Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Spelade en liten HU-session på 48 händer innan brorsan ringde o sa att han väntar på mig där nere. Vi ska till NK o köpa lite nya kläder.

 

Senare ikväll blir det segermiddag på Grill del Mundo, o sen köra hårt på Nivå inatt.

 

Minisessionen slutade plus pga den här handen:

 

BossMedia Game #1706289433: Table Bad Beat TH 90 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 13:27:51 - 2009/07/29

Seat 4: qqq_qqq (€594.80)

Seat 5: Leo-Drake (€382.00)

qqq_qqq posts the small blind of €2.00

Leo-Drake posts the big blind of €4.00

qqq_qqq is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of ClubsKing of Spades

qqq_qqq raises €12.00

Leo-Drake calls €12.00

*** FLOP *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts

Leo-Drake checks

qqq_qqq bets €20.00

Leo-Drake raises €60.00

qqq_qqq calls €60.00

*** TURN *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades

Leo-Drake bets €100.00

qqq_qqq goes all-in with €522.80

Leo-Drake goes all-in with €310.00

*** RIVER *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades10 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot €761.00 | Rake €3.00

Board: 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades10 of Spades

qqq_qqq won (€0.00), showed Jack of ClubsJack of Hearts

Leo-Drake won (€761.00), showed King of ClubsKing of Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi var TAG o öppna UTG. Jag har i princip inte nån 3betsrange mot UTG-öppning, även om det råkar va 5max.

Tycker det funkar bra o ta det lugnt med JJ pre också. Man mår inte så bra om de jammar över en.

 

Sen när floppen väl kommer så finns flera alternativa linjer förstås. Jag vill se utg folda innan jag kör vidare med JJ där.

 

Att spelet är på NL1k har ingen större betydelse i sig.

 

Sen på river är min hand så underreppad att jag måste ta synen där ofta, särskilt som jag har riktigt svårt o se vilken typ av värdehand Fi kan ha där.

 

Inget ont om dig ST för du verkar vara en genomtrevlig kille!

 

Din analys får mig att förstå varför man fortfarande tjänar pengar på poker. Gör om gör rätt, trebeta pre. Du tjänar så mycket extra €€€ än att ha syn där som standardspel i 5max.

 

Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en liten HU-session på 48 händer innan brorsan ringde o sa att han väntar på mig där nere. Vi ska till NK o köpa lite nya kläder.

 

Senare ikväll blir det segermiddag på Grill del Mundo, o sen köra hårt på Nivå inatt.

 

Minisessionen slutade plus pga den här handen:

 

BossMedia Game #1706289433: Table Bad Beat TH 90 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 13:27:51 - 2009/07/29

Seat 4: qqq_qqq (€594.80)

Seat 5: Leo-Drake (€382.00)

qqq_qqq posts the small blind of €2.00

Leo-Drake posts the big blind of €4.00

qqq_qqq is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake King of ClubsKing of Spades

qqq_qqq raises €12.00

Leo-Drake calls €12.00

*** FLOP *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts

Leo-Drake checks

qqq_qqq bets €20.00

Leo-Drake raises €60.00

qqq_qqq calls €60.00

*** TURN *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades

Leo-Drake bets €100.00

qqq_qqq goes all-in with €522.80

Leo-Drake goes all-in with €310.00

*** RIVER *** 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades10 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot €761.00 | Rake €3.00

Board: 9 of Hearts2 of DiamondsQueen of Hearts4 of Spades10 of Spades

qqq_qqq won (€0.00), showed Jack of ClubsJack of Hearts

Leo-Drake won (€761.00), showed King of ClubsKing of Spades

 

samma här. kille du möter verkar ju vara efterbliven så lika bra att få in mer pengar pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget ont om dig ST för du verkar vara en genomtrevlig kille!

 

Din analys får mig att förstå varför man fortfarande tjänar pengar på poker. Gör om gör rätt, trebeta pre. Du tjänar så mycket extra €€€ än att ha syn där som standardspel i 5max.

 

Mvh.

 

Man bara måste älska alla dessa "du har fel för att jag säger att du har fel"-argument, särskilt när de kommer ifrån någon okrönt auktoritet inom ämnet.

