sturedenstore Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Jag är ny på omaha men väldigt sugen att lära mig! Så jag tänkte att man i den här tråden får posta allt som har med omaha att göra. Hittar ni en bra artikel så posta den, nån bra tråd på 2+2 länka den, om ni har någon intressant HH tveka inte att posta den här, snacka omaha osv. Börjar diskussionerna med en liten fråga: Vilken dollar/euro site har mest action och bäst värde på de små nivåerna PLO50, PLO100? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltoker Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 bra initiativ! Själv är jag 100% nybörjare i omaha och undrar därför om det finns någon sorts lista med starthänder som bör spelas hur från vilken position osv.. länk plz? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Vi kanske ska börja moderera handanalysdelen så att ämnena syns först när de blivit godkända av en moderator? Flyttat till rätt forumsdel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2007 Vi kanske ska börja moderera handanalysdelen så att ämnena syns först när de blivit godkända av en moderator? Flyttat till rätt forumsdel. Tack Juggler Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tarmac Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Var nån på forumet som sa att "Shorthanded PLO handlar mycket om känsla, medans FR är en vetenskap" och det ligger nåt i det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Var nån på forumet som sa att "Shorthanded PLO handlar mycket om känsla, medans FR är en vetenskap" och det ligger nåt i det. Mja, mer om att täppa igen läckor, bli aggressiv och kunna värdebeta marginellt. Samt att spela skithänder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Nu är det iof en nybörjare som vill ha hjälp Djens, och dina kunskaper än nog allt för stora för att alla skall förstå vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 På http://www.stoxpoker.com så har Robert Williamson III börjat göra en serie med videos med titeln "PLO made simple". Han har precis släppt en video som behandlar pre-flop play. Jag har börjat titta lite och den verkar bra även om jag inte är rätt man att avgöra kvalitén på teorierna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2007 På http://www.stoxpoker.com så har Robert Williamson III börjat göra en serie med videos med titeln "PLO made simple". Han har precis släppt en video som behandlar pre-flop play. Jag har börjat titta lite och den verkar bra även om jag inte är rätt man att avgöra kvalitén på teorierna. Verkar väldigt bra det där.. Williamsom är väl känd som Mr.Omaha om jag inte misstar mig, så teorierna borde vara ganska solida Bra jobbat Juggler, keep it commin! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bafucin Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Bara jag som har problem att få hem videon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 December , 2007 Bara jag som har problem att få hem videon? Jag kommer inte ens in på sidan för tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
påhittat_namn Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Hmm konstigt kunde kolla på den förut men inte längre, måste vara något fel på sidan för tillfället. Kul tråd föresten, blir intressant att följa då jag också tänkte börja lära mig omaha (PLO). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
night84 Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Jag började lira lite PLO50 för typ 2 månader sedan mest på skoj och plussade marginellt. Sedan fick jag lära mig en viktig läxa... PLO på fyllan är SVÅRT! Torskade 13 inköp efter att ha snubblat hem från krogen för några veckor sedan ! Har inte spelat en enda hand sen dess . Mitt råd är alltså att undvika kombinationen Omaha + alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pepperpum Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Hehe, så du menar att det var dumt av mig att precis ha öppnat en öl inför everests omaha-turnering för oss på pf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
night84 Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Ja absolut! Åkte du ut först eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
påhittat_namn Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Får försöka liva upp denna tråd. Här är några länkar med användbara sidor: -http://www.winningonlinepoker.com/ Har en ganska stor omaha del, där man kan läsa om strategier i PLO hi, PLO hi/lo samt limit omaha -http://twodimes.net/poker/ Här finns oddscalculator till både holdem och omaha men även razz och duece to seven lowball -http://www.bet-the-pot.com/ Denna sidan har ett forum men bra info Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 bra initiativ!Själv är jag 100% nybörjare i omaha och undrar därför om det finns någon sorts lista med starthänder som bör spelas hur från vilken position osv.. länk plz? Jag e med 100% donator för tillfälet men jag kanske kan bidra med den här länken som kan va nått åt det du frågar efter http://www.pokerlistings.com/pot-limit-omaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltoker Postad 3 Januari , 2008 Rapport Share Postad 3 Januari , 2008 Jag e med 100% donator för tillfälet men jag kanske kan bidra med den här länken som kan va nått åt det du frågar efter http://www.pokerlistings.com/pot-limit-omaha man tackar nu har jag iofs hunnit läsa Rolf Slotbooms bok om spelet så jag känner att jag hyffsad koll på starthänderna nu iallafall.. men tack ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fiddski Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 vad kan en stabilt vinnande spelare ha för winrate i omaha? man brukar ju säga att 10bb/100händer är en bra siffra för texas. finns det något motsvarande för omaha på typ 0.5/1$ nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 2 Juli , 2008 Rapport Share Postad 2 Juli , 2008 Läste någonstans på 2p2 att på lite högre stakes över många händer (50k?) 4=good PLO-player 8=great >8 =best Lite mindre än det dubbla på .5/1? Typ 8 är bra, och 15 är riktigt bra. Man har inte den blekaste om det stämmer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vessel89 Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Då är jag ganska rungood då eller helt enkelt rätt bra? skryt obv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 GJ! Men alldelles för få händer. Tror att 50k var ett minimum. Och dom siffrorna jag tog upp var nog aningen för låga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vessel89 Postad 3 Juli , 2008 Rapport Share Postad 3 Juli , 2008 Jo jag förstod det, tyckte bara det var ett bra tillfälle för lite skryt hehe. Sen var det ju highstakes du syftade på och det är jag långt ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asikainl Postad 11 Juli , 2008 Rapport Share Postad 11 Juli , 2008 Där är en gratis nybörjare video serie till PLO från en erfar mid-stakes PLO pro-spelaren (han bloggar på forum där också om PLO): http://www.winnergambling.com/poker/poker-training-videos/. Jac tycker att 6-max video är den bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts