Gå till innehåll

Åsikter om Everest


Durin

Recommended Posts

Har just börjat spela på Everest.

Finns det verkligen inga turbo-sngs? De som finns har ju en struktur som är vansinnigt långsam.

 

Vilket leder mig till nästa grej. Varför är det så segt? Det känns som att en hand på everest tar myucket längre tid än på alla andra siter jag spelat på (party, full tilt, ultimate bet, towerpoker). Det är irriterande väntetider överallt. Det borde ju rimligen vara i sitens intresse att få sin klient snabbare så man hinner med fler händer per timme.

 

Annars är det ju en trevlig bonus, samt trevligt motstånd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vi tackar för feedbacken gällande tempot på Everest Poker! Lanseringen av Summit Points-shopen har, som bekant, blivit försenad. Vi har tyvärr för närvande inga nya detaljer angående shoppen.

 

Everest Poker nya system för reload-bonusar kommer att lanseras i mitten av januari.

 

Har Summit Points-shopen inte kommit igång än?! Haha, var ju alldeles runt hörnet för... över ett år sen? Glad att jag lämnade Everest Poker. Dåliga villkor för kunderna, förseningar och ej skattefritt.

 

Överge skeppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna se Turbo SNGs... idag tar en turnering 3 ggr så lång tid som på andra sidor jag spelar, vilket påverkar $EV/timme :)

 

Spelarna är ju generellt så värdelösa så skulle bli värt att spendera lite mer tid på siten om det ändrades...

 

Det har ju sitt värde i långsamma sng om man anpassar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra inte på strukturen! Det är en av anledningarna att jag lirar på Everest. Bättre då att införa Turbo-Sng om man nu föredrar bingopoker.

 

Jag håller med, jag lirar på Everest mycket på grund av den långsamma strukturen på SNG. Inför turbosar i så fall, men ändra inte på den struktur som finns, den är jättebra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte en lösning bara att spela fler turneringar samtidigt?

 

Det finns en gräns för hur många turneringar man kan köra samtidigt. Lirar jag på en annan site spelar jag i snitt 10 turneringar / timmen, medan jag på everest snittar knappt hälften av det pga det går så långsamt...

 

Så även om spelarna är sämre på Everest och jag har bättre EV där, så skiljer det inte tillräckligt mycket för att väga upp det minskade antalet turneringar jag spelar. Går att visa tydligt i ett räkneexempel. Säg att min ROI på den andra sidan jag spelar är 8% per turnering ($8 per $100 SNG jag reggar i) och 12% på Everest så får jag på den snabbare siten $8 x 10 = $80, medan jag får $12 x 4 = $48 på Everest...

 

Så även om jag vinner mindre PER turnering, vinner jag mer totalt sett pga snabbare struktur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte att du helt enkelt kunde köra fler bord, men har du bara en timme för SNG så är ju Everest helt klart fel ställe

 

Oavsett hur snabb strukturen är så finns det en gräns på hur många bord jag kan hantera samtidigt...

 

Bara för att blindsen går upp långsammare betyder det inte att jag kan spela 2 bord till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då är jag med.

 

Förresten, Everest, finns det något sätt att öka antalet bord man kan spela över 8? Full Tilt, t.ex. ökar ju antalet bord om man ber om det. Går det att öka till, säg, 12 eller 18?

 

Jag har själv försökt detta, två gånger. Första gången var det ett blankt nej men när jag andra gången drog till med takiskt rävspel i kobination med lite retoriska grepp lyckades jag få reda på att man kan spela flera bord samtidigt, om man har två datorer och loggar in på kontot samtidigt. Detta var dock inget de rekommenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminnelse till alla som inte får nyhetsbrevet från Everest Poker:

  1. Se till att den e-postadress som finns reggad på spelarkontot är korrekt och aktuell.
  2. Kolla om nyhetsbrevet hamnat i skräpposten.
  3. Om du fortfarande inte får nyhetsbrevet - skriv till spelarsupporten.

 

Alla vet att man spelar på everest för motståndets skull, inget annat.

Eller jo designen är rätt schysst när man vant sig vid den

 

jag är regular och lirat där en 8månader eller något men inte fan kommer det några bonuserbjudanden till mig ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...