 

 

 

Also, wp ST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget ont om dig ST för du verkar vara en genomtrevlig kille!

 

Din analys får mig att förstå varför man fortfarande tjänar pengar på poker. Gör om gör rätt, trebeta pre. Du tjänar så mycket extra €€€ än att ha syn där som standardspel i 5max.

 

Mvh.

 

:) Inte många som tjänar pengar på att spela mot mig.

 

samma här. kille du möter verkar ju vara efterbliven så lika bra att få in mer pengar pre.

 

Vi spelade HU. Han hade redan vikit mot alla mina 3bets. Han har en CB på runt 80. Ville inte tappa bort honom pre. Vet att jag typ alltid får CB värde ur honom på floppen.

Hade jag vetat att han hade JJ så hade det varit enkelt.

 

Also, wp ST.

 

Ty.

 

 

Här en annan JJ hand där jag inte slår om. Hoppas shortisen ska pusha för o inducera den andra Fi o göra nåt spewigt pre.

 

BossMedia Game #1706576339: Table Table TH 1606 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 17:37:04 - 2009/07/29

Seat 1: Leo-Drake (€393.00)

Seat 2: indiana144 (€133.10)

Seat 5: El_Puro (€408.00)

Seat 4: qqq_qqq (€489.75)

Seat 3: keomano (€80.00)

indiana144 posts the big blind of €4.00

Leo-Drake posts the small blind of €2.00

keomano posts the big blind of €4.00

El_Puro is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Jack of DiamondsJack of Clubs

keomano checks

qqq_qqq folds

El_Puro raises €18.00

Leo-Drake calls €18.00

indiana144 folds

keomano calls €18.00

*** FLOP *** Ace of Diamonds5 of Diamonds3 of Hearts

Leo-Drake checks

keomano checks

El_Puro checks

*** TURN *** Ace of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsAce of Hearts

Leo-Drake bets €29.00

keomano calls €29.00

El_Puro folds

*** RIVER *** Ace of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsAce of Hearts7 of Clubs

Leo-Drake bets €58.00

keomano goes all-in with €33.00

*** SUMMARY ***

Total pot €179.00 | Rake €3.00

Board: Ace of Diamonds5 of Diamonds3 of HeartsAce of Hearts7 of Clubs

keomano won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€179.00), showed Jack of DiamondsJack of Clubs

indiana144 won (€0.00), mucks

qqq_qqq won (€0.00), mucks

El_Puro won (€0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertequila, vill bara säga att du är av de största explodonksen jag sett. Att du påstår att du är NGTO är som att jag skulle säga att jag kan hoppa till månen utan ansats.

 

Explo, ja. donk, nej.

 

Det jag inte förstår bara är hur fan ST hinner ha så bra balanserade ranger mitt i allt explo-spel. Det är det jag är lite skeptisk till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tvivlar verkligen inte på att du är vinnande såklart, däremot tror jag att om du inte har en 3-betsrange ur bb på 5-max så gör du kanske fortfarande vinnande spel på så sätt men du får inte ut max i många situationer.

 

Bara rent hypotetiskt förstås, cg är not my thizzle. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supertequila, vill bara säga att du är av de största explodonksen jag sett. Att du påstår att du är NGTO är som att jag skulle säga att jag kan hoppa till månen utan ansats.

 

:-P Jag har aldrig påstått att jag spelar GTO lr near optimal. Det har blivit en typ av missuppfattning här eftersom jag har försvarat GTO i olika trådar. Jag tycker däremot, av det jag läst o förstått, att GTO är i sig bättre än explo i det långa loppet.

 

Explo, ja. donk, nej.

 

Det jag inte förstår bara är hur fan ST hinner ha så bra balanserade ranger mitt i allt explo-spel. Det är det jag är lite skeptisk till.

 

När man väljer att spela exploativa linjer blir spelet per definition obalanserat. Däremot försöker jag att ha någorlunda balanserade linjer i den mån jag kan.

 

Alltså jag tvivlar verkligen inte på att du är vinnande såklart, däremot tror jag att om du inte har en 3-betsrange ur bb på 5-max så gör du kanske fortfarande vinnande spel på så sätt men du får inte ut max i många situationer.

