Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ansvarsfullt...

 

Klart. Vem har inte drömt om att få en knodd som klubbar ihjäl folk till höger å vänster? Clerburne, comments? :roll:

 

Lukas=din unge? Hur gammal är du btw?

 

Lukas är min son ja, jag är 25.

 

Idag ska vi å hälsa på Maria på jobbet eftersom hon har en håltimme på 3h, pust. Sjukt seg i morse, eftersom jag fått sova mer än jag brukar - hela 7 timmar!!! :shock:

 

Nu frulle, sen drar vi. Mors!

 

Börjar förresten bli sjukt grindsugen, blir bra inför imorrn+sönd :D

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart. Vem har inte drömt om att få en knodd som klubbar ihjäl folk till höger å vänster? Clerburne, comments? :roll:

 

 

 

Lukas är min son ja, jag är 25.

 

Idag ska vi å hälsa på Maria på jobbet eftersom hon har en håltimme på 3h, pust. Sjukt seg i morse, eftersom jag fått sova mer än jag brukar - hela 7 timmar!!! :shock:

 

Nu frulle, sen drar vi. Mors!

 

Börjar förresten bli sjukt grindsugen, blir bra inför imorrn+sönd :D

 

/SK

 

Hälsa min gamla skola! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite stålars in på full tilt idag efter en stejkgrej. Kom hem för en stund sen och blev grindsugen eftersom övriga famlijen gick till sängs. Inga bra MTTs att köra såg jag, och började hänga läpp. :( MEN! Kom på att jag ska ta $400, nöta NL400 tills jag har till NL600 osv så får vi se hur långt pengarna räcker! :D

 

GL TO ME!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj! Såg precis den här riversynen på ett NL10k-bord. Iskallt :D

 

Full Tilt Poker Game #6349421267: Table Masters (heads up) - $50/$100 - No Limit Hold'em - 16:19:30 ET - 2008/05/09

Seat 1: STRAATE982 ($13,232)

Seat 2: Juggle This ($14,098.50)

Juggle This posts the small blind of $50

STRAATE982 posts the big blind of $100

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Juggle This raises to $300

STRAATE982 raises to $1,200

Juggle This calls $900

*** FLOP *** 3 of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds

STRAATE982 has 15 seconds left to act

STRAATE982 bets $1,700

Juggle This has 15 seconds left to act

Juggle This calls $1,700

*** TURN *** 3 of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds2 of Clubs

STRAATE982 has 15 seconds left to act

STRAATE982 bets $3,600

Juggle This has 15 seconds left to act

Juggle This has requested TIME

Juggle This calls $3,600

*** RIVER *** 3 of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds2 of ClubsJack of Hearts

STRAATE982 checks

Juggle This has 15 seconds left to act

Juggle This bets $7,598.50, and is all in

STRAATE982 has 15 seconds left to act

STRAATE982 has requested TIME

STRAATE982 calls $6,732, and is all in

Uncalled bet of $866.50 returned to Juggle This

*** SHOW DOWN ***

Juggle This shows 10 of DiamondsQueen of Spades a pair of Jacks

STRAATE982 shows Queen of HeartsAce of Hearts a pair of Jacks

STRAATE982 wins the pot ($26,463.50) with a pair of Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot $26,464 | Rake $0.50

Board: 3 of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds2 of ClubsJack of Hearts

Seat 1: STRAATE982 (big blind) showed Queen of HeartsAce of Hearts and won ($26,463.50) with a pair of Jacks

Seat 2: Juggle This (small blind) showed 10 of DiamondsQueen of Spades and lost with a pair of Jacks

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en jobbig hand jag just lirade. Min read på FI är att han är stabil och relativt tajt pre, men jag har har inga stats på honom alls och har bara lirat typ 30 min så att...

 

Full Tilt Poker Game #6349629795: Table Alta (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 16:38:00 ET - 2008/05/09

Seat 1: themightyjim ($465.60), is sitting out

Seat 3: gwinny13 ($575.10)

Seat 4: hAAppy Monkey ($869)

Seat 5: ParaDogs ($468)

Seat 6: SoderKrippa ($473.60)

gwinny13 posts the small blind of $2

hAAppy Monkey posts the big blind of $4

pottsee adds $400

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SoderKrippa Queen of DiamondsQueen of Hearts

ParaDogs raises to $14

SoderKrippa raises to $39

gwinny13 folds

hAAppy Monkey folds

ParaDogs has 15 seconds left to act

ParaDogs raises to $99

SoderKrippa calls $60

*** FLOP *** 6 of HeartsKing of Spades7 of Spades

ParaDogs has 15 seconds left to act

ParaDogs checks

themightyjim stands up

SoderKrippa checks

*** TURN *** 6 of HeartsKing of Spades7 of Spades5 of Diamonds

ParaDogs has 15 seconds left to act

ParaDogs bets $133

SoderKrippa: QQ

SoderKrippa has 15 seconds left to act

SoderKrippa: think that K saved me some cash

SoderKrippa folds

Uncalled bet of $133 returned to ParaDogs

ParaDogs mucks

ParaDogs wins the pot ($202)

*** SUMMARY ***

Total pot $204 | Rake $2

Board: 6 of HeartsKing of Spades7 of Spades5 of Diamonds

Seat 1: themightyjim is sitting out

Seat 3: gwinny13 (small blind) folded before the Flop

Seat 4: hAAppy Monkey (big blind) folded before the Flop

Seat 5: ParaDogs collected ($202), mucked

Seat 6: SoderKrippa (button) folded on the Turn

 

 

Känns nästan som fold pre eller? Har ju noll koll på CG öht, och inte alls på denna nivån typ.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja på flop/turn går det ju inte att spela vidare iaf. Synen pre måste ju vara ett hopp om att han spelar AK så alla >q-floppar får du trycka. Fold pre tycker jag är helt ok, annars bättre att slå om än att kallsyna kanske.

 

Precis. Synen pre känns tokigt kall. Vad gör han det spelet med? QQ+/AK? Eller sätter jag för tajt 4bets-HD på FI? I efterhand känns fold pre lätt som det bästa alternativet för mig.

 

/SK

 

 

EDIT: För övrigt tycker jag att det känns tokkallt att 4betta där oavsett vad han har för hand, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni KK i sådana här situationer? Jag vet att CR kanske inte är något standardspel, men det känns som att jag med det spelet kan känna mig säker på att han har mig slagen om jag får fortsatt action, men frågan är ju om det blir för dyrt? Om jag OOP betar ut och han synar så känns ju turnspelet läbbigt. Är jag väldigt ofta slagen om han synar en bet på floppen, eller är risken stor att han floatar mig och bluffar turn om jag checkar? Eller raisar han mig då ofta på floppen för att testa mig även om han inte har A? Det är dessa två scenarior jag vill undvika, men frågan återstår - blir det för dyrt?

 

Full Tilt Poker Game #6350030649: Table Melody (6 max) - $3/$6 - No Limit Hold'em - 17:13:16 ET - 2008/05/09

Seat 1: sharkiam10 ($591)

Seat 2: Try_Tilt_Me ($602.10)

Seat 3: Brees91O ($574)

Seat 4: SoderKrippa ($600)

Seat 5: Wyteazn ($1,208.55)

Seat 6: HD Night Train ($764.60)

HD Night Train posts the small blind of $3

sharkiam10 posts the big blind of $6

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SoderKrippa King of SpadesKing of Clubs

Try_Tilt_Me folds

Brees91O folds

SoderKrippa raises to $21

Wyteazn raises to $72

HD Night Train folds

sharkiam10 folds

SoderKrippa calls $51

*** FLOP *** Ace of Diamonds2 of Diamonds8 of Clubs

SoderKrippa checks

Wyteazn has 15 seconds left to act

Wyteazn bets $85

SoderKrippa raises to $210

Wyteazn folds

Uncalled bet of $125 returned to SoderKrippa

SoderKrippa mucks

SoderKrippa wins the pot ($320)

