Gå till innehåll

Stäng Denna Dagbok, Tack !!!!!!!!!!


JagGårGul

Recommended Posts

  • Svars 468
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Givetvis går man upp på morgonen för att se om det finns lite att hämta, skottarlusten brukar falla på då också,

 

Postar en hand som har samma namn som fotbollsmatchen, " EL CLASSICO "

 

 

***** Hand 1454562305 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 februari 2009 08:29:13

Table TH 644 (Real /Cash Game )

Seat 1: JAGGÅRGUL(221.24)

Seat 3: drJERKOFF (200.15)

Seat 2: VAT 69 (93.35)

Seat 4: mili_b (71.35)

Seat 5: hulkkihook (192.81)

VAT 69 post SB 1.00

drJERKOFF post BB 2.00

** Deal **

JAGGÅRGUL [As, Ad]

drJERKOFF [N/A, N/A]

VAT 69 [N/A, N/A]

mili_b [N/A, N/A]

hulkkihook [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

mili_b Fold

hulkkihook Raise to 6.00

JAGGÅRGUL Raise to 18.00

VAT 69 Call 18.00

drJERKOFF Fold

hulkkihook Call 18.00

*** Flop(Board): *** : [9h, 9c, 8s]

*** Bet Round 2 ***

VAT 69 Bet 56.00

hulkkihook Call 56.00

JAGGÅRGUL All-in 203.24

VAT 69 All-in 75.35

hulkkihook All-in 174.81

*** Turn(Board): *** : [9h, 9c, 8s, 6h]

*** River(Board): *** : [9h, 9c, 8s, 6h, Qh]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 477.97

JAGGÅRGUL[As, Ad] Two pair aces and nines Win: 0.00

drJERKOFF Fold Win: 0.00

VAT 69 Fold Win: 0.00

mili_b Fold Win: 0.00

hulkkihook [Jd, 9d] Three of a kind, nines Win: 477.97

 

 

Egentligen med erfarenhet av nätpokern vet man på denna flopp att man mer eller mindre är slagen, risken att nån har en 9 är väl i princip 100%, men vad, lägga AA när man skottar? Borde väl ställt pre egentligen, då fick man iallafall in degen med bäst hand!

 

Jaja........300€ back sen igår då + 200som var vinst för månaden,,,,,,Blir väl o softa lite nu, känns inte som om RedBet riggar åt mig nu !

 

Faan, att det kan kännas så bra för att några timmar senar var helt åt helvete, antar att det är livet som förlorande pokerspelare!

 

L8er,,,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tammejfan tokig, varje ggn !

 

Åkte ju på lite smäll tidigare i veckan, detta har jag fint reparerat sånär som på 20€ under gårdagen!

 

Då spelet känns på topp köper jag in för 250€ på ett 2/4€ bord........Har som regel att inte göra nåt om jag inte minst sätter ett 2par på floppen!

 

 

Så när jag synar en 14€ höjjning med 88 o floppen visar KK8 så rusar det fort genom kroppen,,,,,,,,, Killen bettar ut 20€ o eftersom ahn täcker mig blir ju tanken, " Hur ska jag dubbla upp nu, raisar jag lägger han sig om han inte har en kung!

 

Givitvis kommer jag slowroala min kåk!

 

När en 3:dje kung dyker upp på turn är det tur att inte tjejen är hemma, jag bara gallskriker, det här är såååååå jävla sjukt.......Hur kan man springa bra på low o så fort man gamblar lite så får regsen hjälp, hand efter hand, no mather what you flopp!

 

Killen bettar ut relativt svagt igen o jag bör väl inse att jag ska lägga mig eller ställa, kan ju vara en liten chans att han inte har en K, men jag synar, turnen hjälper inte o han bettar ut igen, nu är jag nästan all in o synar,,,,,,,han visar upp 1010 för högre kåk, jag skulle alltså ställt turn!

 

Jaja,,,,,,,Nu blir det återhämtning på NL25€ igen då,,,,,,,,,,att man alldrig lär sig! Som nån sa, en ggn skottare/tiltare alltid skottare/tiltare!

 

Tycker bara att det är så lustigt att detta aldrig händer då man grindar på sin nivå, men det är klart, det är just därför man inte ska skotta! :cry:

 

Just nu suger pokern !! !!

 

Ligger väl ca 200€ under min rulle, som jag vill att den ska vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena, ja lirar NL25 på redbet för tillfället, plussat typ 700€ hittils denna månad så tänkte pröva mig på NL50.. vad tycker du är största skillnaden mellan nl25 och nl50? På NL25 har ju "regsen" alltid vad dom reppar i princip medans fisken går att läsa med ögonen stängda :D så hur är det på NL50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan NL25 & NL50 är inte stor, tycker nästan det kändes som mer värdefullt att spela NL50 därför.

