Gå till innehåll

Mods. Stäng gärna ner dagboken, tack =)


Rebonius

Recommended Posts

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wii! Dom har börjat sända finalbordet :P

Började kolla när vi var 3 st kvar och just nu gör vi deal!

Har pushat på Haxxories rätt hårt och fått honom att lägga Qx-6c på Qc-10c-xc mot min Ac-6x och 44 mot min 22 pre.

Ska kanske bli mest intressant att titta på början av finalbordet dock.

 

 

Hehe, antar att mitt GL hjälpte lite också ;)

 

Jo, det är väl bra men varit lite varierande väder hittills. Ska dock tydligen bli riktigt bra framåt helgen så hoppas på det.

 

Ha det!

Okej :) Vi hoppas på det! Enjoy

 

Efter 10h+ grind i en turnering där du drar hem äckligt mycket så tror jag att du har rätt till någon dags vila :mrgreen:.

 

Sedan har jag en fråga; hur blir det nu med skatten när du klonkat fett?

 

Ska bli kul att se reprisen. GG och GL.

 

Vad jag vet så är inte Stars skattefritt, samtidigt går dom inte ut med andra personers personuppgifter så vem vet hur jag tänker göra?

 

Ja just det. Du är väl bosatt i Finland. Har de samma skattelagstiftning när det gäller pokervinster från utomeuropeiska siter där som i Sverige?

F.ö - har inte läst hela din db men de sista sidorna nämner du inget om cg iaf. Lirar du bara MTT´s eller blir det cashgame också? Spelar du SnG´s och isf vilken nivå?

Gl på söndag ;-)

Jag tror att lagstifitningen ser likadan ut eller iallafall liknar.

Japp, jag lirar cg också. Drog igång ett litet projekt just före vinsten som nästan glöms bort nu där jag lirar NLT400-600, mest HU men även lite 6-max och PLO400 6-max.

SNGs blev det rätt mycket förra månaden. Den här månaden har jag nästan inte spelat alls men när jag spelar så är det jäkligt många turbobord på $60-$225 som gäller.

 

Det där med skatten är jag också lite intresserad av då jag också är ålänning, man vet ju aldrig, kan ju klonka ngn gång i framtiden jag med..

 

Klart du klonkar! Kanske redan på söndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan da. Missade hela final table förutom sista minuterna från då ni dealade till TT mot 55.

 

Några frågor; Hur reagerade du när du såg att han hade 55?

Hur var din reaktion när river blankade(När du insåg att du tagit hem sunday million) och hur många gånger skrek du ut "INGEN FEMMA, INGEN FEMMA"?:mrgreen: Eller du kanske sa det på finska :roll:.

 

GG och stort lol på han som kom trea. Fyfan vad dryg han var när ni dealade. Att han ens funderade på det och var besviken; "So if I win I get 220K?".

 

GG och Gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan da. Missade hela final table förutom sista minuterna från då ni dealade till TT mot 55.

 

Några frågor; Hur reagerade du när du såg att han hade 55?

Hur var din reaktion när river blankade(När du insåg att du tagit hem sunday million) och hur många gånger skrek du ut "INGEN FEMMA, INGEN FEMMA"?:mrgreen: Eller du kanske sa det på finska :roll:.

 

GG och stort lol på han som kom trea. Fyfan vad dryg han var när ni dealade. Att han ens funderade på det och var besviken; "So if I win I get 220K?".

 

GG och Gl.

 

Det börjar om direkt så bara att börja kolla nu :)

 

Jag blev sjukt glad. TT kommer ju nästan alltid vara bäst hand, men jag vill ju hellre se 55 än AJ där.

Jag tror det tog ett tag innan jag faktiskt förstod. Jag log typ non stop i 2h efteråt och hade kontakt med lite kompisar som ville ha update.

Jag kan knappt finska så det är svenska som gäller.

 

Jag har fått ta emot lite kritik för hur jag chattade när vi skulle deala. Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, det där är snarare buisness än någon lek där man ska vara så omtänksam som möjligt.

Men alla jag pratade med på msn var så sura på Jesse när han skulle dryga sig och inte förstå att han var superfisken när han spelade med mig och Haxxories.

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha så sjukt tiltande att se allt åsnespel, skönt att en bra spelare vann iaf.

 

Håller med om att dom flesta ger bort så sjukt mycket i $EV för att komma högre upp i prislistan. Jag vet att jag själv säkert gjorde det lite, men jag försökte spela rätt bra och jag vet ju att dom måste ha en jäkligt stark hand för att spela om alla sina marker.

