Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, här var det action. :)

 

Jag ber om ursäkt att jag inte reagerat tidigare, men har inte haft datorn på och det är bara jag och moderatorer som kan radera bilden.

 

Jag orkar inte slänga in nån kommentar öht, utan drar bara lätt på smilbanden :)

 

Rackets är inhandlade! Billigare än på den webshop som jag har hjälpt med PR ett par timmar blev det dessutom. Fick båda för 3400 spänn, efter att 10% dragits plus en tjuga till för å få jämna å fina siffror. De är fina :D

 

Ikväll blir det som sagt inge lir, utan ska sova ordentligt och lira som en gud imorrn, badminton asså. Måste ju ligga i hårdträning nu inför drabbningen med Hata. ;) Helt seriöst så tror jag att det kan bli riktigt spännande! Med det "nya" poängsystemet där man får poäng på varje boll, och inte behöver ha serven, så är det lätt att själv orsaka ett gäng poäng till motståndaren bara av att missa. Eller så kommer jag stå som ett totalt fån när det visar sig att Hata är helt grym :D

 

Gokväll!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här VAR det absolut roligaste på PF på flera veckor imo! Så tråkigt att den inte fick ligga kvar, men jag tror banne mig jag ska göra som Cyntax, finns ju andra forum att posta bilder på ;)

 

Pajasvarning! 1 veckas ban för ricbjo? Moderators?

 

Det är ju kul att det här roar någon. Vad skulle du få ut av att lägga ut bilder i andra forum? Har du något att vinna på det? Vad är det som är så pajas med att jag inte vill få min statistik värdelös? Finns det någon anledning att banna någon så är det väl när någon medvetet vill sabotera för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju kul att det här roar någon. Vad skulle du få ut av att lägga ut bilder i andra forum? Har du något att vinna på det? Vad är det som är så pajas med att jag inte vill få min statistik värdelös? Finns det någon anledning att banna någon så är det väl när någon medvetet vill sabotera för andra.

 

Vilket tycker du själv är listigast?

 

att 1:

Inte säga något om bilden som sabbar er statistik EN dag (hur många tror du själv läser EN av sidorna i en dagbok fler än 1 gång? - Ditt problem hade löst sig av sig självt inom två dygn).

 

Eller

 

att 2:

Ge sig in i ett stort forum och begära borttagning av bildlänkar (och blanda in lite fullständigt orealistiska hot) och att samtidigt trigga "13-åringar" such as myself att helt humorbefriat länka till varenda rack du har i shoppen?

 

Med vänliga, småländska, hälsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så är det helt främmande för dig efter som du ställer den frågan. Det är ett helt annat program som heter Livestats som läser statistiken och vilka domäner och länkar som refererar. Vad får ni ut av att lägga upp fler bilder? Är det så svårt att vara lite hjälpsam och ta bort den första eller är medelåldern 13 år i det här forumet så man måste visa sig på styva linan och ställa till med lite mer elände? Börjar det här kosta oss pengar så är det pokerforum.nu som får ta smällen och användarnamnen som har hållt på och larvat sig är antecknade så det lär inte bli några problem att ansvarig webmaster att identifiera er.

 

Så jävla kul! Har just pissat på mig!

 

Har haft typ 40 nick på pf.nu. Bor i studentlägenhet så ändrar IP när jag vill. Vidare har jag typ 5 VPN tunnlar.

 

Sedan kanske man skall tillägga att OJ VAD RÄDD JAG BLIR över att bli tagen i örat av ola eller av någon av de andra moderatorerna.

 

Detta bevisar ju bara vilken oerhört dåligt system ditt företag har, inget annat.

 

Sedan tycker jag att sådana här hot som du och många andra kommer med på pokerforum är ganska patetiska bakom er skärm. De enda som orkar bry sig och besvara dem är andra muppar. ( Ok jag besvarar nu för första ggn någonsin ). Men vi som redan har ett register hos farbor blå och vet att vi har ryggsäck bryr sig inte så mycket.

