Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

vete fan.. tror explofolden är helt ok här.

 

Min hand är ju ganska face up o han väljer o överbetspusha river när vi är nästan 150 bb djupa.... kan inte se många bluffar där såvida inte Fi är väldigt duktig lr spewig o den infon har jag inte direkt.

 

Explofold pga brist på information lät kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att du öppnar btn lär du väldigt många kungar preflop så även om du checkar de sämsta borde KJ ändå vara rätt högt upp bland dem du har kvar. Sen bör du def. ha en del 68, T9 och den typen av händer åtminstone till turn, och ett gäng ska ju vara kvar till river så att du kan konstruera en bluffrange där om han checkar, samt för att ha tillräckligt med händer att fortsätta med på turn utan att bli autopengar (vilket kan vara svårt om du checkar för mkt kungar på flopp).

 

Det jag vill komma till är att rent balansmässigt tror jag inte ett vik med KJ ens är nära där givet att du blockar alla hans potentiella Kx-kombos och brädan blockar många av dina Kx-kombos.

 

Rent explomässigt däremot kan jag köpa dina argument för vik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att du öppnar btn lär du väldigt många kungar preflop så även om du checkar de sämsta borde KJ ändå vara rätt högt upp bland dem du har kvar. Sen bör du def. ha en del 68, T9 och den typen av händer åtminstone till turn, och ett gäng ska ju vara kvar till river så att du kan konstruera en bluffrange där om han checkar, samt för att ha tillräckligt med händer att fortsätta med på turn utan att bli autopengar (vilket kan vara svårt om du checkar för mkt kungar på flopp).

 

Det jag vill komma till är att rent balansmässigt tror jag inte ett vik med KJ ens är nära där givet att du blockar alla hans potentiella Kx-kombos och brädan blockar många av dina Kx-kombos.

 

Rent explomässigt däremot kan jag köpa dina argument för vik.

 

Hehe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att du öppnar btn lär du väldigt många kungar preflop så även om du checkar de sämsta borde KJ ändå vara rätt högt upp bland dem du har kvar. Sen bör du def. ha en del 68, T9 och den typen av händer åtminstone till turn, och ett gäng ska ju vara kvar till river så att du kan konstruera en bluffrange där om han checkar, samt för att ha tillräckligt med händer att fortsätta med på turn utan att bli autopengar (vilket kan vara svårt om du checkar för mkt kungar på flopp).

 

Det jag vill komma till är att rent balansmässigt tror jag inte ett vik med KJ ens är nära där givet att du blockar alla hans potentiella Kx-kombos och brädan blockar många av dina Kx-kombos.

 

Rent explomässigt däremot kan jag köpa dina argument för vik.

Snyggt och fint puni, antar att du skämtar om T9 dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OnGame - $2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $185.95

BTN: $459.00

Hero (SB): $151.35

BB: $200.00

UTG: $199.00

 

Hero posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has 6:club: A:club:

 

fold, fold, BTN raises to $6.00, Hero raises to $20.00, fold, BTN calls $14.00

 

Flop: ($42.00, 2 players) 8:heart: 3:heart: 7:club:

Hero bets $14.00, BTN raises to $45.00, Hero raises to $131.35 and is all-in, BTN calls $86.35

 

Flop: ($304.70, 2 players) 8:heart: 3:heart: 7:club:

 

Turn: ($304.70, 2 players) J:club:

 

River: ($304.70, 2 players) K:heart:

 

Hero shows 6:club: A:club: (High Card, Ace) (PreFlop 55%, Flop 46%, Turn 25%)

BTN shows J:heart: Q:heart: (Flush, King High) (PreFlop 45%, Flop 54%, Turn 75%)

BTN wins $301.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...