Gå till innehåll

Skulle du sno pengar ur din kompis magiska skål?

Skulle du sno pengar ur din kompis magiska skål?  

97 medlemmar har röstat

1. 1. Skulle du sno pengar ur din kompis magiska skål?

• Ja, jag skulle sno pengar ur den.
      54
    • Nej det är oärligt och helt jävla fel.
      15
    • Jag är skeptisk.
      8
    • Jag har en magisk skål.
      20

Recommended Posts

Postad
Killar, är det bara jag som tycker att "kompisen" låter som staten och skålen som A-kassan? Och uppenbart tycker ganska stor del av Sveriges befolkning om att ta emot pengar de kanske inte alltid har rätt till :D

Jag tycker snarare det låter som att han grubblat över hur det går ihop att folk kan förlora så mycket på poker dag ut och dag in, år ut och år in och huruvida det är omoraliskt eller ej att vinna från dem då de faktiskt - inte helt omöjligt - kanske har en magisk skål.

Postad
Jag skulle ta ett par lappar och sen gömma mig bakom en gardin och vänta på den som fyller på skålen. Sedan skulle jag följa efter personen till källan av pengarna.

Eller varför inte göra en deal med kompisen: Vi tömmer skålen så fort den fyllts på, delar på summan och fortsätter så om och om igen. På det viset skulle både jag och kompisen tjäna på det...

Postad
Anyway, skulle tömt skålen men det är en hypotetisk fråga för det snåla rövhålet skulle aldrig varit min vän.

Jag tror du missuppfattat vad "hypotetisk" betyder. :P Det är en orealistisk fråga då du aldrig skulle ha en sådan vän. Sen är frågan helt störd då det inte finns magiska skålar.