Gå till innehåll

The Well - MikeTime


MikeTime

Recommended Posts

Jaha, nu sitter man fast på jobbet i ett alldeles för högt antal timmar - kanske detta kunde vara ett kul tidsfördriv? Kommer att sova några timmar mellan 22:00-07:30 men svarar på frågor som inkommit efter 22:00 imorgon istället.

Fråga vad ni vill, jag svarar efter bästa förmåga.

 

Ps. Ja, jag vet att jag inte är en av forumets mesta och bästa postare men det kan ju vara skoj ändå...? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har du för skrivbordsbakgrund? länka gärna

 

Standard Windows - sitter ju på jobbet... Hemma har jag ett foto på vår fullpackade bil från senaste besöket på GeKå´s i Ullared :oops:

 

Menar du 25/50 blinds eller NL 25 – NL 50?

 

Berätta lite om ditt liv!

 

Största klonken?

 

Bäst/sämst med pf.nu?

 

* Öh, menade NL 25 - NL 50... Du ser, inget cg-proffs direkt...;-)

* Mitt liv? Tja, jobbar heltid inom järnvägssektorn (statligt), sambo, 0 barn, villa med tillhörande gård på nån hektar. Intressen förutom poker är bl.a jakt, film (samlare), sköta gården och liknande tråkiga saker. Kassör i en pokerklubb och medlem i en skytteförening.

* Online - nå´n turre på SvS. Tror det var c:a 6-7K SEK. Live - vann en turre med 60 deltagare - dock en högst olaglig sådan.

* Bäst - tidsfördriv, tips mm

Sämst - att folk inte kan uppvisa normalt folkvett när det handlar om forum på internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mål med pokern?

 

Online; Att aldrig gå minus på årsbasis och att låta pokern vara en kul hobby som förhoppningsvis ger några kronor i förtjänst.

Live; Det sociala umgänget. Alltid skitskoj att träffa grabbarna i klubben, ta ett par öl, käka gott och lira poker 10-12 timmar i sträck. Vi träffas 1 - 2 ggr/månad och vi är 12-22 personer varje gång. Kan varmt rekommendera denna avslappnade form av livepoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till pf:s med råge fulaste avatar. Var hittade du den?

 

Tackar! Kul att man är bäst på nå´t iaf! :lol: Kommer inte ihåg var jag hittade den - har haft den hela tiden under det året jag varit medlem. Haft lite planer på att byta den men eftersom fler än du har retat sig på den har jag behållit den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tid lägger du ned på pokerrelaterade aktiviteter (spel/kassör/surfning/whatever) per vecka?

 

SPEL: Varierar otroligt mycket. Vissa veckor spelar jag inte en enda hand medans jag vissa veckor lirar 2-5h/dag.

KLUBBEN: C:a 1-4h/vecka. Jag var en av de som startade klubben så jag har väl tagit på mig lite mer än nödvändigt kanske. Dock väldigt kul!

SURFNING: Här räknar jag in allt, bl.a pf.nu, jakt på sponsorer till klubben, inköp till klubben, övrig pokerrelaterad surfning och då hamnar det väl på c:a 5h/vecka.

 

Vad tillför du forumet?

Vad får du ut av forumet?

Bor du verkligen "i bunkern"?

 

*Hmm, tillför nog inte speciellt mycket om man inte räknar med off topic avdelningen...

*Tja, som jag nämnde ovan - ett skoj tidsfördriv och får lite tips här och där.

*Näe, men i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jobbar du som inom järnvägen?

Vart jobbar du?

Hur kommer det sig att du började med det?

Hur bra kan du SäO:n?

Säger du nånsin "lol" irl?

 

* Fjtkl/tl

* Bredvid bunkern ;-)

* Jobbade 6 år ombord som tågvärd men tröttnade på den löjligt låga lönen och på att spendera en jäkla massa nätter på halvtaskiga hotell

* Har iaf aldrig kuggat på proven under de sju år jag jobbat som fjtkl

* Nix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du helst inte råka ut för:

 

1. Skjuta benet av en älgkalv som långsamt och brölande dör i plågor under ett par timmar eftersom du fastnat i en myr och inte kommer fram för att ge nådaskott.

 

2. Åka på bubblan i WSOP main med näst största stacken mot den största.

 

Skulle nog svara nr 2 eftersom en älg i 9 fall av 10 överlever med endast 3 ben. Finns många fall där de fått ett ben avskjutet som ungdjur men som uppnått könsmogen ålder. Eftersom man har rätt att avliva skadat vilt är det inte heller troligt att en trebent älg får lida speciellt länge.

Kan väl även tilläggas att i princip alla jägare någon gång tyvärr får vara med om att skadeskjuta ett vilt eftersom faktorerna som påverkar vapen, jägare och ammunition är många och ibland t.o.m oförutsägbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...