 

Bara rent hypotetiskt förstås, cg är not my thizzle. :)

 

Jag har en 3betsrange ur BB. Däremot inte mot UTG-öppning som standard.

Jag väljer dock att ha en obalanserad 3betsrange mot UTG-öppning, om jag vet att UTG-fi är tight och jag kommer o få in cashen pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh myten snälla avlid ty

 

I got a semi-automatic that spits next time if you talk...

 

Alltså, det är en sak när Nebb eller Hjort kommer in och skriver något omotiverat utan inslag av sakliga argument när dom vill poängtera något och en annan när en John Doe gör det, förstår du skillnaden?

 

Sen om mrface avsikt var att verkligen hjälpa ST (vilket det verkar som) så gör han nog bäst i att förklara *varför* något är dåligt och inte bara säga att det är dåligt för att det är dåligt, för det har aldrig varit någon vidare bra teknik ifall man vill övertyga/hjälpa någon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I got a semi-automatic that spits next time if you talk...

 

Alltså, det är en sak när Nebb eller Hjort kommer in och skriver något omotiverat utan inslag av sakliga argument när dom vill poängtera något och en annan när en John Doe gör det, förstår du skillnaden?

 

Sen om mrface avsikt var att verkligen hjälpa ST (vilket det verkar som) så gör han nog bäst i att förklara *varför* något är dåligt och inte bara säga att det är dåligt för att det är dåligt, för det har aldrig varit någon vidare bra teknik ifall man vill övertyga/hjälpa någon!

 

Tycker inte det finns så mycket att poängtera här. I ett 5-handat game när TAG-utg öppnar får en syn av cutoff och du har JJ på bb så har du inga alternativ. Du får mig också förstå varför jag går plus på poker =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det finns så mycket att poängtera här. I ett 5-handat game när TAG-utg öppnar får en syn av cutoff och du har JJ på bb så har du inga alternativ. Du får mig också förstå varför jag går plus på poker =)

 

Skjut mig vad du överdriver. Känns inte jättekallt att flatta jj här även om det inte är supersupernöt. Göra det lite enkelt för sig och om fi är nit så:

flatta>3beta syna shove>>>3betfolda>>>>>>>folda imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det finns så mycket att poängtera här. I ett 5-handat game när TAG-utg öppnar får en syn av cutoff och du har JJ på bb så har du inga alternativ. Du får mig också förstå varför jag går plus på poker =)

 

Att öppnaren är TAG indikerar ju bara på att hans öppningsrange är smal vilket i sin tur leder till att våran 3-betsrange skulle bli väldigt,väldigt smal. Och om första killen har något att syna med så blir det oftast att andra killen också tar syn. Och eftersom ett av de större värdena att 3-beta går bort så blir det inte så attraktivt att göra det! Då kommer vi i ett scenario där det blir som så att vi hamnar oop emot en range som är lika stark som våran egna plus ytterligare en kille (hans range är iofs rätt pissig,oftast), samma situation uppstår ju när vi synar bara det att vi jagar inte iväg dom få händerna som vi faktiskt slår och får spela en aningen mindre pott oop, vilket gynnar hela distributionen.

 

Sen så behöver vi ju starka händer till våran synlinje för att förhindra informationsläckage, man är ju dömd att bli knullad om man har en kapad HD där! Och då blir det att vi får ännu färre händer över till en 3-betsrange. Då kan det av många anledningar vara bra att bara spela en linje (som standard), dels för att det underlättar ifall man spelar många bord något enormt samt förhindrar informationsläckage.

 

Alltså, jag säger inte att 3-bet alltid är dåligt bara att syn oftast är att föredra när man spelar emot en tight-range, har man någon tillförlitlig information som säger att 3-bet är bättre så varför inte.

 

Sen så kan jag väl slänga in ett litet auktoritetsargument och säga att syn ofta är att föredra här eftersom jag har hört en jävligt duktig pokerspelare argumentera för det!