Ex 22 mot 44 och A-6 mot Q-6 båda när det är trehandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att dom flesta ger bort så sjukt mycket i $EV för att komma högre upp i prislistan. Jag vet att jag själv säkert gjorde det lite, men jag försökte spela rätt bra och jag vet ju att dom måste ha en jäkligt stark hand för att spela om alla sina marker.

Ex 22 mot 44 och A-6 mot Q-6 båda när det är trehandat.

 

Bästa hittills var nog när Wibez öppnade AQo i CO, blev trebettad av JesseJames som comittade sig och Wibez timade ner och foldade.

 

SitAndStack har jag spelat mot en del i MTTs senaste dagarna och trodde han var duktig, men han är ju precis lika usel som alla andra (utom du och david obv :)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa hittills var nog när Wibez öppnade AQo i CO, blev trebettad av JesseJames som comittade sig och Wibez timade ner och foldade.

 

SitAndStack har jag spelat mot en del i MTTs senaste dagarna och trodde han var duktig, men han är ju precis lika usel som alla andra (utom du och david obv :)).

 

Wibez spel i den handen sög stort.

Antingen openpushar han eller så raisar han och synar sig all in om inte två personer blandar sig i potten efter honom (tex small blind pushar och big blind pushar).

SitAndStack spelade endel händer lite underligt tycker jag. Ska kolla på honom nu.

Förrsten, snart dubblar jag upp med AA :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand där jag förlorade rätt mycket marker men som jag ändå tycker att jag spelade bra.

Jag sitter i big blind och alla foldar till small blind (SitAndStack) som bara completar. Jag checkar med min 8-3o.

Flopp J-8-2 med färgdrag. Han betar ut halvpott och jag synar.

Turn 9 och dubbla färgdrag ute. Check-check.

River är blank, lägre än åtta och completar ingen färg.

Han betar halvpott och jag synar. Tyvärr visar han upp 8-2o för floppat tvåpar men jag tror att jag kom undan rätt billigt.

Lyckades dra ut med KJ all in pre mot 77 också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis som fan!! :ola: :ola:

 

Hur mycket får du skatta av det du vann? :shock: lär ju vara en jävla massa

 

Vad jag vet så är inte Stars skattefritt, samtidigt går dom inte ut med andra personers personuppgifter så vem vet hur jag tänker göra?

Jag tror att lagstifitningen ser likadan ut eller iallafall liknar.

Tack :)

Om jag skattar (vilket jag SÅKLART gör :D:D:D:D:D) så är det väl 30% som gäller tror jag, vilket skulle göra att jag väl lyckas skatta bort $60k på en kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar om direkt så bara att börja kolla nu :)

 

Aa såg det. Synd att inte 7-2 drog ut i början, vore nice:-P .

 

Sedan så tycker jag att du gjorde helt rätt. Han 4JJ4 förstod ju verkligen inte situationen. Han spelade mot två spelare som är mycket bättre än honom, ändå så ville han förlita sig på sina donkaments. Din "you, win?" kanske uppfattades som "harsh" men fan han fick det han förtjänade. Han prutade till sig 3-4K extra och var ändå dryg.

 

Men men. Det viktiga är att du vann.

 

Ska se vidare på resten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa såg det. Synd att inte 7-2 drog ut i början, vore nice:-P .

 

Sedan så tycker jag att du gjorde helt rätt. Han 4JJ4 förstod ju verkligen inte situationen. Han spelade mot två spelare som är mycket bättre än honom, ändå så ville han förlita sig på sina donkaments. Din "you, win?" kanske uppfattades som "harsh" men fan han fick det han förtjänade. Han prutade till sig 3-4K extra och var ändå dryg.

 

Men men. Det viktiga är att du vann.

 

Ska se vidare på resten nu.

 

Hehe. Han som pushade 7-2 var riktigt fiskig :P

Man hann ju inte se så mycket av honom på finabordet men spelade med honom tidigare i turneringen.

Han hade ju inte spelat en hand på typ 1h och såklart ska han köra ett fancyplay med 7-2 för att han vill vara snittsig när det sänds som replay.

 

Om jag skulle få göra om dealsnacket skulle jag ha lämnat bort det där.

Ifall jag skulle få spela med två stycken som hade samma skills som Jesse och likadana stacks som det var nu skulle jag aboslut inte göra deal. Ville dock säkra endel pengar mot Haxxories.

Nu när jag ser på Jesses spel är det ju helt horribelt. Sjukt att folk är så tighta mot honom bara. Både Haxxories och någon till la A-Q pre efter att han hade pushat. En gång hade han A-2 när han pushat 15 big blinds från UTG, nötspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst hela dagboken nu och vill säga grattis!!!! Något sådant man vill uppleva.

 

En fråga, det stod att man kunde se en repris av finalbordet, var kan man hitta den? Länk?

 

Ah, skoj :D

Kolla på Starsklienten och sen finns den under "Tourneys", "Special". Kom ihåg att ta bort filtret som gör att man bara kan se kommande turneringar.

Leta sedan efter Sunday Million Final Table Replay eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar lite billigare satelliter och feeders till främst tvådagars eventet på FTP. Det blir troligen så att jag lirar den även om jag inte kvalar. Måste bara få in tillräckligt med cash på Full Tilt först.

Ligger helt okej i en $55 satellit direkt till Eventet. Det är ju förstås inte speciellt många biljetter (en på 50) men med de här valuebetsen kan man ju hoppas :P

 

Full Tilt Poker Game #5267422276: Satellite to FTOPS Event #17 (37237559), Table 8 - 60/120 - No Limit Hold'em - 17:11:29 ET - 2008/02/15

Seat 1: Tomgus456 (2,870)

Seat 2: meltit (1,930)

Seat 3: TheNutters (5,450)

Seat 4: ol bastard (5,610)

Seat 5: sweens09 (5,067)

Seat 6: Ciar (1,135), is sitting out

Seat 7: BILLDEAL (760), is sitting out

Seat 8: TBaller247 (2,925)

Seat 9: lecter 78 (2,120)

TheNutters posts the small blind of 60

ol bastard posts the big blind of 120

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Ace of HeartsJack of Hearts

sweens09 folds

Ciar folds

BILLDEAL folds

TBaller247 folds

lecter 78 raises to 240

Tomgus456 raises to 600

meltit folds

TheNutters folds

ol bastard has 15 seconds left to act

ol bastard folds

lecter 78 has 15 seconds left to act

lecter 78 calls 360

*** FLOP *** 10 of Clubs2 of HeartsKing of Spades

lecter 78 bets 840

Tomgus456 raises to 1,680

lecter 78 calls 680, and is all in

Tomgus456 shows Ace of HeartsJack of Hearts

lecter 78 shows Ace of Clubs9 of Hearts

Uncalled bet of 160 returned to Tomgus456

*** TURN *** 10 of Clubs2 of HeartsKing of Spades5 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Clubs2 of HeartsKing of Spades5 of Diamonds4 of Diamonds

Tomgus456 shows Ace King high

lecter 78 shows Ace King high

Tomgus456 wins the pot (4,420) with Ace King high

lecter 78 stands up

 

Tajmar bluffarna lika bra

 

Full Tilt Poker Game #5267453291: $14,000 KO Guarantee (39326055), Table 15 - 20/40 - No Limit Hold'em - 17:14:07 ET - 2008/02/15

Seat 1: HuckleberrySeed (2,790)

Seat 2: Tomgus456 (2,895)

Seat 3: kennl (2,905)

Seat 4: TBaller247 (2,960)

Seat 5: skafulator (6,015)

Seat 6: tblue1 (3,225)

Seat 7: in_your_a (2,970)

Seat 8: DaveBax (2,970)

Seat 9: Tall Paul1 (3,270)

TBaller247 posts the small blind of 20

skafulator posts the big blind of 40

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 Ace of DiamondsQueen of Spades

tblue1 folds

in_your_a calls 40

DaveBax folds

Tall Paul1 has 15 seconds left to act

Tall Paul1 folds

HuckleberrySeed calls 40

Tomgus456 raises to 220

kennl folds

TBaller247 folds

skafulator folds

in_your_a calls 180

HuckleberrySeed folds

*** FLOP *** King of Clubs8 of Spades10 of Hearts

in_your_a checks

Tomgus456 checks

*** TURN *** King of Clubs8 of Spades10 of Hearts7 of Spades

in_your_a bets 250

Tomgus456 raises to 900

in_your_a calls 650

*** RIVER *** King of Clubs8 of Spades10 of Hearts7 of Spades3 of Hearts

in_your_a checks

Tomgus456 bets 1,775, and is all in

in_your_a has 15 seconds left to act

in_your_a has requested TIME

in_your_a folds

Uncalled bet of 1,775 returned to Tomgus456

Tomgus456 mucks

Tomgus456 wins the pot (2,340)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

Om jag skattar (vilket jag SÅKLART gör :D:D:D:D:D) så är det väl 30% som gäller tror jag, vilket skulle göra att jag väl lyckas skatta bort $60k på en kväll.

fan det måste svida att bara vinna runt en mille sådär ;) hahaha

 

du hade lite tur att killen la sig me 44 när du pusha me 22, kunde ha sänkt din deal.

