Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Börja session. Tappa 4.5 inköp direkt.. Bestämma dig för att stänga ner om du förlorar nästa stora pott.

Kriga kriga kriga.

3.22 timmar senare, 2510 händer senare, breakeven. Glädje.

 

Ta en paus. Drick té. Titta på "Limitless". Orka köra en session till.

 

 

Being ST.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ni... ser ut som man inte kan vinna på poker längre.

 

Ongame har bestämt sig för att knulla mig och hånar mig varje session.

 

Efter att ha tappat ett gäng AA-KK mot helt otroliga händer och mirakelrivers, samt förstås fått se ett par set försvinna som om de var ingenting, och även sett alla Fi floppa set mot mina AK i alla flippar så stängde jag ner nu sessionen 7 inköp ner för sessionen (på bara 1159 händer) då jag äntligen fått nog när Fi floppa set över set för 10e gången den här veckan.

 

Kul. Snart gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går dina tankar angående din och pokern i sin helhets framtid?

Självklart funderar man mer runt detta under förlustperioder men jag känner att jag även under vinstperioder på senare tid kännt tveksamhet inför framtiden.

 

Vill gärna spela poker så länge som möjligt för friheten pokern ger går inte att matcha med nåt annat.

 

Planerna inför framtiden är dock att jag och brorsan håller på att köpa en restaurang i ett stort köpcenter i Partille som heter Allum.

 

Allum ska expandera med 1/3 och bygget beräknas bli klar hösten 2014, möjligen 2015.

 

Så fram till dess blir det grindish.

 

rygga mig och hoppa på juridiken! poker aint fun

 

Äh, been there, done that. Tröttnade på juridik ganska fort.

 

jobba sean! :h:

 

:h:

 

du å jag ST, du å jag

 

 

Är BE över skrämmande mkt händer

 

Att vara BE är en dröm just nu. Ligger back runt 20 inköp den här månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg dokumentären Dox:Maratonpojken på svtplay, om en 4årig indisk pojke som springer maraton.

 

Det var en väldigt gripande historia med en liten pojke fångad mellan olika vuxnas viljor där det verkar som få brydde sig om pojken själv.

 

En hel del skakande scener i den 1.5 timme långa dokumentären.

 

Som vanligt briljerar SVT med sina dokumentärer och den här är inget undantag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session på 1k händer... oflytet börjar bli komiskt nu...

 

Lyckades ligga på enbart 1 inköp back trots att EV-kurvan för sessionen på bara 1k händer visar att jag ligger 8 inköp under EV :shock:

 

Aja... bara o mala på tills ongame bestämmer sig för o bli snäll igen.

Är ändå stolt över att jag bara lyckades backa 1 inköp trots detta.

 

Nu blir det mat o dusch o en ny session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nya tag då.

 

Påbörjade en ny session 03.06 o slutade precis 06.14; 3.15 timmar och 2943 händer.

 

Innan sessionen funderade jag över mitt spel och försökte hitta läckor.

 

 

Bestämde mig för att göra dessa ändringar:

1. Spela mycket tajtare pre. Spela relativt löst på knappen men tajta till CO-rangen (utg-rangen är redan tajt).

2. folda extremt mkt i blindsen, särskilt SB och försöka mala på i position. Behålla 3betsrangen i BB.

3. Jag har vanligen ganska låg CB flopp. Nu när vi kör tajtare pre så ökar vi flopp-cb.

4. Behålla turn- och riveraggressionen på hög nivå och inte börja fega pga att man sprungit dåligt.

5. Inte gräma sig över utdragningarna.

 

Aja... sagt o gjort så satte sessionen igång.

Första 1.2k händerna gick breakeven och jag fortsatte tappa stora pottar i fina setups, som tidigare, men fortsatte mala på enligt principerna jag lagt upp nu.

 

I slutet av sessionen kunde jag visa upp finfina 6 inköpsplusset, 10.3 bb/100 (ändå sprang jag 1 inköp under EV så winraten kunde blivit högre med lite goodrun). Röda linjen steg fin, likaså blåa.

 

Härligt... får hoppas att det inte bara var en justering i en fortsatt nedgående kurva utan att man nu kan vända andra halvan av månaden.

 

Nöjd med volymen hittills. Missade ju månadens första 6 dagar pga strul med ESP, men lyckats mata in 61.5k händer hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The ten most promising TV Shows of the 2011-2012 network season

 

http://www.pajiba.com/tv_reviews/the-ten-most-promising-tv-shows-of-the-20112012-network-season.php

 

Terra Nova ser intressant ut. Jurassic park meets stargate meets mad max meets Alien?

 

Tunga namn bakom serien i vart fall: From executive producers Steven Spielberg (“Saving Private Ryan,” “Jurassic Park”), Peter Chernin, René Echevarria (“Castle,” “The 4400”) and Brannon Braga (“24”)

 

 

Även Alcatraz verkar bli nice. En ny Lost?

 

Fast "Awake" verkar ha en riktigt unik och cool story... mannen som lever i två olika verkligheter, i den ena är hans son död, i den andra hans fru. Och han vet inte vilken som är verkligheten...

Sköter de saken rätt kan det här bli en riktigt tung serie...

 

http://www.nbc.com/awake/video/can-you-wake-up-from-reality/1327542/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...