Gå till innehåll

Stäng Denna Dagbok, Tack !!!!!!!!!!


JagGårGul

Recommended Posts

+611 efter bla den här briljanta handen.

 

***** Hand 553758230 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, December 31, 2007 3:03:07 PM

Britta 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: snor (267.10)

Plats 2: eMX (413.01)

Plats 3: no_flux (153.94)

Plats 4: buddha. (432.69)

Plats 5: TheFievel (480.30)

TheFievel lägg LM 1.00

snor lägg SM 2.00

** Giv **

snor [N/A, N/A]

eMX [Kh, Kr]

no_flux [N/A, N/A]

buddha. [N/A, N/A]

TheFievel [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

eMX Höj till 8.00

no_flux Lägg

buddha. Lägg

TheFievel Lägg

snor Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [7k, 7s, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

snor Satsa 10.00

eMX Höj till 30.00

snor Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [7k, 7s, 9h, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

snor Satsa 48.00

eMX Syna 48.00

*** River(Board): *** : [7k, 7s, 9h, 3h, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

snor Satsa 130.00

eMX Höj till 260.00

snor All-in 181.10

*** Showdown *** : Rake: 13.37 Totalpott: 521.83

snor [8k, Kk] Två par, kungar och sjuor Vinst: 0.00

eMX [Kh, Kr] Kåk Vinst: 521.83

no_flux Lägger mig Vinst: 0.00

buddha. Lägger mig Vinst: 0.00

TheFievel Lägger mig Vinst: 0.00

 

Gott nytt år och lycka till med spelet år 2008!

 

Han måste jag leta upp, fast han är nog gul vid det här laget

 

 

Detsamma

Gott nytt och må pokergudarna vara med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 468
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gött mannen! Lite fina nyårspengar där.....;-)

 

Jag Har lirat årets första session, 1,5 tim spel och det blev 211:-........inga stora pengar men detta är väl dom summor man får räkna med på 1/2. 8-) .........går ju i rätt riktning i alla fall. :-D

 

Nu gör vi 2008 till ett bra pokerår......med mycket bluffar o klonkar !:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blääääääääää, känns som gårdagens partaj börjar göra sig påmint nu!:shock:

 

Mår lite urk, måste se om man ska stoppa fingrarna i halsen! :cry:

 

Har grindat vidare lite men känner att jag mår lite för illa........e ganska trött också.

 

Årets första pokerdag slutar dock på 300+ med totalt 2-3tim spel:-D

 

Skall gå o lägga mig tidigt o sommna med senaste First Poker i handen!

 

Go kväll..........;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till mannen!

 

 

Tackar för det......;-)

 

Blev en dags pokersemester igår då jag dekkade efter en sen middag o 12,5 tim jobb.

 

Men i Kväll var det påt igen......:-D

 

Kvällen lira slutar på +700 bagis för ca. 3h spel o jag har åter äran och berätta att en milstolpe i mitt byggande passeras ! :lol:

 

Känns bra som faan........Kul att skriva dagbok här också samt att ni är några som skriver lite i den.

 

Kvällens hand.........

 

Jag A2, floppen 422 o rundcheck, turn 2 ( QUADS:shock: ) rundcheck igen. Väntar på att nån stackare kanske träffar en kåk:roll: River 10.

 

Potten är nu ca 4.87 sek. Jag bettar ca. 800sek, mest för skojs skull.......Alla lägger sig utom en nisse som synar med sina 100sek.:-D Fick inte se vad han hade men vad gör det.

 

Me like 1/2 sek ! :-)

 

I övrigt la jag många fina händer under kvällen, som QQ, KK, stege, färg osv. typ 4 av 6ggr vissade någon upp en bättre hand o då blir man så nöjd med läggningen! 8-)

 

Läggdags.........Vi hörs i helgen då många sessioner skall averkas! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nästan så jag började undra var den var, " RIGGEN " !

 

I kväll kom den...........suck !

 

AA, KK.........en efter en blev ägd. La nu av efter att en kille synat min höjning med AK, an sitter på K7, floppar en kung, sedan en sjua på turn. Efter den showdown kände jag att de var dags att lägga av.

 

Slutar ca; 600 bakåt, lite synd då man som tröttast låg på +200 sek, gå o sov föör faan, aja....shit happens! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl morgon allihopa.......;-)

 

Lördagen brukar oftast börja med ett lite pass..........så även idag!

 

Lyckas plussa ca: 600:- vilket gör att helgen startat i stiltje, men va faan, bättre det än back!:shock:

 

Nu ska jag faktiskt åka o köpa mig ett pokerbord samt en markerväska! Jo visst, här skall börja spela live med poolarna.:lol:

 

Får gäster under dagen men kan inte tänka mig att det blir nåt annat än en längre kvälls/nattsession ! :twisted:

 

På åter S.........;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå håller du till på nu?

Btw vi köpte pokerbord riktigt kul.så det kan jag rekomendera.

Redovisa gärna live resultaten också

Crappy

 

Föresten/ 2 väskor eller köp extra annars räcker inte markerna

 

Jag ligger på 1/2, o kommer göra ett bra tag till. Vid 20 000 börjar jag nog smått vid 2.50/5 sek.