Men fan va gnällig den killen var som låg sist i marker, han nöjde sig inte me något. Lirar du den nästa söndag med? back2back ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan det måste svida att bara vinna runt en mille sådär ;) hahaha

 

du hade lite tur att killen la sig me 44 när du pusha me 22, kunde ha sänkt din deal.

Men fan va gnällig den killen var som låg sist i marker, han nöjde sig inte me något. Lirar du den nästa söndag med? back2back ;)

 

Haha :P Det känns såklart jävligt bra!

 

Standard resteal. Otur för mig att han också plockar upp pocket. Jag vet ju att han inte kan syna med 44 ändå. Han kanske flippar mot min range men han förlorar massor ICM-mässigt.

Japp, det blir nog väldigt mycket spel den här söndagen. Inte bara för att det är FTOPS Main Event utan för att jag fick sportlov idag så jag har ledigt på måndagen också :P

 

En kille gjorde just en rätt snygg syn. Jag pushar mer än potbet på brädan K-Q-J-A med två ruter. Jag har AA och han blixtsynar med 2-4 i ruter :D:D

River var ruter och jag bustade på finalbordsbubblan men fick mig ett gott skratt :P Som Tony Rickardsson sa: "Jag e int bitter"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :P Det känns såklart jävligt bra!

 

Standard resteal. Otur för mig att han också plockar upp pocket. Jag vet ju att han inte kan syna med 44 ändå. Han kanske flippar mot min range men han förlorar massor ICM-mässigt.

Japp, det blir nog väldigt mycket spel den här söndagen. Inte bara för att det är FTOPS Main Event utan för att jag fick sportlov idag så jag har ledigt på måndagen också :P

 

En kille gjorde just en rätt snygg syn. Jag pushar mer än potbet på brädan K-Q-J-A med två ruter. Jag har AA och han blixtsynar med 2-4 i ruter :D:D

River var ruter och jag bustade på finalbordsbubblan men fick mig ett gott skratt :P Som Tony Rickardsson sa: "Jag e int bitter"

gött! har tyvärr redan haft min sportlov nu, så ska klara av sista terminen av gymnasiet nu. Är inte rikigt uppe i din nivå, skulle aldrig ha råd med att lägga ut 500$ för att lira en turnering. Men det kommer vettu;)

 

Go syn me 42s där, är en sån där go hand jag älskar att spela när jag kommer hem från puben. Lycka till i fortsättningen av ditt lirande !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött! har tyvärr redan haft min sportlov nu, så ska klara av sista terminen av gymnasiet nu. Är inte rikigt uppe i din nivå, skulle aldrig ha råd med att lägga ut 500$ för att lira en turnering. Men det kommer vettu;)

 

Go syn me 42s där, är en sån där go hand jag älskar att spela när jag kommer hem från puben. Lycka till i fortsättningen av ditt lirande !

 

Okey :)

Jag har aldrig lagt ut mer än $500 på en freezeout, men lite mer på tex $100r och $320r. Det kommer ju antagligen bli $2500 på FTOPS Event 17 nu så.

Gillar iallafall strukturen. Turneringen är uppdelad över två dagar, startstack är 250 big blinds och blindsen höjs varje halvtimme.

Jag har aldrig satt mig vid datorn och spelat efter att jag har druckit och jag rekommenderar dig inte att göra det heller.

 

Hoppas ditt lirande går bra också :) Så syns vi säkert på något stort finalbord i framtiden ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en liten fråga bara, hur många xBB ska man ha för att lira på sin nivå av cashgame? Jag lirar inte alls högt just nu, har en 300 i rullen och funderar på att börja lira NL25..

 

Det har skrivits rätt mycket om det där.

Jag antar att du spelar NLT.

Som det flesta svaren i poker så är det "det beror på". Om du lätt kan sätta in pengar ifall du gular så kan man förstås spela lite högre.

Jag är väl en av de som lirar lägst med tanke på min bankrulle. Har plussat typ $300k på poker och spelar fortfarande NL$600.

Så försiktig behöver du nog inte vara. Till NL25 har du ju bara 12 inköp, så det tycker jag att verkar vara lite för lite.

En standardregel brukar vara 3000 gånger big blind, så i ditt fall skulle du börja lira NL10.

Kom ihåg att gå ner i nivå ifall det börjar gå dåligt och hoppas pokergudarna är med dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...