Starfitter Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 10tablar du lr? 3k händer får man ju in på 1.5h;-) no its getting out of hand:shock: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 no its getting out of hand:shock: *bluffraise* Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Bluffsyn Jag började med 4 bord nl400, men sprang dåligt så jag stängde ner o körde 1-2 bord nl1k, samtidigt som jag försökte beta av alla säsonger på "its always sunny in philadelphia". Samtidigt körde jag 10k och 25k-garantin som jag åkte ur efter ett par timmar på. Sista 1,5 timmarna var det bara 1 bord HU nl1k mot fisken. Brukar vanligen 4-tabla nl4-600 när jag känner mig grindsugen, vilket händer väldigt sällan. Blir överlag väldigt rastlös av att bara spela poker. Klarar i princip av det i max 1-1,5 timmar. Måste alltid ha nåt annat vid sidan om för att orka. Tycker att poker är rätt tråkig faktiskt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Brukar försöka o undvika o posta hhs med pf-spelare utav respekt för att inte outta deras spel. Fi här är dock en passiv (inte spelmässigt, utan va gäller postande i forumet) forumit som tyckte jag skulle posta HHn, så jag gör det. Han var väldigt kritisk mot mitt spel här, och jag uppfattade honom som en kompetent spelare så jag tänkte det här kan va en bra hh o sätta upp för analys. Jag tror att Fi.s range är starkt vikt mot mellanPP här och jag har en del FE och vid syn god ekvitet. Han har nog en del drag i sin range också. Fi hade 99, och menar att det finns inga värdehänder i hans range som han raisefoldar i det här läget, så min push var dålig. Till saken hör att jag ofta flattar starka händer, höga pp osv, ip pre, och flattar även en del av tiden floppen här med ett högt par (även om jag 100% av tiden 3betar höga par mot pleasurboy eftersom han synar 3bet med i princip any2, men det är inte så relevant här) så pushen är balanserad. Tror också jag kan få en del bättre drag, med undantag nötdraget, att folda. Tar gärna in input. BossMedia Game #1863558697: Table Table TH 1853 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 16:46:50 - 2009/11/12 Seat 1: Flortsch ($1244.50) Seat 2: Leo-Drake ($928.25) Seat 3: xTZATZIKIx ($1578.75) Seat 5: PleasurBoy ($1221.63) Seat 4: lennynels ($529.75) xTZATZIKIx posts the small blind of $5.00 lennynels posts the big blind of $10.00 Leo-Drake is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake PleasurBoy raises $30.00 Flortsch folds Leo-Drake calls $30.00 xTZATZIKIx calls $30.00 lennynels folds *** FLOP *** xTZATZIKIx checks PleasurBoy bets $75.00 Leo-Drake calls $75.00 xTZATZIKIx raises $225.00 PleasurBoy folds Leo-Drake goes all-in with $898.25 xTZATZIKIx calls $898.25 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $1968.50 | Rake $3.00 Board: xTZATZIKIx won ($0.00), mucks Flortsch won ($0.00), mucks Leo-Drake won ($1968.50), showed lennynels won ($0.00), mucks PleasurBoy won ($0.00), mucks Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 jättestandard? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 I detta läge har fi ofta en stark hand trips+ eller drag (starkare än ditt) varför AI inte blir bra eftersom han nästan aldrig kastar och du är kraftig dog. Bättre att höja direkt på floppen och hoppas på fold eller syn och check på turn då du har pos. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Säger som durrr : It's staaaaandard. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Säger som Isildur : It's staaaaandard. FYP Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 jättestandard! fyp +1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Man behöver inte alltid spela FD snabbt op. BossMedia Game #1865167197: Table Table TH 7098 - €5.00/€10.00 - No Limit Hold'em - 15:21:53 - 2009/11/13 Seat 1: Leo-Drake (€1059.25) Seat 2: Viktoro! (€2356.00) Seat 3: Looool2-7 (€3228.05) Seat 5: look2gd (€849.75) Seat 4: zorruelo (€640.00) look2gd posts the small blind of €5.00 Leo-Drake posts the big blind of €10.00 zorruelo is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake Viktoro! raises €35.00 Looool2-7 folds zorruelo folds look2gd calls €35.00 Leo-Drake calls €35.00 *** FLOP *** look2gd checks Leo-Drake checks Viktoro! bets €78.75 look2gd folds Leo-Drake calls €78.75 *** TURN *** Leo-Drake checks Viktoro! bets €196.87 Leo-Drake calls €196.87 *** RIVER *** Leo-Drake checks Viktoro! bets €500.00 Leo-Drake goes all-in with €748.63 Viktoro! folds *** SUMMARY *** Total pot €1653.24 | Rake €3.00 Board: Leo-Drake won (€1653.24), mucks Viktoro! won (€0.00), mucks Looool2-7 won (€0.00), mucks zorruelo won (€0.00), mucks look2gd won (€0.00), mucks Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Det är inte realistiskt att KcQc, KcJc, QcJc ska vika mot push där (de behöver bara 1/3 för be), så vi skippar det antagandet. Händer som 55-77 är också orealistiska som raisevik, eftersom de flesta regs inte orkar slå om med dem från början, och om de gör det snackar in syn på grund av att din linje ser movig ut och pottoddsen. Antag att något i stil med 88-TT, flurredrag, 22, 44, A4s, 54s och 43s synar. Och så ger vi dig readbonus genom att dra ned på kombos för kåk, fyrtal och räknar bort JJ-AA. Säg 30 kombos in alles. Värdet landar på runt -200 när du blir synad, när du får vik tjänar du 475 så du behöver alltså lite under hälften så många raise vik som synkombos för att det ska gå hem under dina antagaden. Om det är en bluffig kille som dunkar om med alla stegdrag så blir det 9 kombos, vilket inte räcker. Så om du har rätt i din värderangebedömning så behöver du fortfarande en motståndare som blir kreativ med luft, eller älskar jättevik, för att du ska landa på +ev här. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Nice med facit (Y) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Det är inte realistiskt att KcQc, KcJc, QcJc ska vika mot push där (de behöver bara 1/3 för be), så vi skippar det antagandet. Händer som 55-77 är också orealistiska som raisevik, eftersom de flesta regs inte orkar slå om med dem från början, och om de gör det snackar in syn på grund av att din linje ser movig ut och pottoddsen. Antag att något i stil med 88-TT, flurredrag, 22, 44, A4s, 54s och 43s synar. Och så ger vi dig readbonus genom att dra ned på kombos för kåk, fyrtal och räknar bort JJ-AA. Säg 30 kombos in alles. Värdet landar på runt -200 när du blir synad, när du får vik tjänar du 475 så du behöver alltså lite under hälften så många raise vik som synkombos för att det ska gå hem under dina antagaden. Om det är en bluffig kille som dunkar om med alla stegdrag så blir det 9 kombos, vilket inte räcker. Så om du har rätt i din värderangebedömning så behöver du fortfarande en motståndare som blir kreativ med luft, eller älskar jättevik, för att du ska landa på +ev här. Mmm är inte jättesäker, men det kan va så att du har rätt här. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Är ju push or fold så som hjorten säger shova mot en någon som kan vika "stora händer" eller har massa luft i sin checkraiserange och viker mot nits typ. På något sätt gillar jag inte en låg parad bräda när killen har synat sig in från sb faktiskt så hittar nog viket väldigt ofta. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Mmm är inte jättesäker, men det kan va så att du har rätt här. Hur är du inte jättesäker när hjorten uttalat sig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speltorsk_LOL Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 ananlys Kul med en bra teoripost på pokerforum Analyserar du alla händer såhär djupt under grindens gång, eller sitter allt sånt här såpass djupt att analysen sker per automatik? mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 /end thread Sorry ST. Du får nog öppna en ny dagbok Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 Kul med en bra teoripost på pokerforum Analyserar du alla händer såhär djupt under grindens gång, eller sitter allt sånt här såpass djupt att analysen