Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

mitt första rena HU pass på länge slutade 5-5 efter jag tappat sickoleaden i sista.

 

Känner att jag måste jobba på hur jag hanterar förluster i mtts känner man bara en tomhet efter man bustat men med sngs. Blir jag så jävla förbannad att det inte finns. Speciellt om jag anser att jag är mil bättre än fi. Nån som har några boktips om det?

 

Nu ska man på systemet sen pallra sig upp till uppsala kommer bli nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mitt första rena HU pass på länge slutade 5-5 efter jag tappat sickoleaden i sista.

 

Känner att jag måste jobba på hur jag hanterar förluster i mtts känner man bara en tomhet efter man bustat men med sngs. Blir jag så jävla förbannad att det inte finns. Speciellt om jag anser att jag är mil bättre än fi. Nån som har några boktips om det?

 

Nu ska man på systemet sen pallra sig upp till uppsala kommer bli nice :)

 

Som igår menar du? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt första rena HU pass på länge slutade 5-5 efter jag tappat sickoleaden i sista.

 

Känner att jag måste jobba på hur jag hanterar förluster i mtts känner man bara en tomhet efter man bustat men med sngs. Blir jag så jävla förbannad att det inte finns. Speciellt om jag anser att jag är mil bättre än fi. Nån som har några boktips om det?

 

"Inside the poker mind" av John Feeney tycker jag är skitbra på hur man ska tackla pokern mentalt. Inget speciellt om SNG:s kanske men väldigt bra psykbok imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt första rena HU pass på länge slutade 5-5 efter jag tappat sickoleaden i sista.

 

Känner att jag måste jobba på hur jag hanterar förluster i mtts känner man bara en tomhet efter man bustat men med sngs. Blir jag så jävla förbannad att det inte finns. Speciellt om jag anser att jag är mil bättre än fi. Nån som har några boktips om det?

 

Nu ska man på systemet sen pallra sig upp till uppsala kommer bli nice :)

 

Vad kör du för nivå på HU? The poker mindset kanske kan hjälpa, jag har inte läst boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som igår menar du? :-)

Jo, men sng jag lira med dig vara bara på skoj. Var inga större känslor inblandade. :)

 

"Inside the poker mind" av John Feeney tycker jag är skitbra på hur man ska tackla pokern mentalt. Inget speciellt om SNG:s kanske men väldigt bra psykbok imo.

 

 

Vad kör du för nivå på HU? The poker mindset kanske kan hjälpa, jag har inte läst boken.

 

Låter som bra böcker. Blir att testa mindset från starsshoppen nu.

 

Just nu lirar jag $100-$200. Hoppas på att stanna där ett tag innan jag fått in ca 1000 games på nivån.

 

Nån som kan hjälpa mig med starsshoppen. Hur beställer jag en bok jag hittat på hemsidan den finns inte med i listan i klienten. Måste jag maila dem?

 

Edit: jag som såg fel i shoppen bara, var inne i vip avdelningen :) Nu är iaf The poker mindset och Kill Everyone beställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men sng jag lira med dig vara bara på skoj. Var inga större känslor inblandade. :)

 

Nä jag skoja bara. :-) Men varför körde du en $22a? Inte riktigt din nivå va? ;-)

 

Just nu lirar jag $100-$200. Hoppas på att stanna där ett tag innan jag fått in ca 1000 games på nivån.

 

 

1000 games? Shit, skulle ta år för mig att lira så många! Hur många lirar du varje dag? Hur många bord kör du samtidigt?

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag skoja bara. Men varför körde du en $22a? Inte riktigt din nivå va?

 

1000 games? Shit, skulle ta år för mig att lira så många! Hur många lirar du varje dag? Hur många bord kör du samtidigt?

 

Hade faktiskt inget att göra och tyckte att det var kul att ta ett game med dig :)

 

HU kommer jag 4-tabla. Hoppas på att få in minst 10 så gott som varje dag oavsett, sen blir det någ vissa dagar då man lirar 50-100 st. I min räkning borde det ta nästan exakt en månad att få ihopp 1000 games.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overkligt hur bra du springer. Grattis.

 

och ja, jag är avis att jag inte kommer tvåa i turrarna som jag kastar bort 1/3 av markerna i ;-)

 

Jag försökte kasta bort mer i 40k, men de bara slängde tebax markerna på mig. Sjukt jobbo imo.

 

Jobbat idag, det var... jobbigt. Glömde t.o.m. att skriva i timlistan. Segt om jag glömmer det imorrn med, då blir det inte ens nå pröjs. Men sköna människor jag jobbar med iaf :heart:.

 

Kommer inte kunna grinda alls ikväll heller, eftersom jag börjar tidigt imorrn med. Hoppas kunna regaina lite sömn lörd-sönd för att orka med lite söndagsgrind, men Maria jobbar just denna måndag och nästa oxå, så det kommer inte kunna bli någon jättegrind tyvärr.

