Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är relativt oerfaren pokerspelare men har nu tänkt ändra på detta. Jag söker olika metoder för att bli duktig helt enkelt. I och med pokerns framfart de senaste årtiondena har det, i dagens datasamhälle, självklart släpps en rad olika datorspel som handlar om just poker.

Det jag undrar är hur bra dessa spel är som träning eller är det bättre att spela med playmoney på pokersidor? Finns det några bättre/sämre varianter? Fördelar/Nackdelar?

Postad

Det jag undrar är hur bra dessa spel är som träning eller är det bättre att spela med playmoney på pokersidor? Finns det några bättre/sämre varianter? Fördelar/Nackdelar?

Jag har Wilsons Texas limit program. Det är i alla fall mycket bättre övning än play moneyborden.

Fördelar:

Motspelarna spelar inte alla som nötter. Du får råd av spelet hur du ska spela.

Det är nog ganska billigt i dag.

Nackdelar:

Inga jämfört med playmoney.

Det enda du lär dig på play money är tålamod och hur en klient fungerar.

Den egentliga nackdelen med Wilsons program är att det inte är no limit (tror iofs de har en turneringsvariant som är nl.)

Poker Academy är bra det med vad jag har hört. Vet inte om man kan spela no limit i det. Det finns också program för omaha, men vet inget om dem.

Samtidigt om du spelar låga cash games och använder dig av en pokerkalkylator och starting hand chart, så funkar det nog lika bra. Du lär bli mer motiverad att lära dig snabbare när det är pengar inblandat.