Gå till innehåll

Fudge - SH 2,5/5kr


Fudge

Recommended Posts

8J-handen. Miniraise från fisk är oftast nötnöten tycker jag, men det går ju inte att låta bli att syna. En variant hade ju varit att checka för att att syna men då missar du ju ett bet om du har Fi slagen. Men samtidigt gett FI en möjlighet till att bluffa.

 

QJ-handen. Återigen de där småbeten från spelare med små stackar. Men fn vet om jag inte bara synat. Tror du Fi hade synat med en hand som du hade slagit?

 

AT-handen. Svårt att se vad Fi skulle raisat med på turn om du inte va slagen. KQc skulle i så fall va en möjlighet men verkar långsökt. Troligen set/stege eller möjligen 89 för tvåpar. Tycker nog att även om att du får dryga 3:1 på den synen så är det ok att släppa handen. Men det är fn så svårt just då att göra det.

 

Kommentarer från två spelare, min erfarenhet säger att jag inte får så många mer!

Spelade nog händerna på sämsta vis, men var inte på topp just då. J8 handen blev jag riktigt förvånad över en klickraise, men eftersom han varit så uberkass så synade jag och han visade upp k6 för rivrat 2par.

QJ handen kan nog vara bäst att bara syna med, men kändes fel just då.

AT handen så kändes han inte så stark som han ville verka, och valde att syna, fick AK kastad i ansiktet..

 

Tagit mig upp på 0 idag, så blir lite käk och sen mer spel! Tänkte skippa att backa 1k direkt så man slipper jaga.

 

Game on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

sounds like a plan8-) , ska också försöka köra på samma taktik nu när ja ska in å lira

 

Lyckades halvera förlusten iaf! Bara 500 nu innan de vände, ligger runt 800+ nu, tänkte se sista avsnittet av Weeds samt första av Dirt, sett en reklam om den, och verkade bra! Börjar få dåligt med serier nu, och orkar inte sätta mig in i Prison Break och Dexter än..

 

1550 händer totalt idag än så länge, och va tydligen 1472+, skön suprise!

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade +2024 idag, inte spelat speciellt mycket, men är riktigt sliten! Följde med ena kombon till gymmet igen vid halv 9 och tog en promenad på löpbandet(så tråkigt att jag grinar)! Så två pass idag.

Nästa vecka blir det att testa spinning, fick tips om det idag! Så kan vara värt ett försök även om jag tror det är minst lika tråkigt som att trampa på ett band.

 

En dusch och sen lägga sig framför en serie eller två!

Upp och träna tidigt imorn!

Möjligt att de blir tacobuffé med några kompisar, brukar vara bra drag på fredagar där, liveband mm, tråkigt man har en nykter helg bara!

Men spel på kvällen/natten iaf..

 

1/3 av månaden klar, spelat 23k händer vilket jag får va nöjd med, ändå missat typ fyra dagar helt! Och SvS är ju inte den snabbaste klienten direkt.. +7k än så länge, har varit en tung start på året så ska inte klaga, även om jag siktat lite högre. Alla månader under 20k är en besvikelse, men de ska nog gå att fixa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget spel igår, försov mig så hann inte spela innan jag skulle iväg och käka, sen blev det lite live spel under kvällen och sängen tidigt. Tränat och sovit en timme hitills idag, iväg till Pitchers och se United - Newcastle nu, sen hoppas jag på spel!

 

Känner att jag vill få ihop lite händer en sån här dag så jag kan avsluta veckan bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger -300 för dagen efter session två, kom fel in i så gott som varje situation de få ggr jag träffade! Blir mer spel om en stund..

Rocky filmerna är skrämmande bra! Sista filmen i Sagan Om Ringen serien nu på fyran, se klart den, lite mer Rocky samt spel, svårt att se att jag inte ska sluta + idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back 200 igår, runt 500 händer än så länge idag och back 1k ca.

Iväg och se Arn nu, sen mer spel. Tänkte testa att spela lite annorlunda mot vanligt och se om de kan hända lite mer!

Har sämst tajming i världen just nu, de och de sjukt sjukt dåliga spelarna på SvS som träffar allt, gör det svårt att plussa!

 

Men byta taktik senare så ska de nog gå att vända uppåt.. Ser fram emot en bra vecka med mycket spel! Avsluta den med att se Petter på lördag, va ett tag sen jag såg honom sist och sista två skivorna är riktigt bra.

 

Later

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett Entourage?

 

Självklart! Funderar nästan på att se de från början igen..

 

 

Lite mer spel nu, ligger 2,5back so far! Känns som spelet är ok, men väntar fortfarande på att de ska missa ett drag.. Torskar typ alla potter jag spelar, mer aggro pre nu, men får bara motstånd med de lite sämre händerna, har jag bra så är det blixtfold. Så riktigt tungt just nu! Inge vividare avslut på veckan om jag inte tar igen endel!

 

men blir spel en stund till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar in handduken för kvällen.. Varit så sjukt många setups ikväll, samma igår. Finns det ett kort som gör en pott så kommer de, gång på gång på gång.