 

Aja, nu blir det indisk linsgryta med potatis. Mums!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara posta denna hhn. Stor humor :)

 

PokerStars Game #17125519414: Tournament #86788424, $110+$5 Hold'em No Limit - Match Round I, Level IV (50/100) - 2008/05/01 - 13:13:41 (ET)

Table '86788424 1' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: Kraclob (2097 in chips)

Seat 2: leo2222 (903 in chips)

leo2222: posts small blind 50

Kraclob: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kraclob 5 of Clubs6 of Spades

leo2222: calls 50

Kraclob: checks

*** FLOP *** 3 of Spades2 of Clubs4 of Clubs

Kraclob: checks

leo2222: bets 803 and is all-in

Kraclob: calls 803

*** TURN *** 3 of Spades2 of Clubs4 of Clubs3 of Clubs

*** RIVER *** 3 of Spades2 of Clubs4 of Clubs3 of ClubsQueen of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

Kraclob: shows 5 of Clubs6 of Spades (a straight, Deuce to Six)

leo2222: shows King of SpadesKing of Hearts (two pair, Kings and Threes)

Kraclob collected 1806 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1806 | Rake 0

Board 3 of Spades2 of Clubs4 of Clubs3 of ClubsQueen of Diamonds

Seat 1: Kraclob (big blind) showed 5 of Clubs6 of Spades and won (1806) with a straight, Deuce to Six

Seat 2: leo2222 (button) (small blind) showed King of SpadesKing of Hearts and lost with two pair, Kings and Threes

 

 

 

Har lirat 12 st idag so far. 5-7 är resultatet. hittat en liten lucka jag har att jag ofta lirar hårt mot hårt mot aggro lirare vilket gör att jag kan busta på andra par i tredje handen.. Måste lugna ner mig även om jag inser att bara är ute och vevar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ger upp för dagen nu 50st lirade. Resultat: 22-28.

 

Sessionen började katastrof och lirade lite sämre pga det. Kom igång i slutet dock men inte tillräckligt för att hitta plusset idag. Blir nog inte så mycket lir imorrn men ska försöka hinna klämma in 10 snabba när jag vaknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta ett set hos polaren när de satt och lira guitar hero. 3-1 :) så ligger 10-6 för dagen. Ser jävligt fint ut dock tycker jag inte att mitt lir stämmer rakt ut. Betalar av för ofta och blir allelles för ofta 3/4bet rejpad. Måste nog skruva ner min öppning hd till 4bet hd när jag möter nån som lika aggressivt som jag.

 

Nu ska vi förfesta lite här sen ska man iväg på fest med arabiskt tema. Eftersom det är omöjligt att hitta arabiska kläder har man inhandlat en tunika från indiska som kommer ställa manligheten hårt på prov. Men vafan ska man göra. Helldre ser jag ut som en transvestit än går dit normalt och alla sitter och kollar snett på en :)

 

Imorrn siktar jag på att vara sådär lagom bakis så att man orkar grinda hela dan. Siktar på 100 games HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är omöjligt att hitta arabiska kläder har man inhandlat en tunika från indiska som kommer ställa manligheten hårt på prov. Men vafan ska man göra. Helldre ser jag ut som en transvestit än går dit normalt och alla sitter och kollar snett på en :)

 

Ehhh? Har du tittat dig i spegeln? Du har världens största skägg mannen, du kan nog va lugn. Men vi vill ju såklart ha en bild på dig som arab! :-)

 

 

Edit: Förresten, nån som vet var man kan ladda upp bilder för att posta här på forumet nu när allyoucanupload.com har lagt ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi förfesta lite här sen ska man iväg på fest med arabiskt tema. Eftersom det är omöjligt att hitta arabiska kläder har man inhandlat en tunika från indiska som kommer ställa manligheten hårt på prov. Men vafan ska man göra. Helldre ser jag ut som en transvestit än går dit normalt och alla sitter och kollar snett på en :)

 

Imorrn siktar jag på att vara sådär lagom bakis så att man orkar grinda hela dan. Siktar på 100 games HU.

 

Jag har VÄLDIGT svårt att se dig i en tunika faktiskt, men hoppas det blir roligt! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh? Har du tittat dig i spegeln? Du har världens största skägg mannen, du kan nog va lugn. Men vi vill ju såklart ha en bild på dig som arab! :-)

 

 

Edit: Förresten, nån som vet var man kan ladda upp bilder för att posta här på forumet nu när allyoucanupload.com har lagt ner?

Imageshack.us rekomenderar jag.

Jag har VÄLDIGT svårt att se dig i en tunika faktiskt, men hoppas det blir roligt! :-D

 

hehe borde bli kul :) i ren affärsmans anda så kan ni buda ev foton som kommer tas. Sen finns det en viss mobil film där jag dansar umbrella dansen jättefull som är populär i inre kretser. Den kan jag också tänke mig buda ut. Jag har förlorat min värdighet på det planet för år sen så då kan man lika gärna göra lite pengar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imageshack.us rekomenderar jag.

 

 

hehe borde bli kul :) i ren affärsmans anda så kan ni buda ev foton som kommer tas. Sen finns det en viss mobil film där jag dansar umbrella dansen jättefull som är populär i inre kretser. Den kan jag också tänke mig buda ut. Jag har förlorat min värdighet på det planet för år sen så då kan man lika gärna göra lite pengar :)

 

Absolut helt jävla rätt tänkt, mer sånt i världen imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorrn siktar jag på att vara sådär lagom bakis så att man orkar grinda hela dan. Siktar på 100 games HU.

 

Vilken jävla grindmaskin du är. Jag antar att du lirar iaf 2 HU samtidigt? Själv kör jag HU turbos på Ongame med 3 min-perioder och trycker inte gärna in fler än 40-60/dag. Då lirar jag bara en åt gången då jag inte har full fokus annars i HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...