Supertequila Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Det ser man jämt i amerikanska filmer. Varför stoppar de flaskan i papperspåsar när de dricker utomhus? Någon lag som reglerar detta? Citera
pokerpewe Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 för att dölja att man dricker kanske? Säkert många som skäms över det, varför dom då dricker "offentligt" kan man undra. Funderat på det ett tag utan att riktigt komma på varför. Citera
tetris Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta? OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat. Citera
Supertequila Postad 31 December , 2007 Författare Rapport Postad 31 December , 2007 Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta? OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat. Jag har för mig att det inte är olagligt i Sverige längre sen vi gick med i EU, fast inte riktigt säker. Citera
Aike Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Jag har hört att man använde dessa bruna papperspåsar för att avgöra om en person fick handla eller ej. Var man brunare än påsen blev man nekad. Någon som kan verifiera sanningshalten i detta? OnT: Förmodligen är det olagligt precis som i Sverige att dricka alkohol på offentlig plats om området inte är inhängnat. Det var olagligt på Hawaii när jag bodde där 2000. Och det gäller nog ännu och i fler delstater. Citera
Batch Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 I vissa stater (alla?) är det olagligt att förtära alkohol offentligt. De bruna papperspåsarna används då till att dölja att man dricker alkohol. Detta då polisen inte har rätt till att rota i (icke-kriminella) personers väskor/påsar. Citera
hnat Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Det ser man jämt i amerikanska filmer. Varför stoppar de flaskan i papperspåsar när de dricker utomhus? Någon lag som reglerar detta? Nej, de får även använda t.ex plastpåsar. ZING! Citera
dekutree Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 http://answers.google.com/answers/threadview?id=756330 Citera
Bubbla Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Jag har för mig att det inte är olagligt i Sverige längre sen vi gick med i EU, fast inte riktigt säker. Tror det är upp till varje komun att avgöra det. Gävle införde förbud mot att förtära alkohol på ofentlig plats i år för att minska fyllan på cityfesten. Citera
Juggler Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Damn you Bubbla! Ja det stämmer, det regleras i lokala ordningsstadgan. Citera
Joeduck Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Negerversionen låter ej troligt, jag tror att det används oftare av alkisarna i syfte att de döljer flaskan samt värmer händerna oftare. Vem f* bryr sig om div kommuners egna lagar btw? I sverige får de ju ta in en för förargelseväckande beteende ändå, om de känner att de behöver en anledning. Citera
Sylwester Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 När vi var i Dublin så fick man alltid de lite större flaskorna i just dessa karaktäristiska bruna pappåsar när man handlade vin, sprit eller öl i affären. Antar att det blir naturligt att ha den kvar på om man ska sitta och kröka utomhus. Citera
dlinder Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Hur är det i sthlms kommun? Citera
Matfrid Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Det ser man jämt i amerikanska filmer. Varför stoppar de flaskan i papperspåsar när de dricker utomhus? Någon lag som reglerar detta? Följdfråga: varför bär kvinnorna i amerikanska filmer jättestora pappersbåsar utan handtag när de har handlat på en supermarket? De ser vanligen alldeles hjälplösa ut och måste ha hjälp av en MAN för att bära in dem i huset. Har amerikanerna inte uppfunnit handtag? Citera
OsantVassSpelare Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Mycket skitsnack i denna tråd. Det är förbjudet att dricka alkohol offentligt i de flesta staterna i USA, har man dock en påse över flaskan så är det okej eftersom folk inte vet vad det är man dricker. Polisen kollar inte vad du har i påsen, så länge du inte visar vad du dricker så får du göra det var du vill. Citera
Joeduck Postad 31 December , 2007 Rapport Postad 31 December , 2007 Följdfråga: ........ Har amerikanerna inte uppfunnit handtag? Kan vara för att de amerikanska kvinnorna är så fula o feta att det inte är någon karl som kan tänkas sätta på en. På det sättet kommer kvinnorna närmare mannen.. eller så kan det bero på att handtag på papperskassar är totalt skit om man köper mer än toapapper och servetter. Gott nytt år! Citera
Dead-Inside Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Hur är det i sthlms kommun? Inte lagligt att dricka utomhus/offentlig plats vad jag vet. Men polisen bryr sig givetvis inte så länge du inte ställer till trubbel (Typ alkis, skadegörelse, m.m.). Citera
Recommended Posts