Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Aldrig provat och spontant skulle jag nog säga att jag inte kommer göra det heller. Men jag har inget principiellt emot övningen ;) Jag gissar att fokus hamnar extremt mycket på balans plus att det känns som det blir såpass låga vikter man klarar att man failar pga trötthet i andra kroppsdelar än benen. Dem berömda "core"-musklerna lär jobba stenhårt så det säkert en bra övning för många.

 

Jag har testat, och smidigheten som krävs för att ens nå botten-läget (rumpa strax under 90 grader) är så mkt större.

 

I övrigt är det som du säger core som får jobba hårt, gör man många reps så blir axlarna vääldigt trötta också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat, och smidigheten som krävs för att ens nå botten-läget (rumpa strax under 90 grader) är så mkt större.

 

I övrigt är det som du säger core som får jobba hårt, gör man många reps så blir axlarna vääldigt trötta också.

 

Som förväntat då ja. Jag förstår helt klart att man gör den men det är som sagt inget för mig personligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I had to check and see if this was real, and when I learned that it was, it became 10x even more amazing than before.

 

It’s the highlights of the DVD commentary track of Total Recall where Arnold is supposed to be giving his personal insight into the film and how it was shot and such.

 

Unfortunately, no one really told Arnold that’s the point of DVD commentary, and rather it’s just watching the film as he narrates over his own voice what’s going on in each scene. Watch for yourself, it’s simply fantastic.

 

youtube-kommentarerna är rätt sköna med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank:

 

Det är nu möjligt att skicka betalningar i lokal valuta till Kina. Innan du skickar en betalning i CNY bör du dock först kontrollera med mottagaren att denne är godkänd av de kinesiska myndigheterna att ta emot CNY. Till en privatperson ska du aldrig skicka CNY. Om du skickar CNY till en mottagare som inte får ta emot valuta så kommer den kinesiska banken att returnera din betalning.

[/Quote]

 

Idag betalar vi i USD.

 

Tankar på ev. för- och nackdelar med att handla i CNY jfr med USD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väldigt fint uppsamlingsavsnitt av Survivor.

 

Man fick en mycket bättre inblick i de mekanismer som fick Cochran att vända ryggen åt sitt eget gäng.

 

Även Coach överraskade mig med att vara mycket mer lyhörd för det sociala spelet än jag trodde att han hade förmåga till.

 

usch blev bara tiltad när jag insåg de va recap o spolade igenom de :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skum natt.... Valand, Club M.... dimma.

hände massa konstigt, bl.a:

En tjej kom fram o kramade mig o säger: Heeeejjjjjj....

jag.. ehm... känner inte igen, men hon verkar känna mig så jag spelar med... Hejjjjjjjj..

Hon fattar o säger: du känner väl igen mig?

jag: meh absolut gumman.. hur är det?

Hon tittar skeptiskt o säger:.... ehm... bra... själv?

jag: bra som fan....

 

Min kompis står bredvid o jag frågar diskret:

- vem är hon?

Han: det är shahins flickvän....

 

nu har jag två problem för jag vet fan inte vem shahin är heller.

 

något senare; nån snubbe kommer fram o skakar hand o säger: hej gubben... var är din brorsa?

jag känner inte igen honom men säger: han är här nånstans gubben...

 

frågar min kompis: vem var det?

han: det är ju shahin...

 

aha... ok... då var ett mysterium löst i alla fall...

 

tjejen spanar in mig hela tiden... skumt....

 

en halvtimme senare kommer jag på vem det är... och det här är superkonstigt.. för det är en tjej jag dejtade i typ en månad för ett par år sen.... hur fan kan man inte komma ihåg det? det var ju liksom inte en one-night-stand heller...

 

jag går fram till henne o säger: alltså... nu kommer jag ihåg dig "B"... va fin du är..

hon: asså? jag tänkte att du inte kände igen mig... hur kan du glömma mig så där?

 

jag fattar ingenting.... hur kunde jag? inte för att hon betydde nåt men har man fan dejtat nån i en månad bör man ju känna igen personen o komma ihåg henne... kanske är det så...

 

känner mer o mer på sistone att mitt korttidsminne är total fucked up... skriver jag inte ner nåt så är det glömt 2 sekunder senare..

kan hända att även långtidsminnet börjar stryka med nu.

 

såg en dokumentär på svtplay igår om att om att hjärnan egentligen inte har simultanförmåga utan kan bara göra en sak i taget. Däremot är hjärnan grym på att hoppa mellan olika uppgifter.

 

Pressar man den här förmågan för mkt kan det skada hjärnan och man får symtom i form av dåligt minne mm.

 

Flera års multitablegrind i samband med samtidig serietittande under tillstånd då man pressat hjärnan extremt (sena nätter, extrem trötthet, osv) kan ha skadat hjärnan så man nu börjar närma sig grönsakstillståndet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flera års multitablegrind i samband med samtidig serietittande under tillstånd då man pressat hjärnan extremt (sena nätter, extrem trötthet, osv) kan ha skadat hjärnan så man nu börjar närma sig grönsakstillståndet....

