lagu2653 Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 NL10-NL25, fullt bord, Alla har foldat fram till mig som har QQ på SB med 100 BB i stacken. BB har också 100 BB i sin stack. Hittills har jag raisat 3 BB men då foldar alla nästan jämnt. Skulle det vara någon idé att bara syna och se om man kan få honom på kroken? Citera
hampulito Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 NL10-NL25, fullt bord, Alla har foldat fram till mig som har QQ på SB med 100 BB i stacken. BB har också 100 BB i sin stack. Hittills har jag raisat 3 BB men då foldar alla nästan jämnt. Skulle det vara någon idé att bara syna och se om man kan få honom på kroken? Nej! Citera
DocLame Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 NL10-NL25, fullt bord, Alla har foldat fram till mig som har QQ på SB med 100 BB i stacken. BB har också 100 BB i sin stack. Hittills har jag raisat 3 BB men då foldar alla nästan jämnt. Skulle det vara någon idé att bara syna och se om man kan få honom på kroken? Jag kanske skulle spela 80% raise och 20% syn i det läget. Eller nåt sånt. Citera
ztranger Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Fortsätt att göra din vanliga raise. Citera
brut Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Höj varje varv tills du börjar att få action. Har du varit aggro innan så höj. Har du höjt väldigt sällan innan så kan du limpa. Fi höjer ofta med en sämre HD än han ger action mot i raise. Har fi någon hand eller gör ett move så höjer han din limp. Normalt sett så ska du ha "preppat" bordet innan och höjer självklart då och spelar för stacks vid behov. Citera
Gahlster Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Kan inte alla i handanalysen börja döpa sina trådar till just "hur gör ni här"? Citera
LilleKatt Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Vanlig raise, du får ju iaf blindsen om de är så tighta. Citera
grebgokz Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Om alla är så tighta ha som plan att du först in i pos (inte bara knappen) höjer och försöker sno blindarna 1-2ggr per varv. Beta då med skräphänder om du måste. Folda mot reraise i de lägena du har en skräphand, när du gjort det några gånger är det easy att raisa även dina monster. Du kommer märka att efter ett antal "orbits" med stöld i sen postion kommer du snart få action. Citera
Juggler Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Posta inte i handanalysdelen om det inte är en handanalys. Skriv vettig rubrik. Citera
lagu2653 Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Normalt sett så ska du ha "preppat" bordet innan och höjer självklart då och spelar för stacks vid behov. Vad betyder att "spela för stacks"? Citera
Hagan Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Vad betyder att "spela för stacks"? Vet inte om du levlar här men iaf så spelar man om stackarna. Citera
lagu2653 Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Vet inte om du levlar här men iaf så spelar man om stackarna. Gör man inte alltid det? Kan du utveckla ditt resonemang? Citera
ulaf Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Det finns få scenario där du inte kommer höja eller syna all in tidigt i handen. Citera
Hagan Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 Gör man inte alltid det? Kan du utveckla ditt resonemang? Utveckla om att spela om stackar? Citera
lagu2653 Postad 19 December , 2007 Författare Rapport Postad 19 December , 2007 Finns det ingen pokerterminologitråd där "Playing for stacks" står förklarat? Citera
QuantumSatis Postad 19 December , 2007 Rapport Postad 19 December , 2007 NL10-NL25, fullt bord, Alla har foldat fram till mig som har QQ på SB med 100 BB i stacken. BB har också 100 BB i sin stack. Hittills har jag raisat 3 BB men då foldar alla nästan jämnt. Skulle det vara någon idé att bara syna och se om man kan få honom på kroken? Det är ju BRA för dig att du har höjt tre gånger och att han har lagt sig, särskilt om det skett under en kort tidsperiod. Sannolikheten att han nu synar eller 3-betar med en sämre hand är relativt stor (beroende på spelaren) och därför ska du självklart höja igen. Även rent generellt är det helt fel att försöka "få någon på kroken" med en hand som denna och i en sån här situation. Ofta slutar det bara med att du lurar dig själv. Citera
Recommended Posts