Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

hur ramlar en soffa på nåns huvud?

 

Räcker uppenbarligen med en gång.

 

Fan börjar bli dyslektiker på gamla dagar. Läste "hur ofta ramlar...", därav mitt svar.

 

Vet inte om jag berättat hur det hände, men höll på att flytta i början av förra månaden och hade diverse möbler o sånt på företagets övervåning.

 

När vi skulle ta ner den tunga 3-sitsiga soffan fr övervåningen, föreslog en anställd att vi skulle ta ner det med trucken.

 

Dumma jag stod precis under när de skulle lasta på o så råkade han trycka fel o backa trucken precis när soffan låg på kanten så hela skiten välte rakt över mig som stod under.

 

Fick hela soffan på huvet och den typ stusade av mig och jag kände som en jävla häst sparkat mig i skallen.

 

Verkar som jag klarade mig undan hjärnskakning, men nackkotorna mår inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltsedan Heltok gjorde mig bekant med sjukdomen Asperger, har det blivit ett stående rolig kommentar i vårt gäng (sorry Heltok). Så fort nån inte förstår vår humor säger vi: Har du Asperger?

 

Inte många vet ju vad Asperger är. Så i vår värld har numera typ alla Asperger.

 

Nu till dagens händelser.

 

Så idag kl 17.45 var det dags för läkarbesök och jag befarade det värsta.

 

Brorsan körde mig till vårdcentralen vid Stampen och i kassan satt en iranska i sjuksköterskeuniform.

 

Funderade en sekund på att gejma henne light, men hade så jävla ont i nacken att jag bara gav upp.

 

Fick komma in till läkaren. En äldre iransk herre, runt 65 bast. Vi sa hej och pratade sen persiska därefter. Han var en go herre med glimten i ögat.

 

Efter att jag berättat vad som hänt sa han att nackmuskulaturen åkt på skada vid smällen och jag förvärrat det genom att träna osv. Han sa att han skulle spruta in nån betablocker lr whatever för att lindra smärta.

 

Jag frågade: finns det nåra biverkningar? för jag ska åka till rhodos o orkar inte med nån feber osv som man ibland kan få vid vaccinering.

Han tittar på mig kallt och säger: bieffekten är att du kan dö.

 

"OK"... Så han vill gejma. Iranier älskar o jävlas med allt o alla, och i synnerhet med andra iranier.

 

Så tar han fram en spruta som är lika stor som Talitos kuk gånger 10... mao stor som fan, en sån där som man ger till hästar.

 

Jag bara... äh han driver...

 

så säger han att han ska sticka mig rakt i muskulaturen. Jag: gör det jävligt ont eller normalt?

Han: Det kommer o göra extremt mycket ont.

 

ehm...

 

Så sticker han mig rakt i nacken... bara lite grann och sprutar jättelite vätska och drar ut.... jag bara hahhah vilken jävla gubbe.. det där var ju inget.

 

Och så sticker han IGEN.

 

Jag... eh vad?

 

så sticker han igen o igen o igen..

 

Fucking gubbe stack mig i nacken o ryggen typ 20 gånger.. o jag överdriver inte nu.. kan vart 25.

 

Sen var han klar o sa... känns det bra? Jag grymtade fram ett.... Hmmm...

 

Han: bra... vi är halvvägs nu...

 

Jag WTF? det gjorde fan asont o bli sprutad rakt in i den ömmande muskulaturen.

 

Så stack han mig bakom öronen, 4 gånger i pannan, ett par gånger i skallen och en gång i ytan mellan TUMMEN o PEKFINGRET.

 

Jag tänkte va fan gubben är ju senil.. jag har ju inte ont i handen.

 

Sen efter runt 30talet stick var han äntligen klar.

 

Så säger han till mig: känns det bättre?

 

Jag kände mig bättre men sa: så du sprutar lite vatten här o där o lurar svennarna att det är medicin va? du kan ju inte lura mig.

 

han såg förvånad ut o sa: nej jag lovar, titta här, det är riktig betablocker.

 

Jag sa: äh, sånt är ju lätt o spruta vatten i tom flaska.

 

Han tittade på mig o sa: jag gjorde dig en tjänst nu. Vanligen ger vi inte vårdcentralpatienterna den här behandlingen utan det sparar vi till vår privata klinik. Han såg lite sårad ut.

 

Så jag tittade på honom och sa: Har du Asperger?

Han: va?

Jag: Aspergers syndrom. Har du det?

Han (fortfarande gravallvarlig): Nej, men du har det.

 

Fattade aldrig om han levlade mig eller om han hade asperger.

 

Ska tillbaks dit på onsdag för 30-talet nya stick, den här gången kortison. Väl mött.

 

Edit: ingen fotboll eller liknande, eller lyft, på 2 månader. Hur ska FC Aria klara sig nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, dyslexi är en hjärnskada. Man kan visa hänsyn och vara snäll mot folk med dyslexi, men det är fortfarande en hjärnskada. Människor med dyslexi är hjärnskadade, det är fel i huvudet på dem helt enkelt.

 

Exakt varför människor får fel på sin sexuella läggning är oklart, men det är fortfarande så att homosexuella människor är avvikande. På samma sätt som man bör erbjuda pedofiler behandling bör också homosexuella erbjudas behandling. Det är inget fel med att vara sexuellt avvikande, men det är en störning och det kan behandlas. Pedofili är liksom homosexualitet en sjukdom som kan botas. Om man har en alltför avvikande sexuell läggning bör man kanske bestraffas eller tvångsbehandlas. T.ex. om man tänder på att smiska flickvännens lilla rumpa så att den blir alldeles röd eller om man gillar att ha sex med döda kor. Exakt var gränsen mellan normal sexuell avvikelse och sjukdom går är oklart. Lite som med autism / asperger.

 

Vi kan tyvärr inte göra något åt människor som föds med fel hudfärg, men folk med asperger kan man ju medicinera.

 

Just my two cents.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara ge lite probs till dig för dina sjuka berättelser såhär på kvällskvisten. Keep it up.

 

Det där med att beskylla folk för att ha aspergers måste jag sno till min umgängeskrets. Blir säkert trevligt eftersom vi är ett par som jobbar med folk som har skiten medans resten förmodligen inte har en aning om vad det innebär. Får väll återkomma med update om det går hem eller ej ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snackade med min läkarpolare som säger att gubben gett mig felbehandling och att han aldrig hört på maken om sprutorna :S

 

Han rådde mig att gå till en annan vårdcentral o propsa på MR.

 

Får se om jag orkar även om polaren sa att nackskador är superallvarliga.

 

Låter som du varit hos en snubbe som utövat någon form av "akupunktur" typ. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck... verkar som soffan som ramlade på mitt huvud för typ en månad sen har gjort bra med skada på nacken.

 

Har konstant ont i nacken nu och det hämmar allt.

 

Pratade med polaren som är läkare o han sa att jag ska ta voltaren och inte sporta, men det går ju inte. Jag är ju Aria FCs stjärnback :)

 

I vart fall tänker jag besöka läkaren o göra röntgen osv efter Rhodos för att se exakt hur mkt som skadats.

 

Orka bli en sån där nackskadegubbe som inte orkar göra nåt i sitt liv... bläh.

 

Måste fråga, vart på rhodos ska du?

Var på faliraki beach förra året och det var extremt härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...