 

Men ditt sätt att säga att syn är skitdåligt som om det vore något jävla postulat är ju jättelöjligt! Du, min vän, kommer förmodligen tillhöra den nya generationen förlorande pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att öppnaren är TAG indikerar ju bara på att hans öppningsrange är smal vilket i sin tur leder till att våran 3-betsrange skulle bli väldigt,väldigt smal. Och om första killen har något att syna med så blir det oftast att andra killen också tar syn. Och eftersom ett av de större värdena att 3-beta går bort så blir det inte så attraktivt att göra det! Då kommer vi i ett scenario där det blir som så att vi hamnar oop emot en range som är lika stark som våran egna plus ytterligare en kille (hans range är iofs rätt pissig,oftast), samma situation uppstår ju när vi synar bara det att vi jagar inte iväg dom få händerna som vi faktiskt slår och får spela en aningen mindre pott oop, vilket gynnar hela distributionen.

 

Sen så behöver vi ju starka händer till våran synlinje för att förhindra informationsläckage, man är ju dömd att bli knullad om man har en kapad HD där! Och då blir det att vi får ännu färre händer över till en 3-betsrange. Då kan det av många anledningar vara bra att bara spela en linje (som standard), dels för att det underlättar ifall man spelar många bord något enormt samt förhindrar informationsläckage.

 

Alltså, jag säger inte att 3-bet alltid är dåligt bara att syn oftast är att föredra när man spelar emot en tight-range, har man någon tillförlitlig information som säger att 3-bet är bättre så varför inte.

 

Sen så kan jag väl slänga in ett litet auktoritetsargument och säga att syn ofta är att föredra här eftersom jag har hört en jävligt duktig pokerspelare argumentera för det!

 

Men ditt sätt att säga att syn är skitdåligt som om det vore något jävla postulat är ju jättelöjligt! Du, min vän, kommer förmodligen tillhöra den nya generationen förlorande pokerspelare.

 

Bra inlägg.

 

Håller helt med, skriva att det inte finns några alternativ där och sen det briljanta "Du får mig också förstå varför jag går plus på poker =)" istället är bara korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i vart fall ännu inte förstått hur jag kan plussa på poker :)

 

Nu har man vaknat efter gårdagens segerfest som blev blöt blöt blöt.

 

Igår var det stressigt. Vaknade vid 12. Fick tag på Kris o Calvin o vi drog till NK. Handlade ett par Boss-Jeans och ett skärp som kostade fan lika mkt som byxorna. Sen blev det en piket (randig förstås, hela min värld är randig) på Henry Lloyd och sen DG.s nya eau de toilet.

 

Vi var klara runt 3, o då stack vi till lunchmöte på Bryggeriet. Vi skulle träffa Magnus som är fastighetsägare till den krog i Trollhättan som vi har varit intresserade av.

 

Kl 4, tillbaks till NK och hämta ut jeansen som blivit upplagda.

 

Sen hem till gubbarna och titta på x o ys video från föregående natt när de hade 3kant med A. I en scen ligger X på rygg, A rider honom, och y ställer sig på sängen, gränsle över X ansikte och låter A ge honom en blowjob.

X sa att han låg där o stirrade rakt in i Ys anus hahaha... omoralsikt ffs. Finns regler för 3kant o stå gränsle över polarns ansikte är big no no.

 

Sen bar det hemåt, lite minigrind o vila, duscha o kl 20 på Grill Del Mundo för segermiddag.

 

Vi blev 12 pers som dök upp. Hjort o Heltok var sällskapets svenne-maskotar.

 

Fram emot 22.30 stack vi till Nivå och började förfesten med ett par helrör.... Sen är det dimmigt :)

 

De hade visst nån grym house-DJ på Nivå igår. O det var rätt mkt folk.

 

Aja... efteråt hamnade hela gänget på Wandas. Men det besöket blev kortvarigt. Det var bara tjocka o fula tjejer som dansade, så vi packade vårt pick o pack o drog till 7-11, käkade och tog taxi hem.

 

Jag drog till mig med 3 polare. Innan vi gick upp gick vi över till X och väckte honom för gubbarna ville se 3-kantsvideon. Sen drog vi upp till mig på efterfest men det blev bara några sekunder lång för alla däckade i princip omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härlig kille.

