Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008

Kees123

Recommended Posts

Hej,

Historik:

Har under 2007 spelat 2.5/5 på svenska spel. FR till en början. SH från och med 1 Juli.

2008:

Har det blivit dags medelst dödsförakt, zen-buddism och jävlaranamma ta sig an 5/10. Målet är att bli stabil på nivån samt dra in en genomsnittlig svenssonlön i snitt per månad under året.

B-rulle: 60 000:-

Ev. vinster cashas ut vid månadens slut.

Mål med denna dagbok:

Med hjälp av ev. läsare täppa till mina mest fiskiga luckor.

Ha dagboken som ventil för att slippa bli galen.

Då brakar vi loss då!

Mvh

Kees

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

på 2,5/5 e du helt klart topp 3 ja har mött där så 5/10 ska du nog fixa också :-)

gl

Tack och trevligt att höra. Det hoppas jag också

Håller med Heltoker. Du är en av få jag håller mig undan från på shorthandborden. Nickar RIVALI. Detta ska nog gå utan problem ska du se:-D.

Stor lycka till!

Tack RIVALI. Det är ömsesidigt.

Tror inte jag mött dig än. Nickar Ace/Duece. Men lycka till i fortsättningen, dock inte mot mig.

Tackar. vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Gl!

Har precis gått upp till samma nivå, har lirat lite mot dig. Minns att du torskade en gigantisk pott mot skogsfisk bla.

Nickar FBK1932 för övrigt.

Ah, hur har det gått och känts hittills? Jag stackade turligt av dig minns jag med rivrad kåk mot din färg. Lycka till vid borden.

GL ! Min note på dig : undvik:-)

Tackar. Hehe, jag hoppas att din note inte gäller denna dagbok.

Kommer att gå mycket bra för dig Kees, tror inte du kommer ha några problem med 5/10 alls.

Tackar. Förhoppningsvis går vi sida vid sida mot pokerbergets topp. Din dagbok är underhållande och givande läsning

Spelat en hel del mot dig, du verkar klara dig okej där iallafall :)

ska bli kul att följa dehär och sno lite tells från HH ;)

Tackar. Nick, plz?

Länk till kommentar

Vad nickar du ?

Hur mycket är/anser du att en svenssonlön är ?

Spelar du aldrig FR längre ?

Lycka till !

Tackar.

Typ 15k ut räknar jag som "svenssonlön". Klarar man att dra in det per månad på sin fritid betyder detta att man bör kunna dra in 20-25K/mån om man spelade på heltid. En summa tillräcklig att sluta jobba för mao.

Har man dessa pokerpengar i ryggen öppnar sig spännande möjligheter. Har du inte längre det ekonomiska incitamentet att gå till jobbet behöver du inte gå dit öht, om det inte är jävligt roligt och utvecklande dvs.

Nä, spelar inte FR längre. Har man vant sig vid SH finns inte tanken på att återvända till FR.

SH är så mycket mer komplext och roligare än FR. (även om FR var jävligt kul det också). SH är enligt min mening på en högre nivå än FR. Spelar du FR på Svs? Vad nickar du i sådana fall? Jag nickar Kees

Varför heter det FR och SH förresten? Borde det inte i konsekvenskens namn heta FR och SR eller FH och SH?

Länk till kommentar

Lycka till! :)

Tack!

GL, vi ses vid borden!

Tackar. Musen har darrat som ett asplöv när jag suttit vid dina bord hittills. (efter att förrut ha gluttat i din dagbok)

får bara hålla med de andra, du har absolut varit en av de bättre lirarna på 2,5/5, lycka till

Tack detsamma. Syns snart på 5/10! 2.5/5 blåser du snart förbi.

Länk till kommentar

Gl!

Minns att du torskade en gigantisk pott mot skogsfisk bla.

.

Hehe, Skogsfisk min antites och Nemesis. Men han är iaf en trevlig och rolig kille i chatten.

När man precis har klivit upp i nivå, och precis börjar ett nytt pokerår, hur vill man att säg de 3k första händerna ska gestalta sig?

Kanske att du spelar stabil poker och märker att du platsar i sällskapet. Kanske att du åker på ett par tyngre smällar pga ovanan vid den nya nivån, men sedan med stabilt spel sakta jobbar dig upp över noll igen.

Precis så inleddes mina första stapplande steg på 5/10. Ja, iaf de första 2300 händerna. Sedan satte sig en viss Skogsfisk vid två av mina bord...

Grafen nedan är från min första 2680 händer på nivån. onsdag och torsdag nu i veckan

81owbxc.gif

Länk till kommentar

Lycka till!..kul att du skaffat en dagbok, kommer följas;)...har samma mål som du ca, en vanlig månadslön så är man nöjd;)..kommer sj blanda lite 2.5/5 med 5/10 denna månad. Hoppas det vänder, som andra tidigare sagt, så tror inte jag heller att du kommer ha problem med 5/10.

Tackar. Alltid trevligt att ha dig vid borden även om värdet dras ner ordentligt.

Jasså kees är på G igen.. :-)

lycka till, Ses vid borden 8-)

Tackar, det gör vi. Vilka nivåer kör du 2008?

Samlar mig till kören som anser att du är en av de vassaste. GL.

Hehe, smicker biter även på denna billiga blondin.

Hur har det gått för dig på de högre nivåerna?

Länk till kommentar

Efter den inledande hadesvandringen har det gått betydligt bättre på 5/10. Speciellt i går natt då jag stimmade fint. Månadsresultatet ligger dags dato på fina 11 200kr

Idag hann jag med en timmeslång session på eftermiddagen. Hamnade bland annat på ett riktigt roligt och löst bord med BWN83 (32, 20, 1.5) Sofipropp (52, 33, 1.5) samt Rolle82 (40, 26, 1.75). Inte alltid kul när det skjuts hårt preflopp. Men idag kändes det helt ok. Sessionen slutade på 800kr

Dagens hand blir denna:

Full av abstinens startade jag upp ett nytt bord för få att komma igång och lira. Denna hand blir den första jag spelar och följdaktligen är det HU

Hur hade ni spelat denna? HU mot okänd FI brukar jag försöka hålla ner potterna så mycket som möjligt. Men just i detta fall kanske jag skulle gjort annorlunda. Vad är standardspel här?

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, January 6, 13:27:16 ET 2008

Table Eva 24 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 2

Seat 2: mischami ( $767 )

Seat 5: Kees ( $2000 )

mischami posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 9h 9d ]

mischami calls [$5].

Kees raises [$30].

mischami calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 5c, Jc, 7d ]

Kees bets [$60].

mischami raises [$120].

Kees calls [$60].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Kees checks.

mischami checks.

** Dealing River ** [ Qd ]

Kees checks.

mischami checks.

mischami shows [ 5h, Qh ] two pairs, queens and fives.

Kees shows [ 9h, 9d ] a pair of nines.

mischami wins $312.01 from the main pot with two pairs, queens and fives.

Länk till kommentar

Tackar, det gör vi. Vilka nivåer kör du 2008?

$300/$600

Nerå..just nu 1/2krs och 2.5/5krs. Plockade ut/slösa hela rullen i somras och har fått börja om på nytt. Tänkte väll sikta på o bli regular på 10/20krs ! Borde inte ta alltför långtid innan man krigar på 10krs igen :-)

Länk till kommentar

Dagens session a 353 händer slutar på krigssiffran 1942 :-. En session där jag spelade ganska kasst emellanåt. Synade två instahöjningar AI preflopp a typ 50BB med 76s och KQo bland annat.

Månadsresultat: Januari: 13 184:-. Sötebrödsdagar!

Jag skrev i dagbokspresentationen att jag ville ha hjälp att täppa igen mina mest fiskiga luckor. Här kommer den första av dessa luckor. Hämtat från dagens session:

Vi förutsätter att vi vet med säkerhet att FI satte stegen på turn. För vilken stackstorlek är det EV+ att syna FI´s push och fiska in kåken/4-talet? Är min syn nedan EV+? Om FI hade haft 1000 marker kvar till pushen, vad hade det förändrat. Någon matematisk bevandrad plz hjälp mig här hur jag ska tänka i liknande situationer

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 7, 21:31:14 ET 2008

Table Eva 34 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: MrBuddha ( $840 )

Seat 2: Beachboy ( $190 )

Seat 3: Duekass ( $970 )

Seat 5: Kees ( $2009.26 )

MrBuddha posts small blind [$5].

Beachboy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 4s 4d ]

Duekass folds.

Kees raises [$40].

MrBuddha calls [$35].

Beachboy folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 3d, 8h ]

MrBuddha checks.

Kees bets [$60].

MrBuddha calls [$60].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

MrBuddha checks.

Kees bets [$180].

MrBuddha is all-In.

Kees calls [$560].

Länk till kommentar

Vi förutsätter att vi vet med säkerhet att FI satte stegen på turn. För vilken stackstorlek är det EV+ att syna FI´s push och fiska in kåken/4-talet? Är min syn nedan EV+? Om FI hade haft 1000 marker kvar till pushen, vad hade det förändrat. Någon matematisk bevandrad plz hjälp mig här hur jag ska tänka i liknande situationer

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, January 7, 21:31:14 ET 2008

Table Eva 34 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: MrBuddha ( $840 )

Seat 2: Beachboy ( $190 )

Seat 3: Duekass ( $970 )

Seat 5: Kees ( $2009.26 )

MrBuddha posts small blind [$5].

Beachboy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 4s 4d ]

Duekass folds.

Kees raises [$40].

MrBuddha calls [$35].

Beachboy folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 3d, 8h ]

MrBuddha checks.

Kees bets [$60].

MrBuddha calls [$60].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

MrBuddha checks.

Kees bets [$180].

MrBuddha is all-In.

Kees calls [$560].

Det är ju jättesyn här. Du får sätta fi på en HD och jag fi har absolut fler kombinationer än 56 när han pushar här. Ett tips är att använda pokerstove.

Länk till kommentar