*** SUMMARY ***

Total pot $323 | Rake $3

Board: Ace of Diamonds2 of Diamonds8 of Clubs

Seat 1: sharkiam10 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: Try_Tilt_Me didn't bet (folded)

Seat 3: Brees91O didn't bet (folded)

Seat 4: SoderKrippa collected ($320), mucked

Seat 5: Wyteazn (button) folded on the Flop

Seat 6: HD Night Train (small blind) folded before the Flop

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar ni KK i sådana här situationer? Jag vet att CR kanske inte är något standardspel, men det känns som att jag med det spelet kan känna mig säker på att han har mig slagen om jag får fortsatt action, men frågan är ju om det blir för dyrt? Om jag OOP betar ut och han synar så känns ju turnspelet läbbigt. Är jag väldigt ofta slagen om han synar en bet på floppen, eller är risken stor att han floatar mig och bluffar turn om jag checkar? Eller raisar han mig då ofta på floppen för att testa mig även om han inte har A? Det är dessa två scenarior jag vill undvika, men frågan återstår - blir det för dyrt?

 

/SK

 

Väldigt intressant spel. Ska testa det några gånger. Du skriker ju styrka om det inte är en fisk som får för sig att du spelar på draget. Beror väl på vem man möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt intressant spel. Ska testa det några gånger. Du skriker ju styrka om det inte är en fisk som får för sig att du spelar på draget. Beror väl på vem man möter.

 

Kul att du tycker att det är intressant, men att "testa det några gånger" för att sen utvärdera kan väl inte va helt stabilt? :) Var kanske inte det du menade? Visst beror det på vem man möter, men mot en semikompetent FI så borde jag se stark ut...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW, här kommer ju den där diskussionen och bet för värde eller bluff in igen. Det blir precis samma resonemang som jag och conspiracy förde i Max Cadys DB för ett tag sen. Jag gör ju spelet för att i längden inte tappa värde mot sämre händer än min egen, inte i första hand för värde i just denna handen. Det här kanske är helt fel sätt att tänka, så bomba mig gärna med kritik!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tycker att det är intressant, men att "testa det några gånger" för att sen utvärdera kan väl inte va helt stabilt? :) Var kanske inte det du menade? Visst beror det på vem man möter, men mot en semikompetent FI så borde jag se stark ut...

 

/SK

 

Haha nja inte helt stabilt att testa mot fisk kanske. men man kan nog skrämma bort rätt många AX i det läget. dock inte AK såklart. Som du säger, kompetent fi måste det vara. Fast jag känner att det är 50-50 om Fi väljer att se dig som stark. Det kan också lukta missad flop mot en jättekompetent Fi. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha nja inte helt stabilt att testa mot fisk kanske. men man kan nog skrämma bort rätt många AX i det läget. dock inte AK såklart. Som du säger, kompetent fi måste det vara. Fast jag känner att det är 50-50 om Fi väljer att se dig som stark. Det kan också lukta missad flop mot en jättekompetent Fi. Eller?

 

Det jag menar är att dra slutsatser på ett fåtal spel om huruvida detta är en bra strategi eller inte kanske inte är så hett. Om det är ett bra spel eller inte mot random FI skulle jag vilja ha fler synpunkter på. Kolla även på förrförra inlägget, då det är en frågeställning jag gärna har en diskussion ikring.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är att dra slutsatser på ett fåtal spel om huruvida detta är en bra strategi eller inte kanske inte är så hett. Om det är ett bra spel eller inte mot random FI skulle jag vilja ha fler synpunkter på. Kolla även på förrförra inlägget, då det är en frågeställning jag gärna har en diskussion ikring.

 

/SK

 

Mmm förstod det. Formulerade mig någorlunda illa bara. Det jag känner rent spontant när jag ser spelet är att det är EV+ mot Random Fi. Jag vet inte, jag gillar det spelet starkt. Tror du får bort många sämre AX, däremot kan det bli svårt att få bort vissa drag kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...