sker per automatik? mvh Herregud, det här var ju en jätteenkel EV-beräkning. Hjort är lysande men det här är ju inga konstigheter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 Hur är du inte jättesäker när hjorten uttalat sig? Man får ju inte va för lätt. Han får åtminstone bjuda på middag innan jag viker mig och det blir ligga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2009 HA!!! Så jävla skönt. Mina jävla kärring-grannar som i åratal klagat hos fastighetsägaren o ringt securitas så fort nån andats lite högt hemma hos mig får nu dras med en ganska nyinflyttad pundarunge som kör musik på maxvolym hela nätterna till 4-5 på morgonen. Han har rätt skön musiksmak så jag bryr mig inte, men jag kan känna hur kärringarna vrider sig i sina sängar helt maktlösa, för han har fått hålla på i 2-3 månader nu Han spelade precis en gammal U2-dänga o nu går Eye of the tiger... yeeeeah eat my shorts bitches. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 November , 2009 Rapport Share Postad 13 November , 2009 äh, folk är experter på att hitta randomfoldsen. 3beta in halva stacken och sedan lägga sig verkar finnas i varenda regs register... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2009 Kom hem fr fotbollen strax före midnatt och orkade bara släpa min in i duschen för att däcka sen. Träningarna går bättre o bättre och igår dominerade vårt lag planen. Behöver bara finjustera lite taktikdetaljer så är vi klara för the big bash. Vaknade runt 10.30 o grindade 2.5h, 350 händer. Låg ca 1,2k back men vände i slutet till plus 360. Nu blir det lunch. Kris har hämtat ett program fr nätet som på bara ett par minuter knäcker WEP-koden till trådlösa nätverk, när det väl samlat en större mängd trafik, typ motsvarande nedladdningen av en spelfilm. Skrämmande hur enkelt det är egentligen. Inga speciellt roliga HHs heller, det mesta std. Den här var lite skön. Fi hade nötfärgen. BossMedia Game #1866563098: Table Table TH 1032 - €2.00/€4.00 - No Limit Hold'em - 11:29:53 - 2009/11/14 Seat 2: Leo-Drake (€463.80) Seat 3: rikiki (€204.00) Seat 5: Phoenix-Ra (€271.70) Seat 1: UNVETO (€367.40) Seat 4: the€hunter (€393.80) rikiki posts the big blind of €4.00 Leo-Drake posts the small blind of €2.00 UNVETO is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Leo-Drake the€hunter folds Phoenix-Ra folds UNVETO raises €11.50 Leo-Drake calls €11.50 rikiki folds *** FLOP *** Leo-Drake checks UNVETO bets €20.25 Leo-Drake calls €20.25 *** TURN *** Leo-Drake checks UNVETO bets €50.62 Leo-Drake raises €125.00 UNVETO calls €125.00 *** RIVER *** Leo-Drake goes all-in with €307.05 UNVETO goes all-in with €210.65 *** SUMMARY *** Total pot €735.80 | Rake €3.00 Board: UNVETO won (€0.00), mucks Leo-Drake won (€735.80), showed rikiki won (€0.00), mucks the€hunter won (€0.00), mucks Phoenix-Ra won (€0.00), mucks Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 14 November , 2009 Rapport Share Postad 14 November , 2009 Kris har hämtat ett program fr nätet som på bara ett par minuter knäcker WEP-koden till trådlösa nätverk, när det väl samlat en större mängd trafik, typ motsvarande nedladdningen av en spelfilm. Skrämmande hur enkelt det är egentligen. Länk? Är det olagligt att logga in på andra trådlösa nätverk om de är oskyddade? Är det olagligt att knäcka koden och logga in på ett som är skyddat? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 14 November , 2009 Rapport Share Postad 14 November , 2009 Länk? Är det olagligt att logga in på andra trådlösa nätverk om de är oskyddade? Är det olagligt att knäcka koden och logga in på ett som är skyddat? Med stor sannolighet lär det var olagligt att knäcka kod till ett skyddat, oskyddat vettefan ja, känns väl inte som så va? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 14 November , 2009 Rapport Share Postad 14 November , 2009 Att ta sig in på ett skyddat är utan tvekan dataintrång. Men det är ju inte som att man åker dit på det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts