Matte_Maiden Postad 18 Mars , 2008 Rapport Share Postad 18 Mars , 2008 Du har rätt, inte alls tillräckligt för en säker analys. Men min upplevelse av mega för senaste 2 månaderna är att någon av dom spelar bra, inte 14/4/1 -snubben utan han som spelar lösare men ganska ändå ganska passivt, typ 22/12/2. Jag hade inte alls samma åsikt för 3-4 månader sen men det kan säkert vara varians. Du svarade inte på den andra delen av mitt inlägg. Var inte så blyg nu Jag är blyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 18 Mars , 2008 Rapport Share Postad 18 Mars , 2008 Lite information här:Challe50 och Challe51 e två helt olika spelare, Challe50 är som alla vet näst intill en bot, tiltar typ aldrig, spelar nästan bara nötterna, multi-tablar 10 bord 20 timmar om dagen, han rejkrejsar på Purple Lounge och vinner nästan varje månad/vecka. Challe51, vill inte avslöja hans nick men det är en gammal prima-grinder (NL600-1000) som lirade på en annan primasajt än Purple och han behövde skapa ett nytt nick för att kunna rejkrejsa på Purple och då han visste att hans främsta motståndare i rejset var Challe50 döpte han sig till Challe51. Denna person ska man inte blanda ihop med Challe50 eftersom han är bra mycket bättre på poker och inte alls spelar likt Challe50 Challe 50 är flera personer under rake-racet. Nicket challe50 är dock en mkt duktig spelare bättre än vad du verkar tro iaf. Han har förr i tiden även lirat 50-100 på prima så nån gröngöling snackar vi inte om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 Lite roligt det här med vilka man tycker är bra elr dåliga. Uppenbart skilda tankar i den här tråden. Allas åsikter bygger ju på egna erfarenheter, altså de timmar på dygnet man råkat sitta vid samma bord som spelaren ifråga. Något som blir missvisande eftersom de timmarna bara täcker några % av spelarens totala speltid. Lite luddigt kanske, hoppas ni förstår vad jag menar =) En spelare som har åtta bord uppe kan ju dominera fyra av dem och vara helt passiv på de andra. Likadant kommer alla grinders in i perioder. Typ en rush på fyra dagar, följt av några dagars +/-0 och till slut några tiltdagar. Om man sedan har "oturen" att OFTA möta spelaren när han rushar så är det klart att det byggs upp en bild om att han är duktig. Och tvärtom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 ang pt och dess missvisande statistik: har 25k händer på "challe50", han ligger top5 på mest inspelade $ jag har vunnit mest av "megasteam" och förlorat mest till "umpabumpa" ...asså statsen säger ju egentligen ingenting, "wow, umpabumpa har översettat mig o träffat nötflushen mot mig, han måste vara en bättre spelare lixom"...likadant tycker jag inte megasteam är dålig bara för att jag ligger plus på honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steinmeyer Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 Lite roligt det här med vilka man tycker är bra elr dåliga. Uppenbart skilda tankar i den här tråden. Allas åsikter bygger ju på egna erfarenheter, altså de timmar på dygnet man råkat sitta vid samma bord som spelaren ifråga. Något som blir missvisande eftersom de timmarna bara täcker några % av spelarens totala speltid. Lite luddigt kanske, hoppas ni förstår vad jag menar =) En spelare som har åtta bord uppe kan ju dominera fyra av dem och vara helt passiv på de andra. Likadant kommer alla grinders in i perioder. Typ en rush på fyra dagar, följt av några dagars +/-0 och till slut några tiltdagar. Om man sedan har "oturen" att OFTA möta spelaren när han rushar så är det klart att det byggs upp en bild om att han är duktig. Och tvärtom... Exaktomundo. Precis vad jag försökte säga. ang pt och dess missvisande statistik: har 25k händer på "challe50", han ligger top5 på mest inspelade $ jag har vunnit mest av "megasteam" och förlorat mest till "umpabumpa" ...asså statsen säger ju egentligen ingenting, "wow, umpabumpa har översettat mig o träffat nötflushen mot mig, han måste vara en bättre spelare lixom"...likadant tycker jag inte megasteam är dålig bara för att jag ligger plus på honom Va sjukt, umpabumpa är värst mot mig också. Å han e verkligen inte bra alls, bara rena krockar, som du beskriver. För övrigt två st jävligt träffsäkra posts Ribber. justja... Behövde jag den tredje 10'an på turn igår eller movade du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 Challe 50 är flera personer under rake-racet.Nicket challe50 är dock en mkt duktig spelare bättre än vad du verkar tro iaf. Han har förr i tiden även lirat 50-100 på prima så nån gröngöling snackar vi inte om. Nej missförstå mig inte, säger inte han är dålig, snarare tror jag att min post ger det motsatta intrycket, han är däremot rätt nitig, det kan du inte motsäga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 Challe50 var den som jag plussade mest mot under mina 100k händer på Prima. Killens största problem var att han polariserade sina ranges konstant=värdelöst mot tänkande regular men kan vara det starkaste vapnet vs fisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 justja... Behövde jag den tredje 10'an på turn igår eller movade du? jodå du behövde 2-outarn på turn, tji fick jag med den mjölkningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
istinkface Postad 19 Mars , 2008 Rapport Share Postad 19 Mars , 2008 matte_maiden är kebabhero om jag inte har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 20 Mars , 2008 Rapport Share Postad 20 Mars , 2008 Gogators är enligt mig ännu en synglad tönt som har skööön medrigg. Tvekar inte en sekund att syna en all in me stegdrag osv. Lyckas på nåt löjligt sätt oftast träffa också. Aggresiv ? Preflop ja, men sen då?. Han checkar ju alltid ner turn när han e tom om man floatar hans C-bet på flop. Kass! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matte_Maiden Postad 21 Mars , 2008 Rapport Share Postad 21 Mars , 2008 matte_maiden är kebabhero om jag inte har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 5 Maj , 2008 Rapport Share Postad 5 Maj , 2008 kl är nu 12.40 på en måndag. 2 1/2 bord öppna bara =( okok inte exemplariskt med tiden och vädret men 8 bord brukar man kunna fylla. var är ni pojkar? orkar inte att BARA spela kvällstid för fan hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 5 Maj , 2008 Rapport Share Postad 5 Maj , 2008 Alla gömmer sig för regsen eftersom alla är sämre än regsen om du förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bijou Postad 5 Maj , 2008 Rapport Share Postad 5 Maj , 2008 kl är nu 12.40 på en måndag. 2 1/2 bord öppna bara =( okok inte exemplariskt med tiden och vädret men 8 bord brukar man kunna fylla. var är ni pojkar? orkar inte att BARA spela kvällstid för fan hehe Ribberfors, the man, the myth, the legend! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 6 Maj , 2008 Rapport Share Postad 6 Maj , 2008 Ribberfors, the man, the myth, the legend! ok hehe...elr...va? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steinmeyer Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 Kan säkert ha varit nåt strul med klienten, har ju varit det ganska frekvent den senaste tiden. När det laggar och kopplar ner konstant brukar borden tömmas rätt fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 11 Maj , 2008 Rapport Share Postad 11 Maj , 2008 MEGASTEAM måste spela sjukt mkt. Har sett honom dra in över $10k i rb flera månader.. Det förklarar kanske hans nitiga stats lite iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 15 Maj , 2008 Rapport Share Postad 15 Maj , 2008 MEGASTEAM måste spela sjukt mkt. Har sett honom dra in över $10k i rb flera månader.. Det förklarar kanske hans nitiga stats lite iaf.. Håller med! Har kommit tillbaka till prima nu och spelat en månad och han är alltid på plats. Oftast med typ 8 bord igång också. Intressant tråd föresten. Fortsätt skriv vad ni tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 En annan spelare är 5kaday som nog spelar mer än MEGASTEAM. Tycker dock inte att han är så bra i en del lägen där han kan övervärdera sina händer. Han spelar 24/14/3 så han är betydligt lösare än MEGASTEAM trots att han spelar ungefär lika många bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 En annan spelare är 5kaday som nog spelar mer än MEGASTEAM. Tycker dock inte att han är så bra i en del lägen där han kan övervärdera sina händer. Han spelar 24/14/3 så han är betydligt lösare än MEGASTEAM trots att han spelar ungefär lika många bord. mega lär vara mer än en spelare, varav en av dem faktiskt är väldigt lös. en av dem är dock nitig o tråkig, typisk rakeracehora hehe övrigt: googators (elr nåt) är lite småstörd och har han flyt är han riktigt jobbig att spela mot. någon som har koll föresten på vad som räknas som exemplariska stats? typ "jag är aggro pro och inte lättläst"...24/18/3 elr vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
o_x_e_n Postad 16 Maj , 2008 Rapport Share Postad 16 Maj , 2008 14/7/1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 17 Maj , 2008 Rapport Share Postad 17 Maj , 2008 14/7/1 Vad menar du med det O X E N? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 17 Maj , 2008 Rapport Share Postad 17 Maj , 2008 Aha...kollade min PT... kanske tror jag vet. Det är inte mina stats iaf. Det är ett som är säkert. haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 17 Maj , 2008 Rapport Share Postad 17 Maj , 2008 mega lär vara mer än en spelare, varav en av dem faktiskt är väldigt lös. en av dem är dock nitig o tråkig, typisk rakeracehora hehe övrigt: googators (elr nåt) är lite småstörd och har han flyt är han riktigt jobbig att spela mot. någon som har koll föresten på vad som räknas som exemplariska stats? typ "jag är aggro pro och inte lättläst"...24/18/3 elr vad? Min åsikt är nog att höja PFR till något mellan 20-22 om du har vpip på 24. Det är ju bara min åsikt å kanske helt fel i vissas ögon. Det här beror väl på mycket på vem du möter och har till vänster och höger om dig på bordet så det bästa är väl att ändra lite efter det... andras åsikter är alltid intressant? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 17 Maj , 2008 Rapport Share Postad 17 Maj , 2008 Aha...kollade min PT... kanske tror jag vet. Det är inte mina stats iaf. Det är ett som är säkert. haha knappast mina heller... om det nu är det du syftar på =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts