Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Det "roliga" är ju att användandet av Burka som regel förekommer i princip enbart i Afghanistan och Saudi Arabien.

 

Saudi Arabien är en av de mest totalitära regimerna i världen, med total brist på respekt för mänskliga rättigheter, kvinnors rättigheter och annat som förknippas med ett sånt styre. Landet är för övrigt det enda i världen som saknar biografer.

 

Saudi Arabien är världens största producent av olja, tillika USAs närmaste allierade i mellanöstern.

 

Så, när USA predikerar att de ska sprida demokrati i den muslimska världen, hur farliga muslimer är, samt snack om rättigheter hit och dit, så har det aldrig nämnts nånting om Saudi Arabien vars utövning av islam är lika rigid som Talibanernas.

 

Man fick ju lite av en wake-up call när det visade sig att 911-aktörerna främst var saudi-arabier.

 

En intressant artikel om saken:

 

http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/saudiarabien-och-islams-tva-ansikten_82355.svd

 

Det är här faran för omvärlden ligger. En doktrin, wahabism, som förespråkar våld och martyrskap, enorma tillgångar som kan backa upp det, samt en omvärld som blundar och försöker fjäska sig till bättre avtal med landet.

 

Faran ligger inte i några muslimska invandrare, som SD vill framhäva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det "roliga" är ju att användandet av Burka som regel förekommer i princip enbart i Afghanistan och Saudi Arabien.

 

Saudi Arabien är en av de mest totalitära regimerna i världen, med total brist på respekt för mänskliga rättigheter, kvinnors rättigheter och annat som förknippas med ett sånt styre. Landet är för övrigt det enda i världen som saknar biografer.

 

Saudi Arabien är världens största producent av olja, tillika USAs närmaste allierade i mellanöstern.

 

Så, när USA predikerar att de ska sprida demokrati i den muslimska världen, hur farliga muslimer är, samt snack om rättigheter hit och dit, så har det aldrig nämnts nånting om Saudi Arabien vars utövning av islam är lika rigid som Talibanernas.

 

Man fick ju lite av en wake-up call när det visade sig att 911-aktörerna främst var saudi-arabier.

 

En intressant artikel om saken:

 

http://www.svd.se/kulturnoje/understrecket/saudiarabien-och-islams-tva-ansikten_82355.svd

 

Det är här faran för omvärlden ligger. En doktrin, wahabism, som förespråkar våld och martyrskap, enorma tillgångar som kan backa upp det, samt en omvärld som blundar och försöker fjäska sig till bättre avtal med landet.

 

Faran ligger inte i några muslimska invandrare, som SD vill framhäva.

 

Saudiarabien stödjer islamiseringen av Europa med full kraft. I Sverige finansierar de byggandet av moskeer bla.

Vidare har faktiskt SD mer eller mindre rätt om att en alltför stor muslimsk invandring leder till problem då det skapas stora slitningar mellan det sekulära samhället och det religiösa.

 

Klart är att inte några enskilda muslimska invandrare utgör något somhelst hot men nu pratar vi tyvärr inte några hundra utan om några hundra tusen muslimska invandrare.

 

Varför kan man inte se längre än näsan räcker?

Varför plågas debatten av verbala påhopp utan substans(nazist,rasist) istället för att diskutera det väsentliga. Varför säger partiledarna att de ska ta "debatten". Sorgligt det har gått så långt som det har gått med det politiskt korrekta giftet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart är att inte några enskilda muslimska invandrare utgör något somhelst hot men nu pratar vi tyvärr inte några hundra utan om några hundra tusen muslimska invandrare.

 

Propagandan att islam är lika med terror, och folk som inte vill eller kan anpassa sig till västvärlden har uppenbarligen tagit fäste i dig.

 

Vad du inte förstår är att den överväldigande majoriteten muslimer är lika troende som du är som kristen (nu utgår jag ifrån att din tro motsvarar genomsnittssvenskens).

 

Jag är en muslimsk invandrare per definition. Det är min familj också till stor del. En hel del av mina vänner är muslimska invandrare.

 

Jag känner på rak arm runt 50-talet muslimska invandrare, om inte mer.

 

Vad jag vet ber ingen av dem 5 gånger per dag. De besöker inte en moské och stödjer inte Sharia-lagen. De stödjer inte förtryck av kvinnor. De är inte kriminella eller arbetslösa. De följer inte nån religiös höghets fatva från Saudi Arabien utan följer sin moral och svenska lagar.

 

Överlag har Sverige gått plus på sådana muslimska invandrare.

