Gå till innehåll

Poker på femman


KenHag

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant det här med tv-program. Femman satsar pengar på ett program som lockar en väldigt nischad typ av människor, detta för att kunna få stora reklampengar från pokerbolagen. Sen placerar de tiden på sämsta möjliga sändningstid för de vet att vi sorgliga pokerspelare är vakna då.

 

Lite synd dock att man producerar program efter vad för slags reklampengar/sponsorkontrakt man kan få. Blir tyvärr inte lika bra producerade program som förr.

 

Well hoppas detta är något att se på. Saxxat från tv.nu - " Svensk pokerserie från 2007. Del 1 av 12. Huvudeventet är ett "cash game", man spelar om riktiga pengar och tiotals miljoner kommer att omsättas. Startfältet består av Tony G, Patrik Antonius, Martin de Knijff och Juha Helppi m fl. Programledare: Emma Andersson. Kommentator: Peter Backe. Expertkommentator: Peter "Nalle" Hedlund."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt!!! Cash games är så mycket roligare att kolla på än turneringar, och det blir väl ännu roligare med lite folk man känner igen från hemmaplan.

 

Hur kul är det att se nån gå all-in med A 3 för att markerna nästan är slut? Cash games är väl mer synlig skill, som är roligt att kolla på.

 

Det här blir bra :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar på det nu. Nalle H är ju värdelös som kommentator och lika dryg och svettig som han är IRL :)

 

Nej fy fan vilket skit!

Skit? Det riktiga cash game programet har ju inte ens börjat än. Men om du inte tål kommentatorn förstår jag dig, jag kände samma sak när jag tittade på amerikanska WSOP (inte wpt).

 

Dessa två första (kval)avsnitt verkar ju inte bli mycket roligare än Pokermiljonen i tv4 :mrgreen:

Men sen jävlar blir det nog roligare när det riktiga cash gamet startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte superbra på poker, men jag tycker inte Albert var värt att gå vidare som han spelade.

Han utnyttjade sin spelstil i början och gjorde det snyggt. Men sen gjorde han parodi på sitt eget spel, och det tog inte lång tid för alla att förstå vad han gjorde.

Vem som helst kan hålla full gas medan det är raksträcka, men om man fortsätter rakt fram med full gas när svängen kommer, går det inte längre än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte superbra på poker, men jag tycker inte Albert var värt att gå vidare som han spelade.

Han utnyttjade sin spelstil i början och gjorde det snyggt. Men sen gjorde han parodi på sitt eget spel, och det tog inte lång tid för alla att förstå vad han gjorde.

Vem som helst kan hålla full gas medan det är raksträcka, men om man fortsätter rakt fram med full gas när svängen kommer, går det inte längre än så...

 

 

Kan bara hålla med,han spelade bara dåligare och dåligare ju längre tiden gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh. Mitt svar var på meningen nedan:

 

"går det att ses via inet eller måste det tankas?"

 

Det mest självklara är väl ändå att se programmet på tv?

Ang. det markerade stycket...

I dag vill de flesta se TV-program när det passar dem bäst, d.v.s. On demand. Därför dyker det upp tjänster hos TV-kanalerna som erbjuder tittaren möjlighet att när som helst se ett tidigare visat program.

 

När det gäller egna produktioner så är detta väldigt smidigt men de lägger ju inte upp filmer och inköpta produktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Får väl skaffa en video och spela in alla antar jag.Alla pokerspelare är inte nattugglor.Inte jag iaf.Spelar mest på fritiden så att säga.Verkar iofs som många av EPT tuneringarna nu går att se på nätet.Såg bland annat slutet av förra EPT tuneringen på Bahamas över nätet.Tycker bara man kunde visa lite tidgare än 03.00 och såna tider trots att populariteten gått ner.Istället för att visa gamla repriser av Airwolf och såna saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det känns väl lite trist att dom väljer söndagnätter som sändningstid, hade nog personligen då föredragit kanske en lördag förmiddag/eftermiddag eller liknande. men det är klart, finns väl inte utrymme.. men och andra sidan, har kanal5 ändå gjort valet att producera ett nytt pokerprogram, bjudit in spelare, fixat sponsorer så känns det lite omotiverat att man väljer denna sändningstid.. carolina gynning får en timmes utrymme klockan 21 på tisdagar, vart ligger prioriteringen?

 

tv4 satsar en del på sina diverse jakt/fiske program som jag tycker dom sänder konstant på sina sidokanaler, jag menar, det måste väl finnas en rimlig gräns för hur mycket jakt/fiske man klarar av på ett dygn? :) fyll ut med lite BRA poker istället, kan ju inte kosta skjortan att köpa in, kolla espn. inte så konstigt att tittarna sviker när vi får dras med pokermiljonen och celebrity poker :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja går det att klaga mer? Har inte sett en positiv kommentar, är ni ens intresserade av poker?

 

Sändningstiden är trist på så sätt att den "nedvärderar" poker. Men visst nog kunde dom lagt den på nån bättre dag/tid än denna.

Men vem äger inte en video eller internetuppkoppling+tv-out idag? Det är väl bara att spela in och kolla när man vill, eller kolla på nätet (ja jag inser ironin att deras hemsida är nere just nu =P).

 

 

Roligt program idag tycker jag iaf, blev en del action. Men nog kunde man önska mer givande kommentator-kommentarer ibland.

 

Hoppas också att dom visar lite vanligt spel i längden också, och inte bara klipper ihop dom största action-händerna för att dom tror att det blir roligare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...