 

Största skillnaden är att det kliver in mindre folk med 10euro o spelar på allt o ALL-innar hela tiden vilken jag tycker blir tröttsamt tyvärr,,,,:roll:

 

 

 

Själv kommer jag ta CG timeout nu, blir nån turre då & då, då jag känner mig så väldigt ur form vad gäller CG, tappade i förrgår ytterligare 180e på rullen som snart är 50% mindre än vad jag vill ha den.

 

Längtar tillbaka till SVS, vilket tyvärr får vänta till 28 augusti. Kommer troligen bara turra till dess, då lusten faller på, även se till att ha en rulle för 2.50/5sek då det är dags igen.

 

Tyvärr är turrelivet på RedBet sådär, ska man lira nån turre för ca 100sek så är det typ 100 0000 pers som deltar vilket gör det omöjligt att ha en chans att vinna! :-)

 

GL,,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Längtar tillbaka till SVS, vilket tyvärr får vänta till 28 augusti. Kommer troligen bara turra till dess, då lusten faller på, även se till att ha en rulle för 2.50/5sek då det är dags igen.

 

,

 

Så här kommer det troligen bli! Spelar nån turre då & då........Men CG,,,,NO NO !!

 

Bygger rulle på annat sätt!

 

"FISK"

 

 

:twisted:RETURN On SVS 28th of august ! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man snart lirat på RedBet en månad o en bra rakebackdéal ramlade in, förmodligen den som de flesta på min nivå har iofs !

 

Redan nu ligger man på en bra sudd då den rammlar in :mrgreen: Har inte haft sån koll men blev lite förvånad då jag såg det.

 

Bara nöta några dagar till då så kanske det rammlar in ytterligare ! :mrgreen: Både från fiskarna o raken ! ! ! :roll::shock::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bläääää, sitter på jobbet o inväntar att klockan ska bli 19! Då vänter en timme tennis med en poolare lite senare.......Gött som fasiken !!

 

Han grinda en timme i morse innan jobbet vilket gav 20euro, åter + för månaden,,,,,,,blev PLO samt NLH :-) Blev väl 10euro rake också.

 

På lördag ramlar raken in också, gött, månaden kommer hammna på + !! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerkvällen är i full gång........ Började med att handla middag på Ica, blev mat från operakällaren ( gooh ! ) :-) Tjejen är på AW.....:-P

 

 

Ligger typ +10-20€ på PLO spel.... Dock köpte jag in till en turre o har sprungit bra, ligger nu 5/24... ITM börjar på 20.... 410€ till 1:a platsen ! :-D

 

GL to me.......

 

 

Visst faan, höll på glömma,,,,,,,,, Har lite skön grindarmusik på nu...... Hon e tillbaka lika bra som förra gången !!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev till slut en femteplats i turren o fick 90€ för den ,,,,, :-)

 

 

Totalt slutade kvällen ca: +110€ , blev en del omha viket svängde en del, men men......nöjd med kvällen ändå, förrutom att jag slaskade bort 30-40€ när jag ändå kände att de var dags att lägga ner:evil: !

 

,,,,samt en 5:e plats av 180pers får man väl vara nöjd med.....:-D

 

 

Imorrn finns det att göra, hjälpa poolare att flytta samt partaj på kvällen ! ;-)

 

 

EDIT: Såg även att jag rakeat en del under kvällen vilken bättrar på ytterligare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+384€ denna månad!

 

Grindade lite igår, backade ut 60€ direkt, hämtade upp lite på em o inatt.....Lirade lite på fyllan inatt faktiskt, utan att skotta ! :-)

 

Försökt grinda lite nu på fm men e så trött o sliten! Var förresten på " Le Bon Palais " igår ( Ja, ni som är av min årgång vet vad det är ) ,,,,,,,,,vilket j-vla ställe, blandningen av folk är total :mrgreen: Men de var kul, drog inte iväg så mycket stålar o lyckades även glida förbi kassan då det var rörigt o mycket folk, såndana pengar e man så glad då man spar in på ! :mrgreen: :mrgreen:

 

Jahaaa,,,,Va faan händer nu då, ska nog pallra mig ner o köpa en Lattè tror jag, grymt fint väder lockar även fram promenadsuget !

 

Ska väl försöka hitta lite grind senare idag iallafall ! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, försökte mig på lite grind nu på kvällskvisten,,,,,,,börjar att kuta in i en runner runner stege o ligger 25€ back innan jag ens öppnat 3 bord, floppade trissen själv !

 

Killen jagade på sin hålpipa som satt på riiiiiiiver ! :evil:

 

Får sedan tillbaka det genom att få en kåk mot en nötfärg,,,,:-)

 

Ser då efter ca, 15min spel att jag ligger 1,24€ + ,,,,,,, Nä, lägger ner, kommer inte gå min väg, kommer grinda " Beck " istället o njuta av att dagen slutat på + !!! * :mrgreen: *

 

Jag e för bakis !!! :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...