honest99 Postad 7 Januari , 2008 Rapport Postad 7 Januari , 2008 Om man söker lite hittar man lätt olika rangordning från AA till 32o preflop. Hur är det med en given flop? eller en given turn? Hur kan man smartast bedömma vilka händer som kommer i vilken ordning? Finns det program för det (som inte simulerar)? Citera
sneakycastro Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Om du är nyfiken på oddsen på en given flop eller turn kan jag med värme rekomendera Two Dimes Poker Odds Calculator. Värt att nämna är också att det finns fler faktorer än outs som avgör om du kommer vinna handen eller hur stor chans du har. Förstår du inte vad jag menar rekomenderar jag att du läser en grundläggande bok om poker och inte t.ex. "Super Systems II" av bl.a. Doyle Brunsen. Citera
honest99 Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2008 Om du är nyfiken på oddsen på en given flop eller turn kan jag med värme rekomendera Two Dimes Poker Odds Calculator. Värt att nämna är också att det finns fler faktorer än outs som avgör om du kommer vinna handen eller hur stor chans du har. Förstår du inte vad jag menar rekomenderar jag att du läser en grundläggande bok om poker och inte t.ex. "Super Systems II" av bl.a. Doyle Brunsen. Inte exakt vad jag är ute efter. Snarare något i stil med Sklansky-Chubukov rangordning fast för en given flop eller turn. Tack i alla fall. Citera
DocLame Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Inte exakt vad jag är ute efter. Snarare något i stil med Sklansky-Chubukov rangordning fast för en given flop eller turn. Tack i alla fall. Problemet är att det finns bara ett enda preflop-läge (tom bräda) men 19600 givna brädor efter flopp och 230300 givna brädor efter turn. Man kan kanske reducera detta antal till ett hanterbart antal "typ-brädor", men jag gissar att förenklingen i så fall blir för hård för att den önskvärda rangordningen ska kunna ses som något annat än en tveksam approximation. Citera
honest99 Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2008 Problemet är att det finns bara ett enda preflop-läge (tom bräda) men 19600 givna brädor efter flopp och 230300 givna brädor efter turn. Man kan kanske reducera detta antal till ett hanterbart antal "typ-brädor", men jag gissar att förenklingen i så fall blir för hård för att den önskvärda rangordningen ska kunna ses som något annat än en tveksam approximation. Du har nog rätt. För närvarnde simulerar jag det för floppen genom att dra två kort ett antal gånger och se hur många andra händer en viss hand slår. Känner dock på mig att det finns bättre sätt. Citera
sneakycastro Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Man kan kanske reducera detta antal till ett hanterbart antal "typ-brädor", men jag gissar att förenklingen i så fall blir för hård för att den önskvärda rangordningen ska kunna ses som något annat än en tveksam approximation. Ett förenkling som faktiskt inte är så tokig finns med i boken "Small Stakes Hold'Em: Winning Big With Expert Play" av Sklansky, Malmuth och Miller. Den går ut på att du delar upp händerna i tre klasser: Drag med överkort Drag (Hålstegedrag är undantaget) Överkort Hur som helst är det fortfarande inte särskillt exakt, som förgående talare sa, men det kan hjälpa dig sålla ut det värsta. Citera
Recommended Posts