 

Jag personligen har betalat mer skatt, och spenderat pengar som främjat den svenska ekonomin än minst 1000 kristna svenska arbetslösa.

 

Så om vi talar om några hundra tusen istället för några hundra så är det ju fest för Sverige.

 

Överlag är min uppfattning att den genomsnittliga svenska mentalitet har under alla år varit isolationism. Man vill inte gärna befatta sig med sånt som är främmande. Det är en typ av rädsla för omvärlden som hållit den lilla nationen långt långt uppe, norr om resten av världen, i sitt grepp.

 

SD tar fäste på det här och mörklägger hur den överväldigande majoriteten muslimska invandrare inte skiljer sig så mycket i samhället jämfört med kristna svenskar.

 

Jag ser ingen större skillnad mellan mig själv o mina vänner; irakiern Talito, juggen Kristijan, somaliskan Sulle, eritreanskan Feben, eller svensken Carl Johan. Ingen skillnad som kommer från deras religiösa bakgrund i vart fall.

 

Här i Cape Town har de en stor minoritet muslimer, en stor minoritet judar och en majoritet kristna.

 

Det pågår aldrig några diskussioner att dessa minoriteter skulle ha svårigheter att integreras i samhället. Alla här är sydafrikaner och diskussionerna handlar om Sydafrikas problem.

 

I den bemärkelsen är Cape Town en inspiration jämfört med den trångsynthet som råder i Sverige just nu.

 

Syftet med att lyfta fram Wahabismen frammarsch var att visa på hur man väljer att slå ner på den ofarliga massan, muslimska invandrare som jag med flera, och ger spelrum åt den riktiga faran; ett rikt, fundamentalistiskt styre som försöker sprida sin skeva version av Islam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade mot en riktigt dålig fisk fr Brasilien som hade en jävla tur hela tiden. Tog mig 2.5 timmar och 414 händer innan jag stackade honom... här är sista handen:

 

 

BossMedia Game #2326463177: Table Heads Up TH 296 - €0.25/€0.50 - No Limit Hold'em - 21:30:11 - 2010/09/12

Seat 1: Leo-Drake (€90.12)

Seat 2: cleusa (€36.75)

cleusa posts the big blind of €0.50

Leo-Drake posts the small blind of €0.25

Leo-Drake is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leo-Drake Queen of SpadesKing of Hearts

Leo-Drake raises €1.00

cleusa raises €1.50

Leo-Drake calls €1.50

*** FLOP *** 3 of Spades6 of Spades3 of Diamonds

cleusa bets €2.50

Leo-Drake calls €2.50

*** TURN *** 3 of Spades6 of Spades3 of DiamondsKing of Clubs

cleusa goes all-in with €32.75

Leo-Drake calls €32.75

*** RIVER *** 3 of Spades6 of Spades3 of DiamondsKing of Clubs8 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot €72.50 | Rake €1.00

Board: 3 of Spades6 of Spades3 of DiamondsKing of Clubs8 of Clubs

Leo-Drake won (€72.50), showed Queen of SpadesKing of Hearts

cleusa won (€0.00), showed 10 of Spades8 of Diamonds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Här i Cape Town har de en stor minoritet muslimer, en stor minoritet judar och en majoritet kristna.

 

Det pågår aldrig några diskussioner att dessa minoriteter skulle ha svårigheter att integreras i samhället. Alla här är sydafrikaner och diskussionerna handlar om Sydafrikas problem.

 

I den bemärkelsen är Cape Town en inspiration jämfört med den trångsynthet som råder i Sverige just nu.

 

Jag håller med dig i mycket i ditt inlägg men ställer mig lite frågande till hur situationen är i Cape Town. Du har ju bott där ett tag nu, och jag har aldrig varit där, men Sydafrikas historia är ju kantad av rasistisk ideologi. Har det verkligen ändrats så snabbt?

 

Jag ställer mig också lite tvekande till att upphöja andra länder till föredömen på det sätt som du beskriver Sydafrika (CT) och att säga att Norden är "isolationistiskt". Det som händer i Sverige med SD har ju redan hänt i stora delar av mellaneuropa och är inte på något sätt unikt.

 

Jag har själv bott i Quebec under flera och där var det inte heller nåt snack om att det skulle vara några problem med integration men istället hade de ett enormt hat mot engelsktalande. Detta hat var riktigt vämjeligt och har fått en miljon människor att flytta från provinsen. De har ett annat "hot" istället.

 

Kanske är det så att alla samhällen behöver ha en "motståndare" som man kan måla upp som det stora hotet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har förstås sina problem här nere, det är ju ingen hemlighet, men det handlar inte om religion.

 

Ja, det har blåst främlingsfientliga i hela Europa i några år nu, så det är inte unikt för Sverige.

 

Dock är genomsnittssvensken i min erfarenhet mer isolationistisk till sinnet än t ex motsvarande sydeuropé.

 

Däremot så innebär sekulariseringen, bredden på högutbildade och beresta människor i Sverige att det finns fler "intelligenta" per capita som motsätter sig rasismen än jag kan tänka mig på andra ställen.

 

Det här ser man ju ganska tydligt om man jämför SDs väljargrupp mot säg Moderaternas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har förstås sina problem här nere, det är ju ingen hemlighet, men det handlar inte om religion.

 

Ja, det har blåst främlingsfientliga i hela Europa i några år nu, så det är inte unikt för Sverige.

 

Dock är genomsnittssvensken i min erfarenhet mer isolationistisk till sinnet än t ex motsvarande sydeuropé.

 

Däremot så innebär sekulariseringen, bredden på högutbildade och beresta människor i Sverige att det finns fler "intelligenta" per capita som motsätter sig rasismen än jag kan tänka mig på andra ställen.

 

Det här ser man ju ganska tydligt om man jämför SDs väljargrupp mot säg Moderaternas.

 

Ok, men det handlar inte så mycket om religion i Sverige heller. Tror mer det är den vanliga främlingsrädslan tillsammans med en, enligt min personliga åsikt, rätt illa skött immigrationspolitik som får intelligensreserven att trigga.

 

I övrigt tycker jag dina resonemang är vettiga, som vanligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det handlar inte så mycket om religion i Sverige heller. Tror mer det är den vanliga främlingsrädslan tillsammans med en, enligt min personliga åsikt, rätt illa skött immigrationspolitik som får intelligensreserven att trigga.

 

I övrigt tycker jag dina resonemang är vettiga, som vanligt :)

 

Jag anser mig relativt berest då jag i perioder rest omkring i stora delar av Europa,Asien och nordamerika. Enda sedan barnsben har det pratats som rasismen i Sverige, intoleransen och inskränktheten.

Konstigt då att ju mer man reste desto mer framstod svensson som antirasisten, den toleranta och öppna personen. Som tamtaram säger så visst finns det en rasistisk intelligensreserv i Sverige men rent generellt sett är den väldigt liten i jämförelse med andra länder.

 

Sverige har varit en framgångsrik handelsnation med ett rikt kulturutbyte under lång tid före den såkallade mångkulturens intåg. Vi har även haft en liten del arbetskraftsinvandring som varit till vår fördel.

 

Detta fram till 90-talets mer eller mindre kravlösa massinvandring startades. Att gå från ett etniskt homogent samhälle till en såkallad mångkultur på mindre än 2 decennier och tro att allt ska gå som en klocka torde nog varje logiskt tänkande människa kunna räkna ut skulle gå åt pipan.

3 utanförskapsområden i början av 90-talet har simsalabim ökat till 156st.

 

Vems är då felet?

Givetvis politikernas fel som har det yttersta ansvaret då de var de som startade denna påtvingade mångkultur. Varför inte låta folket bestämma, varför inte lugna ned sig lite, varför tro att man vet bäst och fortsätter vansinnet då det uppenbarligen bara blir värre?

 

Det finns inget och har aldrig funnits något land med en väl fungerande INTEGRERAD mångkultur.

Har med intresse följt din blogg från Sydafrika, som jag ser det bor du väldigt rikt och fint till och där är det guld och gröna skogar. Men längre bort, utanför i förorterna är det lika skimrande där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Best prank ever måste vara killarna som målade fyra grisar med #1, #2, #3 och #5 och därefter släppte lös dem i en stor amerikansk skola. Skolan fick stängas helt i flera dagar medan myndigheterna letade efter gris #4.

 

Ang. religiös fundamentalism är det mest anmärkningsvärda, tycker jag, hur gott om åsikter folk har som inte vet ett skvatt om vare sig sin egen eller andras religion. Vardagsislam eller kristen fundamentalism är bra exempel, kriget i Bosnien eller USAs militärbaser i arabiska stater andra. Jag ger mig fan på att färre än en promille i Sverige har läst ens en tiondel av både Bibeln och Koranen, till exempel. Men det hindrar inte kreti och pleti från att veta exakt hur alla individer i alla andra folkgrupper beter sig!