 

Använd hjärnan nästa gng. Sicka ett PM till en moderator och väck inte Björnar som sover! Vi är ett gäng osociala pokermuppar som bara väntar på ett inlägg som ditt för att få sätta i oss några kilo blåbär!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju kul att det här roar någon. Vad skulle du få ut av att lägga ut bilder i andra forum? Har du något att vinna på det? Vad är det som är så pajas med att jag inte vill få min statistik värdelös? Finns det någon anledning att banna någon så är det väl när någon medvetet vill sabotera för andra.

 

Haha, det här börjar kännas som levling... Jag tror du behöver tänka om lite, eller tror du det här kommer vara enda gången detta kommer hända dig och ditt företag? Känns lite jobbigt att behöva patrullera internet. Bilderna måste t ex inte gå att kopiera/spara.

 

Underhållningen är det ju självklart endast du som står för. Hur någon som bedriver en kommersiell verksamhet, kan surna till över något som någon gjort utan uppsåt för att de "borde förstå" hur mycket de förstör verksamheten är faktiskt ganska underhållande. Problemet är ju bara ditt och det känns som att du kanske borde tänka mer proaktivt än att vara kvar här och sura. Bilden är ju liksom borttagen här.

 

Som du sett av kommentarerna här så delas humorn av flera, därmed inte sagt att du saknar humor och självdistans. Vi kanske bara skiljer oss åt lite när det gäller de sakerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket tycker du själv är listigast?

 

att 1:

Inte säga något om bilden som sabbar er statistik EN dag (hur många tror du själv läser EN av sidorna i en dagbok fler än 1 gång? - Ditt problem hade löst sig av sig självt inom två dygn).

 

Eller

 

att 2:

Ge sig in i ett stort forum och begära borttagning av bildlänkar (och blanda in lite fullständigt orealistiska hot) och att samtidigt trigga "13-åringar" such as myself att helt humorbefriat länka till varenda rack du har i shoppen?

 

Med vänliga, småländska, hälsningar!

 

Ok, poäng tagen. Jag förstår vad du menar. Men saken är den att bilden med adress låg ju där och registrerade en massa besök som egentligen inte var några och det hade den gjort ända tills bilden försvann från forumet. Så det hade förmodligen handlat om betydligt fler dagar. Hur länge blir en tråd kvar innan den tas bort? Du tror inte att det absolut bästa och smidigaste hade varit att bara ta bort bilden och inte skriva något? Några hot har då definitivt inte uttalats, det löser ju knappast något. Jag ville bara ha hjälp att ta bort en bild vilket tydligen var på tok för mycket att önska. Då kanske du kan svara på vad du tycker är så roligt med att länka till en massa fler racketar när jag ber om att ta bort en när den förstör min statistik. Tycker du att det är speciellt moget? Jag vet inte hur du upplever det när någon förstört något för dig eller medvetet vill förstöra. Jag tycker i alla fall att det känns jäkligt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det här börjar kännas som levling... Jag tror du behöver tänka om lite, eller tror du det här kommer vara enda gången detta kommer hända dig och ditt företag? Känns lite jobbigt att behöva patrullera internet. Bilderna måste t ex inte gå att kopiera/spara.

 

Underhållningen är det ju självklart endast du som står för. Hur någon som bedriver en kommersiell verksamhet, kan surna till över något som någon gjort utan uppsåt för att de "borde förstå" hur mycket de förstör verksamheten är faktiskt ganska underhållande. Problemet är ju bara ditt och det känns som att du kanske borde tänka mer proaktivt än att vara kvar här och sura. Bilden är ju liksom borttagen här.

 

Som du sett av kommentarerna här så delas humorn av flera, därmed inte sagt att du saknar humor och självdistans. Vi kanske bara skiljer oss åt lite när det gäller de sakerna...

 

Har jag roat er så får jag väl känna mig ganska nöjd antar jag!! Det bjuder jag på! Men jag har inte anklagat någon för att uppsåtligen ha använt bilden för att sabba. Vem som helst får gärna gå in vår shop och hämta bilder. Grejen var ju den att det blev som en länk när man kopierade den och klistrade in den här. Det är inte första gången det har blivit så här utan det har hänt i andra forum. Men det har aldrig någonsin vårit så svårt att hjälpa till med en så enkel sak. Som du skrev så är ju bilderna borta och det finns ingen anledning att diskutera det här vidare. Vi ser väl som du också skrev lite annorlunda på det här. Men, men... Hur skulle världen se ut om alla såg lika på saker och ting!