 

Haha, känner igen mig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg en dokumentär på svtplay igår om att om att hjärnan egentligen inte har simultanförmåga utan kan bara göra en sak i taget. Däremot är hjärnan grym på att hoppa mellan olika uppgifter.

 

Pressar man den här förmågan för mkt kan det skada hjärnan och man får symtom i form av dåligt minne mm.

 

Flera års multitablegrind i samband med samtidig serietittande under tillstånd då man pressat hjärnan extremt (sena nätter, extrem trötthet, osv) kan ha skadat hjärnan så man nu börjar närma sig grönsakstillståndet....

 

:(

 

man blir ju helt klart fuckad av det man utsätter sig för i pokerlivet. stress, press, ångest, toppar, dalar, stillasittande, artificiellt ljus, avsaknad av beröring etc etc. man bör nog ha någon form av strategi för att motverka det lite iaf.

 

har gjort flera saker samtidigt hela barndomen, förklarar väl en del. skriver detta medan jag spelar 6bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sett dokumentären men det första stämmer rätt bra. Hjärnan kan ha flera bollar i luften samtidigt, men vi kan bara rikta vår uppmärksamhet mot en sak i taget.

 

Det där med att pressa förmågan för mycket låter som en ganska grov förenkling, eller populistiskt bullshit. Problemen uppstår när man gör något på fel sätt. Stressar man för mycket, inte sköter om sömn- och matvanor osv lär hjärnan ta stryk oavsett hur den används. Däremot blir det värre om man dessutom anstränger den samtidigt som man skadar den. Överdrivet koffeinintag hjälper inte heller. :)

 

Som generalisering blir hjärnan bättre och bättre ju mer den testas, förutsatt att den har syre då. Det gäller även attention och arbetsminne, som är vad just det här handlar om.

 

Fortsätt gärna att multitaska, det är inte skadligt så länge hjärnan inte misshandlas i övrigt. Tvärtom motverkar tankekrävande uppgifter åldringssjukdomar som demens. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner mer o mer på sistone att mitt korttidsminne är total fucked up... skriver jag inte ner nåt så är det glömt 2 sekunder senare..

kan hända att även långtidsminnet börjar stryka med nu.

 

Flera års multitablegrind i samband med samtidig serietittande under tillstånd då man pressat hjärnan extremt (sena nätter, extrem trötthet, osv) kan ha skadat hjärnan så man nu börjar närma sig grönsakstillståndet....

 

Du tror inte ditt haschrökande / alkoholvansinne + max 4h sömn / natt under långa perioder har något med saken att göra?

 

Nu ska jag iofs erkänna att jag misstänker att man faktiskt blir dummare av att titta på en del av de serier du konsumerar, men att det skulle påverka ditt minne mer än sömnbrist / knark verkar lite ologiskt.

 

FAKTISKT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De visade en scan på hjärnan som visade hur stora delar som blir aktiverade.

 

De jämförde när man läser en bok med när man t ex surfar, och betydligt större delar av hjärnan blir aktiverad vid surfningen. Så läkaren som uttalades sig rekommenderade surfning och tv-spelande för det var som hjärngymnastik. Han sa t o m att det har visat sig att kirurger som spelar tv-spel begår färre misstag.

 

Men... ett konstant multitaskande skadade hjärnan på lång sikt. De diskuterade the blackberry generation som konstant multitaskar i ett försök att vara moderna och hypereffektiva.

 

Jag googlade lite på nätet och det fanns en hel del skrivet om ämnet. Ett exempel:

 

But scientists are discovering that today’s mania for cramming everything in at once is creating a perilous cocktail of brain problems, from severe stress and rage in adults to learning problems and autism-like behaviour in children.

 

http://www.dailymail.co.uk/health/article-1205669/Is-multi-tasking-bad-brain-Experts-reveal-hidden-perils-juggling-jobs.html

 

Now there is a research report suggesting that the brain itself may be damaged by multi-tasking.

 

http://www.pokennethsantuccimemorial.org/multi-tasking-may-damage-the-brain.html/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är fortfarande inte multitaskandet utan stressen. Jag kan i regel utan problem göra flera saker samtidigt utan att vara särskilt stressad). Inte skadligt. Folk som bollar med blackberries som besatta brukar ha problemet att de har tusen saker att göra i jobbet och hemma. De hade blivit utbrända ändå. Inte konstigt att hjärnan tar stryk då.

 

Tala om att fokusera på fel problem...

 

Ang. surfning tycker jag också att det är en konstig slutsats. (Vad var det för läkare egentligen? Inte neurolog antar jag?) Självklart kan man använda fler delar av hjärnan när man surfar. Det beror på vad man surfar egentligen. Att tv-spel kan vara nyttiga har varit känt ett par decennier.

 

Frånsett det spelar det inte särskilt stor roll hur mycket av hjärnan som aktiveras, utan på vilket sätt. Det är inga problem att ströanvända hjärnan utan att särskilt mycket information kodas in för senare bruk. Koncentrerar du dig däremot på något ökar chansen betänkligt att du stärker de neurala nät som behandlar just det du koncentrerar dig på. Allt för att göra det enklare att behandla senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...