 

Här är prylarna jag köpte! Premiärkvällens stolar är redan slutsålda!:-D Blir 1-2 SNG`s med 100kr inköp. Det ska ju vara kul o inte krig med poolarna!

 

http://www.blocket.se/vi/14183503.htm?ca=11_s

 

PS; Priset blev 650:- pistoler!:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ledsen att säga det, man behöver MYCKET marker, det tar för lång tid att

växla, växla in osv. Framför allt krånglar det med lite ovana spelare blir fel osv. Så lägg en hundring på likadana marker. Bara ett litet råd.

Föresten spelar ni i närheten av Borås? MTT?

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ledsen att säga det, man behöver MYCKET marker, det tar för lång tid att

växla, växla in osv. Framför allt krånglar det med lite ovana spelare blir fel osv. Så lägg en hundring på likadana marker. Bara ett litet råd.

Föresten spelar ni i närheten av Borås? MTT?

Crappy

 

Nope, bor i 08 trakten! ;-)

 

Får kolla upp markerbiten innan det är dags då!

 

 

Hur går det själv med spelandet?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får gäster under dagen men kan inte tänka mig att det blir nåt annat än en längre kvälls/nattsession ! :twisted:

 

 

 

Så där ja........Värmde upp med en kvällsfika o kommisare lynley! Sedan har det krigats poker ! :-D

 

 

Blev en trevlig session med ca, 3h spel o ca, +800sek mer på rullen! :lol: Fick iofs. bra hjälp av min KK, floppade en K o sedan ett A på turn. Det blev dyrt för någon i Sverige som satt med AK, men jag var värd den efter alla utdragningar igår kväll :-)

 

Nu blir det bingen, skall läsa lite mer ur Phil Helmuts bok " Spela poker som proffsen ", fick den av en poolare i julklapp. Alltid kan man lära sig nåt, den verkar till en början iallafall lättläst. Har läst en del av szlansky också vilket ibland blir lite teoretiskt invecklat.:roll:

 

Spelade även en tunering ikväll, 50+5sek, ca 450 pers! Blev lite pengar till vinnaren men att vinna en sådan när det i pincip blir all in på varje runda. Jag var i all in träsket i gick all in med AJ o fick svar av 88 som stod sig, slutade runt plats 130 ! En sådan turre avgörs faan bara på turen !

 

Natti......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmmmm............Det är så nice att krypa upp i soffan med laptoppen då det är urrrrrbuuuuurrrrrr väder o spela lite poker.

 

Nöjd som faan....dan började bra med ca;420:-:-)

 

Skäms dock över en höjjning med KJ som får syn av en fiskig spelare som överbettar hela vägen, kungen har dykt upp på floppen. Rivern visar dessutom ett A, jag bettar pott på typ 100sek o han synar med KQ, blir så less på mig själv efter en sån repa.:-(

 

Att samma person lite senare möts av min högre triss kändes mer än välkommet.:-D

 

Jaha, va skall göras idag då, tror det blir en långpromenad med frugan! Måste åka o köpa gymkort o komma igång igen, beach 2008! :twisted: En poolare ville även spela badminton, om han nu inte är för bakis efter sin krogrunda igår. Skönt att rensa hjärna från lite annat än poker ibland. BLIR JU ETT PAR TIMMAR I VECKAN:lol: Men va faan, vill man bli bra på nåt krävs studier o erfarenhet! :roll:

 

PS; Det jag kallar milstolpe har nu åter en ggn passerats. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, bor i 08 trakten! ;-)

 

Får kolla upp markerbiten innan det är dags då!

 

 

Hur går det själv med spelandet?:-)

 

Vet inte riktigt om du vill ha tips, men här kommer ett till.

En turnerings "manager" är till bra hjälp, dels syns vilka värden markerna har och så hålls det reda på blindsen.

Ett gratis program är Dr.Neau's.Tournament.Manager. Hyffsat, lite småkrångligt kanske, men funkar för oss ( Vi kör ett upplägg med 3000 marker en reby och 13 min intervaller)

Hoppas länken funkar

http://drneau.com/TournamentManager.htm

 

 

Mitt eget spel är en katastrof numera.

Jag tillhör dom ovanliga i poker som förlorar. :evil: Men bara tillfälligt hoppas jag

 

Jag behöver tipps från en vinnade spelare som dig:mrgreen:

Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 26 dec startade jag mitt nya liv......:lol:

 

Jag hade ju några gyllene regler som jag skulle följa, det tycker jag i det stora hela att jag har gjort. Satte mig en stund på 2,50/5sek viket är ett brott, dock med typ 300sek efter div. utdragningar på 1/2. Jag har inte tiltat o mailat till SP, dom riggar ju åt mig också!:-D

 

Detta är ju nystarten på 2008, med lite tjuvstart! 8-)

 

Summerar lite snabbt dagarna som gått;

 

26/12: 314:-

27/12: 578:-

29/12: 1260:-

30/12: + ( oklar summa )