Lycka till med pokerspelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, poäng tagen. Jag förstår vad du menar. Men saken är den att bilden med adress låg ju där och registrerade en massa besök som egentligen inte var några och det hade den gjort ända tills bilden försvann från forumet. Så det hade förmodligen handlat om betydligt fler dagar. Hur länge blir en tråd kvar innan den tas bort? Du tror inte att det absolut bästa och smidigaste hade varit att bara ta bort bilden och inte skriva något? Några hot har då definitivt inte uttalats, det löser ju knappast något. Jag ville bara ha hjälp att ta bort en bild vilket tydligen var på tok för mycket att önska. Då kanske du kan svara på vad du tycker är så roligt med att länka till en massa fler racketar när jag ber om att ta bort en när den förstör min statistik. Tycker du att det är speciellt moget? Jag vet inte hur du upplever det när någon förstört något för dig eller medvetet vill förstöra. Jag tycker i alla fall att det känns jäkligt tråkigt.

 

Är bilden kvar? Är du kvar? Har du sagt nåt i stil med nedan fitstilta? Du tänker att vi saknar humor?

 

Tydligen så är det helt främmande för dig efter som du ställer den frågan. Det är ett helt annat program som heter Livestats som läser statistiken och vilka domäner och länkar som refererar. Vad får ni ut av att lägga upp fler bilder? Är det så svårt att vara lite hjälpsam och ta bort den första eller är medelåldern 13 år i det här forumet så man måste visa sig på styva linan och ställa till med lite mer elände? Börjar det här kosta oss pengar så är det pokerforum.nu som får ta smällen och användarnamnen som har hållt på och larvat sig är antecknade så det lär inte bli några problem att ansvarig webmaster att identifiera er.

 

Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det. Det är inte något som helst olagligt att lägga in en bild från vår shop har i forumet. Saken är den att det är ett separat program som heter Livestats som sköter besökstatistiken och läser av alla besök och var besökaren kommer från. Den här racketen är kopierad direkt i från sidan och då följer även tillhörande adress med när man klistrar in den. Följden av det blir att när någon klickar på den här tråden så klickar man också på den länken och då registreras ett besök i statistiken. Hade man däremot laddat ner och sparat bilden på sin hårddisk och sedan lagt in den här hade det varit något helt annat.

 

Haha, det här är riktigt lustigt.

 

Om någon hade kopierat bilden och lagt den på något annat ställe, ja då hade det varit olagligt (upphovsrätt).

 

Att däremot länka till en bild som ligger på Internet, utan att kopiera den, är inte olagligt. Tvärt om.

 

Vidare, du bör läsa på lite om sökmotoroptimering. Poker.se och pokerforum.nu har JÄTTEJÄTTEbra ranking på Googles sökmotor. Det innebär att alla sajter som det länkas till från forumet även dessa får en skjuts upp i sin googleranking. Det finns många som som skulle betala för att få upp en länk på det sättet (och det är därför vi bryter alla länkar till exempelvis T6).

 

Du har med andra ord precis tackat nej till reklam/sökmotorlänkning värd hundratals eller tusentals kronor. Bra jobbat. Plus att det som sagt finns 50.000 användare här, varav säkert några skulle kunna varit sugna på att köpa just detta racket.

 

Vi skulle vidare aldrig komma på tanken att straffa några användare för att de länkat på ett helt korrekt sätt, för att en webshopägare inte förstår sitt eget bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det här är riktigt lustigt.

 

Om någon hade kopierat bilden och lagt den på något annat ställe, ja då hade det varit olagligt (upphovsrätt).

 

Att däremot länka till en bild som ligger på Internet, utan att kopiera den, är inte olagligt. Tvärt om.

