HU på svs förut fast 0.5/1då. Köpte alltid in för 200xbb och satt och väntade på motstånd. Så kommer det in nån med typ 35 kr. Känns så ovärt o riskera att förlora 200 kr när man kan vinna 35. Frågade mig själv samma fråga som dig faktiskt, vet inte vad som är rätt att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat undra, missar jag värde när jag inte spelar mot short stacks?

Som ni kanske vet spelar jag ju mycket 5/10NL HU med 200bb som max inköp, fast jag varierar mellan att själv köpa in för 1k eller 2k, men oftast blir det 2x efter ett visst antal händer även om jag börja med 1k.

Men det är så sjukt många på Svenska Spel som köper in sig för 200-600kr, missar jag värde då jag nekar att spela mot dem? Dem är ju förmodligen inte lika bra som en spelare som köper in sig för 2k men dem är ofta hit'n'runners, så om man råkas dubbla dem drar dem ju. Vad tycker ni ?

 

 

Om du har +EV och tycker att det är värt att lägga ner tiden på dem ska du såklart spela.

 

Själv tycker jag samma som dig. Spelade en hel del HU på svs förut fast 0.5/1då. Köpte alltid in för 200xbb och satt och väntade på motstånd. Så kommer det in nån med typ 35 kr. Känns så ovärt o riskera att förlora 200 kr när man kan vinna 35. Frågade mig själv samma fråga som dig faktiskt, vet inte vad som är rätt att göra.

 

Förlåt, men om du inte förstår att han har tillräckligt mycket svårare att vinna dina 200 kronor än vad du har att vinna hans 35 kronor om du har edge mot honom så tror jag inte att du ska spela högre än 1kr-2kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har +EV och tycker att det är värt att lägga ner tiden på dem ska du såklart spela.

 

Asså det är det jag inte vet om det är. Jag _vet_ att jag är bättra än 99% av dem som köper in sig för så lite men dem hit'n'runnar så ofta. Samtidigt hade jag istället kunnat spela mot en annan snubben som köper in sig för mellan 1-2k istället för att bli hit'n'runnad på 700 kr. Men samtidigt riskerar man att förlora mer mot en spelare som sitter med 2k. Plus att jag blir mer taggad då jag spelar mot en med mer pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har +EV och tycker att det är värt att lägga ner tiden på dem ska du såklart spela.

 

 

 

Förlåt, men om du inte förstår att han har tillräckligt mycket svårare att vinna dina 200 kronor än vad du har att vinna hans 35 kronor om du har edge mot honom så tror jag inte att du ska spela högre än 1kr-2kr.

 

Ruskigt dryg kommentar...

 

Personligen tycker jag att shortstacks på HU borden oftast är fiskigare och därför spelar ajg gladeligen mot dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har +EV och tycker att det är värt att lägga ner tiden på dem ska du såklart spela.

 

 

 

Förlåt, men om du inte förstår att han har tillräckligt mycket svårare att vinna dina 200 kronor än vad du har att vinna hans 35 kronor om du har edge mot honom så tror jag inte att du ska spela högre än 1kr-2kr.

 

Psykiskt är det svårare att mot en med 35BB istället för 200BB. Får man inga bra händer dubblar han ganska fort för man blir lätt commitad, och tillslut är alla pengar som man kunde gå plus rakeade bort. Och då kan det lätt gå utför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har +EV och tycker att det är värt att lägga ner tiden på dem ska du såklart spela.

 

 

 

Förlåt, men om du inte förstår att han har tillräckligt mycket svårare att vinna dina 200 kronor än vad du har att vinna hans 35 kronor om du har edge mot honom så tror jag inte att du ska spela högre än 1kr-2kr.

 

 

Såklart jag fattar att man oftast har lättare att vinna hans 35 kr än han mina 200. Men det maximala du kan vinna är ju i det fallet 35 kr, vilket känns rätt onödigt att spela om. Vinner ju i de mesta fallen , men då raken tar ganska mycket gäller det ju o vinna fort också för att ens kunna plussa nått, även om man tar han tillslut. Och ja detta var bara en nybörjares åsikt och har inga planer på att spela högre än 1/2 på ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykiskt är det svårare att mot en med 35BB istället för 200BB. Får man inga bra händer dubblar han ganska fort för man blir lätt commitad, och tillslut är alla pengar som man kunde gå plus rakeade bort. Och då kan det lätt gå utför.

 

Jo det tar sjukt mycket på psyket om man råkas tappa 1k till en snubbe som köper in sig med 650 kr typ. Så därför försöker jag undvika det

 

SvS 5/10-10/20. Har dock inte så mycket tid att lägga på poker tyvärr, men nån timme per kväll brukar det bli.

 

Ok!vad nickar du ingame?

 

För övrigt så har jag backat ~1.6k idag på pokern men lyckades hitta 1.4k plusset på Lets Dance!, man kan ju som sagt betta på svenska spel på vem som ska åka ut, mest poäng, head2head osv.

Jag gjorde 4 kuponger och alla gick in 8-) fråga mig om ni vill ha hjälp med lets dance...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blääää, varför spelar jag turres när jag är otaggad. Bustat i 2 st $109 turrar, är kvar i en FTP turre, $35k $69+$6, var nere på 87 marker nyss, uppe i 2.2k nu, bustar väl snart :-( Funderar på att ta ut alla mina $$ och bara spela på svs. Blir så slaskig när jag har pengar på för många sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

01-Mar no game

02-Mar no game

03-Mar no game

04-Mar 950kr 1h

05-Mar 5650kr 2h

06-Mar 6150kr 2h

07-Mar 950kr 3h & $300

 

Turneringarna gick bajs och jag ska sluta upp med såna nu när jag har skola å allt eftersom jag nästan aldrig hinner spela och vara taggad. Ska ta ut alla $ jag har och bara spela på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...