 

Nya tag imorn.. Vore kul om det kunde släppa lite! 08 ser ju inge vidare ut just nu. Sängen nu och någon serie. Kör imorn efter gymmet igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att de går dåligt för dig va har du för stats me din "aggresivare stil" ?

jag gick från 20/11/3 till 25/19/3 för en vecka sedan ungeför och de känns mkt skönare nu

 

Inte lagt in några händer i PT från idag, men tänkte göra de i slutet på dagen imorn, är bara att ställa in från senaste två dagarna för att få fram statsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråkigt att de går dåligt för dig va har du för stats me din "aggresivare stil" ?

jag gick från 20/11/3 till 25/19/3 för en vecka sedan ungeför och de känns mkt skönare nu

 

Vilka värden i PT e d vi pratar om här? Har precis börjat använda PT så e väldigt grön inom d :oops::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Fudge,

jag satte in lite pengar för nån vecka sen på SvS å tänkte testa lite, har spelat 2-3k händer några dar i sträck nu och har plussat litegrand på 2.5/5..men något som slog mej var hur helst otroligt sjukt dåliga spelarna var!

Igår spelade jag 3k händer å vann inte ett piss, även fast alla spelade som åsnor. En kille som spelade hela dagen igår nickade Pierr, han synade ner 3 pottbett i rad om han hade ett ess på handen eller vilket par som helst, och an drog ut mej exakt varje gång på river, har för mej att det var 7-8 ggr eller liknande.

Det gick så långt att jag började fundera om det är som jag spelar dåligt, att det är jag som fått det om bakfoten att spelarna är kassa? För jag borde vara så enormt mkt mer plus än vad jag är känns det som.

Vad säger du? håller du med mej? ledsen för att jag skriver ett sånt klago inlägg i din DB, men jag var helt enkelt tvungen att skriva av mej....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka värden i PT e d vi pratar om här? Har precis börjat använda PT så e väldigt grön inom d :oops::lol:

de som typ säger mest om ens spelstil typ, Denna ordningen står dom i VPIP/PFR/AF

 

alla finns på startsidan inne i PTdatabasen

vpip=volontarly put money in pot%

PFR=preflop raise%

AF=total agressionfactor

 

Vad har du där prime?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de som typ säger mest om ens spelstil typ, Denna ordningen står dom i VPIP/PFR/AF

 

alla finns på startsidan inne i PTdatabasen

vpip=volontarly put money in pot%

PFR=preflop raise%

AF=total agressionfactor

 

Vad har du där prime?

 

Aha okej. Då har jag 27/16/2 på 2,3k händer på 5 dagar.

Spelar jag många händer för löst pre o på gatorna?

 

Edit: d e sista värdet jag har svårt o förstå riktigt.. Om non vill förklara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Fudge,

jag satte in lite pengar för nån vecka sen på SvS å tänkte testa lite, har spelat 2-3k händer några dar i sträck nu och har plussat litegrand på 2.5/5..men något som slog mej var hur helst otroligt sjukt dåliga spelarna var!

Igår spelade jag 3k händer å vann inte ett piss, även fast alla spelade som åsnor. En kille som spelade hela dagen igår nickade Pierr, han synade ner 3 pottbett i rad om han hade ett ess på handen eller vilket par som helst, och an drog ut mej exakt varje gång på river, har för mej att det var 7-8 ggr eller liknande.

Det gick så långt att jag började fundera om det är som jag spelar dåligt, att det är jag som fått det om bakfoten att spelarna är kassa? För jag borde vara så enormt mkt mer plus än vad jag är känns det som.

Vad säger du? håller du med mej? ledsen för att jag skriver ett sånt klago inlägg i din DB, men jag var helt enkelt tvungen att skriva av mej....

 

 

Haha, ingen fara, nästan skönt att veta att man inte är ensam! Spelarna är de absolut sämsta idioterna jag mött sen jag började med poker för x antal år sedan. Men har man inte flytet med sig så är det inte lätt att vinna hur de än spelar, är bara att kämpa på. De vänder till slut om man håller uppe spelet och har rulle till de! Känns inte så just nu men..!

 

En session på en timme ca nu, back 1,5k just nu. Kan inte få en jävla hand att hålla mot deras cp drag längre, att ens försöka beta bort andra eller tredje paret är lönlöst, de lägger sig inte förän jag betar med bra hand. Så värdelöst just nu! Gått en halv månad och är maginellt + iår.. WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en jättebra tråd om det.

 

Är ganska lätt att fixa bara du letar upp tråden!

 

Ligger runt 700+ idag, helt fantastiskt med tanke på hur spelet ser ut!

Rätt seg nu men kan nog bli lite mer händer..

 

Missa inte det här! http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.246455

 

Gå ner till klippet om Jason - En osannolik baskethjälte!

Sjukt coolt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror 90% av alla suited händer har sett en flopp på mina bord idag, de 10% som inte synat pre är de jag lagt. Träff %en på Fi har varit helt fantastisk!

Står på -1k för dagen, hämtat upp det förut, så blir paus och sen mer spel!

 

Nya taktiken har inte fått någon vidare start, men känns som det beror mer på att Fi har flyt än mitt eget spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-2k so far! Skäms över att förlora mot spelarna på SvS just nu, men kan tyvär inte göra mycket åt de.

 

De träffar helt fantastiskt med sina skithänder de limpsynar med oavsett hur mycke det kostar! Setup händerna har regnat ett tag nu, börjar bli dags för en vändning..!!

 

Bara att bita ihop, paus igen så köra mer ikväll. Kan inte fortsätta så här hur länge som helst.. Måste ju kunna få två dagar irad utan att det ska se ut så här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...