 

BossMedia Game #1709603197: Table Table TH 2545 - €5.00/€10.00 - No Limit Hold'em - 22:48:47 - 2009/07/31

Seat 3: look2gd (€2045.79)

Seat 4: molnija (€2122.60)

Seat 5: Leo-Drake (€1314.00)

Seat 1: _DPLBFE04_ (€1448.38)

Seat 2: PIPPI7771 (€747.58)

look2gd posts the big blind of €10.00

PIPPI7771 posts the small blind of €5.00

_DPLBFE04_ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Ace of SpadesAce of Diamonds

molnija folds

Leo-Drake raises €35.00

_DPLBFE04_ folds

PIPPI7771 folds

look2gd raises €130.00

Leo-Drake raises €330.00

look2gd calls €330.00

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of Clubs7 of Clubs

look2gd checks

Leo-Drake bets €150.00

look2gd raises €300.00

Leo-Drake goes all-in with €984.00

look2gd calls €984.00

*** TURN *** 7 of DiamondsKing of Clubs7 of ClubsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 7 of DiamondsKing of Clubs7 of ClubsQueen of Diamonds6 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot €2630.00 | Rake €3.00

Board: 7 of DiamondsKing of Clubs7 of ClubsQueen of Diamonds6 of Diamonds

_DPLBFE04_ won (€0.00), mucks

PIPPI7771 won (€0.00), mucks

look2gd won (€2630.00), showed 6 of Hearts7 of Hearts

molnija won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€0.00), showed Ace of SpadesAce of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 kortdöda timmar senare.... skada reparerad.

 

BossMedia Game #1709884263: Table Table TH 2545 - €5.00/€10.00 - No Limit Hold'em - 03:11:54 - 2009/08/01

Seat 4: OmgU$$uck (€997.00)

Seat 5: Leo-Drake (€1157.26)

Seat 1: Pard01 (€1971.25)

Seat 3: Plata (€975.00)

Seat 2: JensLE (€2855.87)

OmgU$$uck posts the big blind of €10.00

Plata posts the small blind of €5.00

JensLE is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 7 of Spades7 of Clubs

Leo-Drake raises €35.00

Pard01 folds

JensLE folds

Plata calls €35.00

OmgU$$uck folds

*** FLOP *** 2 of Clubs6 of Hearts7 of Diamonds

Plata checks

Leo-Drake bets €60.00

Plata raises €150.00

Leo-Drake calls €150.00

*** TURN *** 2 of Clubs6 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs

Plata bets €220.00

Leo-Drake calls €220.00

*** RIVER *** 2 of Clubs6 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs2 of Diamonds

Plata goes all-in with €570.00

Leo-Drake calls €570.00

*** SUMMARY ***

Total pot €1957.00 | Rake €3.00

Board: 2 of Clubs6 of Hearts7 of DiamondsJack of Clubs2 of Diamonds

Pard01 won (€0.00), mucks

JensLE won (€0.00), mucks

Plata won (€0.00), showed 10 of DiamondsJack of Diamonds

OmgU$$uck won (€0.00), mucks

Leo-Drake won (€1957.00), showed 7 of Spades7 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Great players play any2 ;) Vem var det som kallade mig för nit btw?

 

BossMedia Game #1709922553: Table Table TH 3576 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 04:30:21 - 2009/08/01

Seat 1: Leo-Drake (€471.65)

Seat 3: got2call (€400.00)

Seat 5: Alekhine7 (€552.10)

Seat 2: bertafilav (€166.70)

got2call posts the big blind of €4.00

bertafilav posts the small blind of €2.00

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake 2 of Hearts7 of Clubs

Alekhine7 folds

Leo-Drake raises €11.50

bertafilav folds

got2call calls €11.50

*** FLOP *** 7 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds

got2call checks

Leo-Drake bets €18.75

got2call raises €50.00

Leo-Drake calls €50.00

*** TURN *** 7 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds9 of Clubs

got2call bets €125.00

Leo-Drake calls €125.00

*** RIVER *** 7 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds9 of Clubs6 of Hearts

got2call goes all-in with €213.50

Leo-Drake calls €213.50

*** SUMMARY ***

Total pot €799.00 | Rake €3.00

Board: 7 of Spades3 of Hearts2 of Diamonds9 of Clubs6 of Hearts

Leo-Drake won (€799.00), showed 2 of Hearts7 of Clubs

bertafilav won (€0.00), mucks

got2call won (€0.00), showed Jack of HeartsKing of Clubs

Alekhine7 won (€0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...