Gå till innehåll

NL 200 - Kan FI komma undan från stege på parat bräde?


Recommended Posts

--------------------------------------------------------------------------------

 

Den här potten gjorde halva kvällen kan man väl säga.

 

Game # 710421572 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Dundee"

Game ended 2007-12-23 02:02:24 GMT+01:00

 

Players:

Joakim (EUR 67,15 in seat 2)

rapi-d (EUR 183,85 in seat 3)

bluffer54 (EUR 450,99 in seat 4)

bl666 (EUR 61,80 in seat 5)

ERGYN (EUR 296,80 in seat 6)

 

Dealer: bl666

Small Blind: ERGYN (1,00)

Big Blind: Joakim (2,00)

 

ERGYN was dealt: :7h: - :Th:

 

rapi-d Fold

bluffer54 Call (2,00)

bl666 Fold

ERGYN Call (1,00)

Joakim Check

 

Flop :8g: - :Tb: - :Tg:

 

ERGYN Bet (4,25)

Joakim Fold

bluffer54 Call (4,25)

 

Turn :8g: - :Tb: - :Tg: - :7s:

 

ERGYN Bet (9,50)

bluffer54 Raise (19,00)

ERGYN Raise (49,00)

bluffer54 Raise (79,00)

ERGYN All-In (232,05)

bluffer54 Call (192,55)

 

River :8g: - :Tb: - :Tg: - :7s: - :6g:

 

ERGYN shows: :7h: - :Th: (a full house, tens full of sevens)

bluffer54 shows: :9g: - :Jh: (a straight, jack high)

 

 

ERGYN wins: EUR 593,60 (with a full house, tens full of sevens)

Rake: EUR 2,00

 

Ser inget direkt konstigt med mitt spel väl? Men hur tycker ni att han spelade (bortsett från att han raisade för lite). Kan han komma undan från sin hand?

 

Min spontana reaktion var att han totalt överspelade den, men det har nog mycket med att göra att i mitt huvud så var allt han kunde ha här. Innan min sista raise känns , , som väldigt troliga händer att jag kan ha.. Dock känns fortfarande den sista synen på 192€ rätt kall..

 

Mycket möjligt att det är en no brainer för båda spelare men jag vettefan.. Plz feel free att tycka till.

 

-----

 

Tänkte lite mer på handen ovan.. Med risk för att avslöja för mycket om mitt spel (skitsamma, jag är ändå dömd till att torska cg-pengarna ändå förr eller senare) så hade jag antagligen höjt innan med , om jag nu inte gjort det hade jag antagligen försökt CR floppen. Samma flopp-taktik med såklart. Betar dock ut med en ensam kanske 75% av gångerna på flopp, så för att ha en färdig kåk här så måste jag nog ha just ..

 

Dock kändes det inte som att motståndarn i det här läget tog detta under djupa funderingar utan mest såg sin hand och försökte få in så mycket pengar som möjligt.

 

Gah, den här handen fastnade verkligen på skallen för mig.

----

 

Klippt från min dagbok där jag inte fick någon som helst respons. Någon klok själ som vill förklara sina tankegångar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ingen tankegång men jag tycker han överspelade, sista synen känns väldigt kall. Jag skulle sätta dig på kåk 4 av 5 där i varje fall. Andra gången T plus stegdrag eller AT. Så den synen känns väldigt kall med tanke på pottstorleken och bettingmönstret.

 

Limpad preflop och han är beredd att stoppa in alla slantarna med stegen där, bara att gratulera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ingen tankegång men jag tycker han överspelade, sista synen känns väldigt kall. Jag skulle sätta dig på kåk 4 av 5 där i varje fall. Andra gången T plus stegdrag eller AT. Så den synen känns väldigt kall med tanke på pottstorleken och bettingmönstret.

 

Limpad preflop och han är beredd att stoppa in alla slantarna med stegen där, bara att gratulera!

 

Jepp, känndes som sagt fiskigt från hans sida dels för de små raisarna och dels för ínstasynen på all in där.

 

Skriver mer sen, måste se klart matchen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad föregående postare sa, sista synen känns iskall. Vad beträffar tankegångar så finns ju resonemanget att med kåk behöver man inte skydda sin hand på samma sätt som du skulle behöva med t.ex. KT, AT där, att du pushade med kåken kan alltså kanske gett FI en felaktig tell.

 

Kanske...

 

Många skulle nog med kåken raisa lite till, tillräckligt för att få FI commitad till riv där man degar in resten. Men mot en tänkande spelare så avslöjar man sig nog mer om man gör så.

 

Bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...