 

Vidare, du bör läsa på lite om sökmotoroptimering. Poker.se och pokerforum.nu har JÄTTEJÄTTEbra ranking på Googles sökmotor. Det innebär att alla sajter som det länkas till från forumet även dessa får en skjuts upp i sin googleranking. Det finns många som som skulle betala för att få upp en länk på det sättet (och det är därför vi bryter alla länkar till exempelvis T6).

 

Du har med andra ord precis tackat nej till reklam/sökmotorlänkning värd hundratals eller tusentals kronor. Bra jobbat. Plus att det som sagt finns 50.000 användare här, varav säkert några skulle kunna varit sugna på att köpa just detta racket.

 

Vi skulle vidare aldrig komma på tanken att straffa några användare för att de länkat på ett helt korrekt sätt, för att en webshopägare inte förstår sitt eget bästa.

 

Nu tror jag nog att du inte har fattat det här riktigt.... Bilden länkade inte till webshopen utan det var adressen till bilden som registrerades i Livestats som är ett statistikprogram. Visst, det är inte helt bra att det är så men nu är det det. Hade det varit så att bilden hade varit en länk till webshopen och man hade kommit dit om man klickat på den så hade det varit en helt annan sak. Då blir det ju riktiga besök... Jag har inget alls emot att det ligger någon form av länk till shopen här i forumet eller att någon vill ta bilder från oss. Det har jag aldrig påstått, det enda jag ville var att den bilden som har en adress som endast registreras i statistikprogrammet skulle tas bort. Egentligen är det ju bara adressen som gjorde att det blev fel. Det är inte olagligt att kopiera bilder från en sida och lägga upp dom på en annan sajt om de in är copyrightskyddade. Då ska de vara märkta. Det har fortfarande inte kommit något svar på varför man lägger upp ännu fler bilder när jag bad om att ta bort den första. Kan någon svara på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud! :)

 

Här händer det grejer. Känns som att allt är sagt, så orkar inte blåsa ännu mer på elden. Vore ju lite skoj iofs... ;)

 

Har lämnat in mina två fina rackets *bild borttagen* på omsträngning nu, och kommer att ha två grumma släggor i nästa vecka att spela med. Till Hatas stora förtjusning kan jag meddela att dagen träning gick rent åt helvete, vilket det gjort i ett par veckor nu tyvärr...

 

Gårdagen slutade va 600 upp på pokern, efter en misslyckad bluff. Jag fattar inte hur FI orkar syna dock! Jag har 9Ts och raise/synar från knapp. Floppen är typ Q84 och jag checkraisar honom. På turn checkar han och jag ställer för pottbet. Han synar med 33 :x. Vi har inte mycket historia med varandra, så jag spelar givetvis handen jävligt spewigt. Familjen kom precis hem och jag låg 1300 upp, vilket ibland tyvärr kan leda till vinsttrötta bluffar...

 

Fick just veta att jag kan komma till jobbet runt halv tio imorrn istället för halv åtta, vilket känns sjuuukt skönt! Kanske hittar lite MTT-grind ikväll, får se.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt. Var det denna bild som är boven i dramat?

 

arcsaber10_web2.jpg

 

Det känns som om Rickyboy försöker sig på någon konstig marknadsföring här. För någon av oss PF-medlemmar har väl besökt Rickyboy's hemsida efter all uppståndelse? Jag har det iaf. :mrgreen:

 

Suck..... Jaa du... Nu förstår jag hur dagispersonal har det.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just veta att jag kan komma till jobbet runt halv tio imorrn istället för halv åtta, vilket känns sjuuukt skönt! Kanske hittar lite MTT-grind ikväll, får se.

 

/SK

 

Vart jobbar du?

 

Suck..... Jaa du... Nu förstår jag hur dagispersonal har det.....

 

Ni lär nog få mycket kunder från PF.nu iaf efter denna, lätt proffsiga, uppvisning.

Annars går affärerna bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt.

 

Borde inte en schizofren människa vara grymt bra HU?

Uppmixat spel + att dom aldrig behöver leta efter en motståndare.

 

Standard missuppfattning om vad schizofreni är. :) Har inget med multipla personligheter att göra.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni

http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_personality_disorder

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...