31/12: 824:-

1/1: 300:-

4/1: 700:-

5/1: - 600

6/1: 1240 :- - 600:-

 

Detta är en snabb ungefärlig sammanställning! Spelet känns riktigt stabilt o de jag åker dit på är alltid marginalerna, högre kicker, set, färg etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 26 dec startade jag mitt nya liv......:lol:

 

Jag hade ju några gyllene regler som jag skulle följa, det tycker jag i det stora hela att jag har gjort. Satte mig en stund på 2,50/5sek viket är ett brott, dock med typ 300sek efter div. utdragningar på 1/2. Jag har inte tiltat o mailat till SP, dom riggar ju åt mig också!:-D

 

Detta är ju nystarten på 2008, med lite tjuvstart! 8-)

 

Summerar lite snabbt dagarna som gått;

 

26/12: 314:-

27/12: 578:-

29/12: 1260:-

30/12: + ( oklar summa )

31/12: 824:-

1/1: 300:-

4/1: 700:-

5/1: - 600

6/1: 1240 :-

 

Detta är en snabb ungefärlig sammanställning! Spelet känns riktigt stabilt o de jag åker dit på är alltid marginalerna, högre kicker, set, färg etc.

 

Siffrorna talar för sig själva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6/1: 1240 :-

 

.

 

 

Urk....harkel......HOST ! :evil:

 

Blir att ändra lite här pga. tung motrigg ikväll.

 

Bläääääää.........bakkar ca; 600:- efter att ha loosat 2st inköp på 1/2 lyckas jag reparera lite på 0.50/1 sek:rolleyes: Kanske ska grinda mot 10K sek där......:roll:

 

Nääää...men vad gör man med floppade 2par mot set, kåk vs. högre kåk osv. Kvällens tabbe var kanske att köra en coinflip pre med KK då det var 99.99% att han satt med AA ( med fulla inköp ). Essen höll annars brukar SVSP var bussiga o setta åt den med kungarna.....:-D

 

Glöm inte att det är poker på femman 00.30, då öppnar även SVSP igen efter lite tekniskt underhåll. :-P

 

Funderar på att grinda lite 0.50/1sek medans man kollar tv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG......nu gäller det att tänka o ta det riktigt lugnt. De utragningar jag sett idag är..........mmmmm, ja tamefan.......aaarrrrghhhhhh:twisted: Jag är galen just nu.........

 

Några;

 

KK mot 62 ( flopp 627 ) höjde 7 ggr BB pre.

 

Floppat set 222 mot floppad set 999.

 

Vet ju att kunghanden bara e att tänka, det är så det kommer in pengar från folk till pokern. Hur många ggr vinner du 62 mot KK ?!? :-)

 

Men va faan, denna rigg kan tamefan gula en om furnuftet inte tas.......:cry:

 

Kommer lira lite mer CG ikväll, forsätter det blir det paus med någon SNG ifall suget kommer under veckan ! :rolleyes:

 

Söndagens gröna is gone by the wind........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aningen småtiltad kanske det är dags att ta nya tag igen...........Spelat lite SNG`s under veckan med lite blandat resultat.

 

Tyvärr verkar utdragningarna fortsätta, blir inte klok, panik typ! :-(

 

Floppar jag inte kåk är det typ lönlöst för mig att ge mig in i en hand:evil: Vet att dessa perioder hälsar på hos oss alla, trist bara när de inte ger sig av. Blir kanske lite SNG framöver samt lite sateliter till veckopotten, kanske svenska SP tycker lite synd om en o klonkar en plats.:lol:

 

Tjejen ska på fest ikväll så det är ju liksom upplagt för en spelkväll, :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aningen småtiltad kanske det är dags att ta nya tag igen...........Spelat lite SNG`s under veckan med lite blandat resultat.

 

Tyvärr verkar utdragningarna fortsätta, blir inte klok, panik typ! :-(

 

Floppar jag inte kåk är det typ lönlöst för mig att ge mig in i en hand:evil: Vet att dessa perioder hälsar på hos oss alla, trist bara när de inte ger sig av.:oops:

 

 

ligger just nu i samma period, känns som om varenda bra hand jag får kommer gå åt helvete redan innan floppen dyker upp. Och magkänslan har inte fel. det går åt helvete varje gång:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är med stor glädje man kan redovisa "grönt" igen, var välkommet!

 

Har faktiskt krigat på 0.50/1sek senaste dagen........Vetefan vad man ska göra med alla som spelar " ANYTWO ", klart man vinner i längden men dessa 2par gör en snart redo för psyket! :shock: Ska kanske grinda lite till där för att komma på fötter igen.....

 

Varit skönt med lite semester! Spelade även en 70 manna turre imorse, åkte med AQ, floppat 2par, all in mot 2st med A10.........Blir 4 korts färg på bordet varav den ena sitter med ruter esset, inte mycket att göra! Jag skulle dubbeldubblat upp där men fick gå som 25:e man nånting, faan, kändes så bra för en stund.

 

Nu blir det ut i STHLM`s solen ! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...