 

Min svensklärarinna i gymnasiet berättade en massa historier som florerade när jugoslavisk och grekisk arbetskraftsinvandring kom till Växjö för några decennier sedan. Bland annat skulle de stå och gömma sig bland bilarna på Domus-parkeringen för att springa och sno matkassarna ur bakluckan för hederligt folk när dessa parkerade kundvagnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vems är då felet?

Givetvis politikernas fel som har det yttersta ansvaret då de var de som startade denna påtvingade mångkultur. Varför inte låta folket bestämma, varför inte lugna ned sig lite, varför tro att man vet bäst och fortsätter vansinnet då det uppenbarligen bara blir värre?

 

Det finns inget och har aldrig funnits något land med en väl fungerande INTEGRERAD mångkultur.

Har med intresse följt din blogg från Sydafrika, som jag ser det bor du väldigt rikt och fint till och där är det guld och gröna skogar. Men längre bort, utanför i förorterna är det lika skimrande där?

 

Politikernas fel, varför inte låta folket bestämma?

Folket bestämmer via sina politiker, som det bör sig i en representationsdemokrati.

SD får mycket utrymme nu, men man får inte glömma att de bara representerar 5-7% av Sveriges röstberättigade befolkning som bäst. 93-95% förstår vad SD egentligen står för. Det är rätt ok ändå, och det är folkets vilja.

 

USA är ett land med integrerad mångkultur och även delar av Kanada. Fungerar rätt ok, även de har sina problem som andra länder, men problemen hör inte främst till mångkulturen utan klassklyftor.

 

Vad du tar upp om Sydafrika är fattigdoms- och arbetslöshetsproblem. Förstår inte riktigt hur det berör ämnet som vi diskuterar, vilket är SDs försök att skrämma Sverige genom att försöka påstå att det finns ett hot från muslimska invandrare.

I enbart det avseendet har SA inga problem, inte ens i gettona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Best prank ever måste vara killarna som målade fyra grisar med #1, #2, #3 och #5 och därefter släppte lös dem i en stor amerikansk skola. Skolan fick stängas helt i flera dagar medan myndigheterna letade efter gris #4.

 

Hahaha klockrent ju...

 

Som sagt, den överväldigande majoriteten av svenskarna, runt 95% av de röstberättigade, köper inte SDs uppklädda nazistpropaganda. Det här är ändå gott betyg åt Sverige om man jfr med t ex Österrike, Frankrike, Schweiz osv.

 

Men eftersom det är valtider får SD mer utrymme i media just nu än vad deras marginella väljarkår egentligen tillåter.

 

Det roliga i sammanhanget är att SD-anhängarna är helt övertygade om att de traditionella partierna är omedvetna om integrationsproblemen som finns och struntar i att försöka åtgärda dem. Som om SD upptäckt något helt nytt på egen hand.

Nejdå, Moderaterna, socialdemokraterna och de andra etablerade flerfrågepartierna har såväl den här frågan, som andra faktiskt viktigare frågor, på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattningsvis: utlänningar är oftast snälla, SD är dumma och avg svensk är trångsynt och ST är kung (även om han är lite gangster)

 

 

 

jag är seriös och blev bara sugen på skriva sådär, för det fick mig att le lite

 

hahaha jag är inte gangster. Det närmaste gangster jag har varit är när jag hamnade i fyllecell en gång, trodde jag var på ravekonsert och dansade i fyllecellen i nån timme innan jag däckade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, den överväldigande majoriteten av svenskarna, runt 95% av de röstberättigade, köper inte SDs uppklädda nazistpropaganda. Det här är ändå gott betyg åt Sverige om man jfr med t ex Österrike, Frankrike, Schweiz osv.

 

Fast det är ju som att säga att 98% (eller vad det nu är) av Sveriges befolkning tycker att FRA är bra bara för att de inte röstar på PP och det stämmer ju inte heller.

 

Kommer bli ett intressant val i vilket fall som helst. Personligen tror jag alliansen kommer få ensam majoritet utan sd som vågmästare men vad händer om det inte blir så? FR har ju till och med pratat om omval.

 

 

Hört något mer från Allan?

 

 

edit:

hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min svensklärarinna i gymnasiet berättade en massa historier som florerade när jugoslavisk och grekisk arbetskraftsinvandring kom till Växjö för några decennier sedan. Bland annat skulle de stå och gömma sig bland bilarna på Domus-parkeringen för att springa och sno matkassarna ur bakluckan för hederligt folk när dessa parkerade kundvagnen.

 

En annan klassiker är att afrikanerna bryter upp golvet i vardagsrummet för att odla potatis. Även badkaret ska tydligen fungera utmärkt som odlingsplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...