eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Eternal Sunshine kändes mer bra pga Kaufman än Gondry, men...ja, antar att man borde se tSoS Citera
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Superbad Helt klart lite överskattad på imdb men ganska underskattad i europa. Typisk jänkarhumor, men skulle jag rekommendera en komedi det här året så vore det denna. Citera
Bodinarn Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Håller med om att IMDB's lista är ett skämt. Filmer behöver bara hypas tillräckligt för att få bra betyg där. Tror tex att 300 hade typ 8,5 i betyg långt innan den ens släppts.. Citera
Rackad Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Här har du hela listan: Little Miss Sunshine Och då är den ändå från förra året. Iofs var Simpsonsrullen helt okej. Överreklamerade båda 2. Dock inte dåliga. Kul att man sett alla filmer alla rekommenderat. Man har tydligen inte ett uns liv. Citera
toyzar Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Pans labyrint <--- årets film Stardust sen om ni gillar anime och är lite speciella så ska jag rekka miniserien FLCL. Den är obeskrivligt underbar. Kanske det bästa jag skådat faktiskt. Nåväl, Adjö! Citera
Big Less Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Är jag den enda som inte sett Farväl Falkenberg btw? Hade tagit ett spel på att du har sett den till oddset 1,01. Min rekommendation 1: Lyssna på Orvar Säfström. Bästa recensenten som Sverige har sett. Går inte på den sliskigaste amerikanska Hollywood-smörjan. Hyr inte Pansarkryssaren Potemkin när småbarnens kompisar kommer över på filmkväll. Rätt nivå, helt enkelt. Min rekommendation 2: The Man Who Would be King. Sean Connery och Michael Caine i storform i klassisk ävertyrsfilm, kryddad med svart humor, baserad på novell av Kipling. En film för alla att tycka om. Och skulle det finnas någon här som inte har sett The Sting, MÅSTE ni se den innan ni ser någon annan film. Citera
toyzar Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Och skulle det finnas någon här som inte har sett The Sting, MÅSTE ni se den innan ni ser någon annan film. AGREE den är sjukligt bra faktiskt.. wooow. Citera
Stormen_Per Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Planet Terror Death Proof Pan's Labyrinth The Prestige Letters from Iwo Jima Citera
_slipknot1_ Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 beowulf lätt årets bästa:mrgreen: Citera
jack_the_dipper Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 lol, nej Andra höjdpunkter: Terminator 2 8.3 Tillbaka till framtiden 8.2 Gladiator 8.1 Heat 8.1 Terminator 8.0 Shaun of the dead 7.9 Hur fan kan man säga att Heat INTE är en bra film? En av mina favoriter. Vidare så gillade jag The Prestige, The Illusionist och lite filmer som Oceans XX-filmerna, The Italien Job, The Transporter, Crank, London.. ja jag orkar inte skriva mer. Blev trött! http://www.filmtipset.se är annars en rätt bra site också. Citera
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Hej! Du gillade Oceans-filmerna och Prestige också. Dessutom kan du inte stava till "Italian", jag tror det besvarar alla frågor gällande Heat. Citera
Jakelamotta Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Okej, årets alltså. Har ju inte sett jättemånga men Departed och The Prestige var ju bra. Har höga förhoppningar på Du levande också som jag måste ta och se. Men nästa år ser betydligt bättre ut med Funny Games av Haneke i jan/feb. Citera
jimisola Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Hyr inte Pansarkryssaren Potemkin när småbarnens kompisar kommer över på filmkväll. Nej, det enda rätta är att köpa Kino on videos släpp så man får ngn vettig utgåva att visa upp. Vill ju inte att kidsen ska mobba lillgrabben för att farsan inte har en vettig utgåva hemma Citera
Smiths Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Funny Games? Kom inte den för typ 10-15 år sen? Väldigt bra är den i alla fall. Citera
amagadd Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Kikade på The Kingdom inatt, den var helt okej. Citera
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Funny Games? Kom inte den för typ 10-15 år sen? Väldigt bra är den i alla fall. Har aldrig sett den, men en remake är på väg. Funny games Personligen så tror jag att den här kan bli intressant: The great debaters Den här verkar också kunna bli småhäftig: Cloverfield Okej, får sluta ge tips på klyschiga hollywoodfilmer i den här tråden Citera
Burning Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Höll på att glömma en riktigt bra film som kom detta året: This is England Citera
Tykosson Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Kan rekommendera Zeitgeist, the movie, som man hämtar gratis från här: http://zeitgeistmovie.com/. Dokumentär i grov konspirationsanda. Väl passande så här i T6 tider tycker jag. Citera
MJ Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Hur fan kan man säga att Heat INTE är en bra film? En av mina favoriter. Vidare så gillade jag The Prestige, The Illusionist och lite filmer som Oceans XX-filmerna, The Italien Job, The Transporter, Crank, London.. ja jag orkar inte skriva mer. Blev trött! http://www.filmtipset.se är annars en rätt bra site också. "It was like Mcdonald´s got a foothold, the taste for good food just dissapeared. We entered a a period of devolution. Everything has gone bacward toward abig sucking hole" Billy Friedkin on blockbusters (Star Wars) "Popcorn pictures have always ruled. Why do people go see them? Why is the puplic so stupid? That´s not my fault" George Lucas on Star Wars Citera
MJ Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Tycker Heat är en bra actionfilm. Tror den dock skulle få svårt att platsa på en topp 500 lista hos mig. Citera
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Superbad Helt klart lite överskattad på imdb men ganska underskattad i europa. Typisk jänkarhumor, men skulle jag rekommendera en komedi det här året så vore det denna. Du måste skämta BB? Meningen med en komedi är väl att man ska skratta? Jag blev bara förbannad när jag såg denna ruttna filmen *spy* Citera
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Jag blev spyfärdig av att se trailern på Leno. Citera
Hampus90 Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Superbad och Hot Rod, är två helgrymma amerikanska komedier som nog vänder sig till en ganska ung publik!...men älskar verkligen humorn o båda!!! Citera
Jakelamotta Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Funny Games? Kom inte den för typ 10-15 år sen? Väldigt bra är den i alla fall. Jo, 10 år sen för att vara exakt men han gör själv en amerikansk remake som efter att ha sett trailern verkar vara exakt likadan. Vet inte riktigt hans poäng med filmen men ska bli intressant att se iaf. Kan vara något så simpelt som att han vill nå en bredare publik, själv hoppas jag det är något mer. Oberoende så är Haneke en otroligt skicklig regissör och jag vill se allt han gör och speciellt efter hans senaste, Dolt hot, som nog slår sig in på min personliga topp-10 lista. Citera
hnat Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Bourne Supremacy är väl den bästa action jag sett sen Batman Begins. The Dark Knight ser ju ut att kunna bli ruskigt bta för övrigt. Sen gillade jag Stranger Than Fiction, men den kanske jag gillar mest för att Will Ferrell inte är sådär enformigt efterbliven som han alltid annars är. Citera
Recommended Posts